tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post3114528338275790368..comments2024-01-03T08:27:44.453+02:00Comments on הר הבית - בית המקדש: הרב יצחק יוסף, למה לזלזל?עורךhttp://www.blogger.com/profile/01879089569554456615noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-1880940127384070062015-11-01T01:17:17.358+02:002015-11-01T01:17:17.358+02:00אז יישר כח ל-100 הרבנים! ירבו כמותכם בישראל!!אז יישר כח ל-100 הרבנים! ירבו כמותכם בישראל!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-21827494549683288902015-11-01T01:14:09.584+02:002015-11-01T01:14:09.584+02:00ידידי ה'לא ידוע',
א. לא מדובר במונטיפיורי ...ידידי ה'לא ידוע',<br />א. לא מדובר במונטיפיורי באגרת הראי"ה המצוטטת, אלא בברון רוטשילד.<br />ב. הוא לא ננזף על כניסה למקום המקדש אלא להר הבית - ראה עתון 'הצפירה' מאותם ימים שם מתואר שהמלווה שלו (חכם ניסים בכר) נשאר מחוץ להר ורוטשילד נכנס, וכשיצא שאל מדוע מר בכר לא נכנס מעבר לכותל המערבי והלה השיב שהדבר אסור ע"פ כל גדולי ירושלים. 'לו ידעתי', השיב רוטשילד בצער, ' הייתי אף אני נמנע מלהכנס'.<br />ג. זו ממש בורות לומר שהראי"ה מתכוון דוקא למקום המקדש ולא להר הבית. אפי' הגר"ד ליאור שסובר להתיר הכניסה, לא טען כך בדברי הרב קוק. כל המצוי בכתבי הרב ברור לו שאצל הראי"ה לא היתה החלוקה שהמצאת כאן - ההר והבית, אלא כל הר הבית נקרא 'מקום המקדש'. אמנם היו מקומות שהזכיר במפורט 'הר הבית ומקום המקדש', כדי להבהיר לציבור ולדבר מפורש.<br />וראה בתשובת הרב במשפט כהן, ובמהדורה מכת"י שיצאה לאחרונה בסדרת טוב ראי (זבחים), שם הרב מפורש בלשונו שמה שהוא חוזר ואומר שאסור להכנס משום דין 'מורא מקדש' הכוונה לכל הר הבית.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-64709820404697292812015-10-26T16:15:14.993+02:002015-10-26T16:15:14.993+02:00מכתב לר' יצחק יוסף
לכבוד בעל העיון העיון הישר ...מכתב לר' יצחק יוסף<br />לכבוד בעל העיון העיון הישר בלי נגיעות צדדיות מר יצחק יוסף.<br /><br />מניין לקחת ר"מ פיינשטיין התנגד לעליה להר הבית בטהרה<br />הרי חתנו שכתב את הספר אגרות משה הרב משה טנדלר מספר כי הוא תמך בעלייה להר הבית בטהרה<br />והוא עולה להר הבית כל פעם שהוא מגיע לארץ<br />http://the--temple.blogspot.co.il/2013/01/blog-post_2229.html<br />גם הרב מרדכי אליהו שמשתמע מדבריך שדעתו היתה שהמקום לא ידוע, מפורסם שביקש שיבנו בית כנסת בהר,<br /> <br />כתבת "אשר כבר נתבאר בדברי הפוסקים והמחקר כי אי אפשר לשערם באופן ברור על פי דברי רבותינו"<br />מאיפה לקחת את זה מי הם הפוסקים והחוקרים הללו <br />מילא חוקרים אין לך מושג, <br />אבל פוסקים?!, אכן היה רק את ר"ד פרידמן שפלפל אולי צריך דווקא עדות בבית דין ושלפיכך טען שאסור ללכת לכותל, וכידוע דעתו לא התקבלה כלל, וידוע שהמהרי"ל דיסקין ידידו אמר שכל מה שכתב הרב דוד פרידמן זה מחשש פיקוח נפש שסבר שהיה אז בגלל ההתעוררות היהודית לכך.<br /><br />גם מה שסיפרת שלא הלכו לשם ראה מה כתב שו"ת חתם סופר במכתבו לחמיו הרבי עקיבא איגר<br /> חלק ב (יורה דעה) סימן רלו <br />יקרת קדשו הגיעני ומ"ש מורי חמי הגאון נרו יאיר לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל <br />הרי להיפך הערבים הם שלא נתנו ליהודים להיכנס<br />גם הסטייפלר (הלכות והנהגות הקה"י) כשביקשו ממנו לחתום נגד עלייה להר מחק מהמכתב את הטיעון שמקום המקדש לא ידוע, וחשב לחתום בטענה שנפרץ הדבר שעלו שלא בטהרה ולמקומות האסורים מ ולמעשה גם אחרי זה לא הסכים בשום פנים לחתום. <br />וגדולי החותמים במכתב הרבנות, ביארו דעתם מפורשות שברור שאכן מקום המקדש ידוע, אלא שסברו לא לעלות או מחמת גדר שלא יעלו בטומאה ושלא יכנסו למחנה שכינה<br /><br />בברכת אשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה אז יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-61259217260740260492015-10-26T11:50:32.364+02:002015-10-26T11:50:32.364+02:00הנ"ל כתב כבר מאות בשנים שלא העז שום אדם להיכנ...הנ"ל כתב כבר מאות בשנים שלא העז שום אדם להיכנס לכל שטח הר הבית (הוא פחד מהערבים),<br /> וכמבואר בספר חסידים (סימן תר"ל), וכן בדברי הראב"ד בסדר הקבלה, שהיו ישראל נזהרים מכניסה לכל שטח הר הבית.<br /> במקורותיו לא מופיע כל זכר לשטות זו כנראה שהוא הסתמך על כך זה שמסופר שם על רב היי גאון (כך במקור) עם קבוצת יהודים שהקיפו את הר הזיתים, ובשלשת הקבלה שבאו לחגוג בסוכות על הר הזתים, ו"הוכיח" מזה שאסור לעלות להר הבית, זו דוגמא למנת המשכל שלו, אולי שי מכאן ראיה שאסור להתפלל בכותל,<br />הוא לא שמע על חורבן הבית על כך שמנעו את הכניסה להר הבית, אפילו להתפלל בצורה מאורגנת בירושלים לא תמיד הורשו והיו שנים רבות שנאסר על יהודים לגור בירושלים ורק בעלי בעלי רישיון מיוחד הורשו על ידי הגוים לגור בירושלים (ראה הסכם עומאר עם הנוצרים הביזנטים שלא ירשה ליהודים לגור בירושלים, וכן סיפר על כך הרמב"ן) והר הזיתים מול אבן השתיה היה המקום היחיד שתמיד הורשו היהודים (על ידי הגוים) להגיע (כמו הכותל בימינו) וגם הרדב"ז בפירושו לרמב"ם מספר על כך שהערבים בזמנו מנעו מהיהודים להיכנס להר הבית, (אמנם היום יש "רבנים" כמוהו ר"ל שלקחו על עצמם את תפקיד הגוים),<br /><br /> וכן במאות השנים האחרונות, בזמנים ששכנו כבוד בירושלים גדולי גאוני הספרדים, נהגו הכל לאסור הכניסה לשטחי הר הבית, כדמוכח במישור מדבריהם בכמה מקומות, <br />לא עת האסף.?! <br />על זה נאמר "הרוצה לשקר ירחיק עדותו" <br />להיפך אלו שכותבים על כך כהמהרי"ט והרדב"ז ועוד כותבים שזה מצווה בימינו לעלות להר הבית,<br />ובשותים זה לא היה שאלה מעשית כי עד לפני כמאה שנה לא היתה היתכנות לעלות להר הבית למי שלא מוסלמי, ראה ויקיפדיה (היו ימים שמי שנתפס בהר הוכרח להתאסלם כדי לא ליהרג).<br />בדבריו הוא משבש בין מקום המקדש להר הבית<br /><br />ואמנם להלכה למעשה ממש כתבו גדולי הדורות האחרונים ממש שחייבים להקריב ברגע שנוכל מהערבים החזו"א בדורינו הורה כי אם תינתן הרשות בזמנינו ללכת להקריב ושכך נעשה (חזו"א אבה"ע סי' ס"ק ז'),<br /> וכן בליקוטי הלכות לחפץ חיים ובחתם סופר יו"ד רל"ו, במכתב אל הרע"א הם מספרים שניסו לקבל את רשות המוסלמים, כדי להקריב <br />אבל בעיני ההקרבה נדחתה מההלכה,נגד ההלכה היהודית נגד נגד כל גדולי הדורות גם בימינו החזו"א (לפני 50 שנה) החפץ חיים( 80) הרבי עקיבא איגר והחתם סופר (180)<br />ודאי שהקרבה לא נדחתה מההלכה יתכן וזה נובע מזלזולו בכל גדולי האשכנזים החזון איש מרה דארעא דישראל.<br />הגאון מוילנא, החפץ חיים החתם סופר הרבי עקיבא איגר ועוד ולכן בעיניו רבנים מליגה ד' (שגם הם רק דנו במשא ומתן של תורה אבל לא העזו מעולם להלכה לומר כך)<br /> נראה שצריך לעשות קריעה ממש על בזיון התורה שעשה,<br />עליו וכיוצא בו נאמר את אשר התרת אסרתי ואת אשר התרת אסרתי וכידוע מה שאמרו על משפחתו גדולי הדור לגבי מלחמתם הידועה ב"פיאה הנכרית" וזלזולם בהלכות גרות, שאסרו את הפיאה והתירו את הנכרית.<br /><br />ובגמרא מגילה ובמדרשים משמע שמי שפט ידו בזבול (שמנע את הקרבנות ואת בית המקדש) אין לו חלק לעולם הבא, ואם זה היה בשוגג גם כן לא קם לתחית המתים, (כמו שנאמר על קטני חילותיו של נבוכדנצר שהתגיירו) ולכאורה הוא על כל פנים שוגג,<br />ברוך ה' שהבדילנו מן התועים, ובה' נעשה חיל והוא יבוס קמינו.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-81947205950037798902015-10-25T15:57:00.263+02:002015-10-25T15:57:00.263+02:00מתייחס רק לגבי האיסור ולא לגבי הדרך לבנין הבית מקד...מתייחס רק לגבי האיסור ולא לגבי הדרך לבנין הבית מקדש וכל צדדיה וגם בטומאה מצוה ליכנס לבנותה ולהקריב קרבנות ציבור וכו', פשוט העלים עצמו מזה וגם הולך סחור סחור עם האיסורים של הפוסקים שדנו בשעתה ולא היה להם די נתונים להתיר גבולות העזרה, ולא היה די יהודים שומרי תורה ומצוות להקים בית מקדש.<br /><br />ובכלל אביו היביע אומר ישב אצל פנל של ארכיאולוגים שעות ארוכות בירושלים לשמוע מהם אם נתחדשו דברים מוצקים אודות גבולות העזרה, ואז לא העלו דברים ברורים בנוגע למיקום ה500 על 500 מאה אמה, אבל כהיום אין שום ספק, ראה בספרי הארכיאולגים [ואפשר לראות כל הראיות בפנים ולהיווכח בעצמו] כמו של לין ריטמייר, <br />http://www.ritmeyer.com/<br />וחבל שגם האתר הזה לא מביא הנתונים שלו <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-9638224448132227592015-10-25T15:00:41.115+02:002015-10-25T15:00:41.115+02:00הרב ציטט במדויק את דברי הראי"ה קוק: "לבי...הרב ציטט במדויק את דברי הראי"ה קוק: "לבי נמחץ מאד מפני חילול ה' של היותו במקום המקדש." אבל מדובר על מונטיפיורי שעלה להר הבית ונכנס למקום המקדש! למקום הכרת! אבל לא להר עצמו. אין איסור לעלות להר עצמו כך שנמנעים מלהכנס למקום המקדש. <br /><br />אנא מכם, 100 הרבנים שחתמו על האיסור, אל תטשטשו את ההבדל בין הר הבית למקום המקדש, שכן בישראל כל טשטוש גבולות גורם להתבוללות...חברותאhttps://www.blogger.com/profile/13667481857185047021noreply@blogger.com