tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post3318955883893178287..comments2024-01-03T08:27:44.453+02:00Comments on הר הבית - בית המקדש: "אין בידינו לבנותו"עורךhttp://www.blogger.com/profile/01879089569554456615noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-8950313546948894732015-11-24T22:53:27.676+02:002015-11-24T22:53:27.676+02:00ברור לכל בר דעת שרק עניין קצת בנושא שמה שכתב הראשו...ברור לכל בר דעת שרק עניין קצת בנושא שמה שכתב הראשון לציון, אינו רציני. חבל שמזכירים אותו. הוא מאד ילדותי. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-21144138503758115622015-11-24T12:38:24.854+02:002015-11-24T12:38:24.854+02:001. אין צורך בנביא לכל הדיעות הרי בגמ' מסופר שכ...1. אין צורך בנביא לכל הדיעות הרי בגמ' מסופר שכמעט בנו בימי ר' יהושע בן חנניה אף שלא היה נביא רק שהשלטון בסוף חזר מהסכמתו לבניין המקדש , וכן בימי יוליאנוס קיסר כ-500 שנה אח"כ, גם החת"ס ביו"ד רל"ו לא כותב כך אלא מסביר שכל שינוי צריך להיעשות רק על פי נביא ולכן אם נבנה עכשיו המקדש יבנה כמתכונת הבית שהיה הבית השני וככל הלכותיו ברמב,ם ובמשנה וכדי לבנות במתכונת הבית השלישי זה יהיה אפשר רק על פי נביא, <br />2. בתשובה הנזכרת (חתם סופר יו"ד רל"ו) הוא וחותנו הרבי עקיבא איגר כותבים שיש לעשות כל השתדלות מעשית להקריב קרבנות בזמן הזה, וכן בראשונים הר"י מפריז ועוד, אמנם הר' דוד פרידמן מקרלין כתב נגד הקרבה בזמן הזה בטענות תמוהות, אבל כבר פירשו המהרי"ל דיסקין לכף זכות שכל דברי הר' דוד פרידמן מקרלין נאמרו רק משום שחשש לפיקוח נפש מאומות העולם ולא יתכן שסובר באמת כך (מעבר לכך שאין להעלות על הדעת כלל שהוא נחשב כבר פלוגתא לר' עקיבא איגר והחת"ס ואפילו לא למהרי"ל דיסקין)<br /><br />2. דברי החינוך- בבניית הבית שני האולוסיה היתה 42,360 כנאמר (עזרא ב ס"ד) "כל-הקהל, כאחד ארבע ריבוא אלפיים שלוש מאות שישים" זה לא היה רוב עם ישראל כך גם בדורות אח"כ ר' יהושע בן חנניה ובימי יוליאנוס הרקע לדברי החינוך הוא עינם הצופיה של השלטונות הנוצריים בספרד כאשר בזמנו הצלבנים שלטו בהר הבית ובנו שם כנסיה והיו רגישים למקום זה מאוד כפי תיאורי ראשוני תקופתו) <br />הרקע הוא אותו רקע לכך שהפקר בית דין "היה" הפקר (רק היה), שכל דיני הגוי הם רק בימים הקדמונים שהיו עובדים לפסלים, (המאירי שגם מתבטא כך מצטט מעשה שהיה באותם ימים הקדמונים בעוד שבכל שאר הראשונים הוא מצוטט לתקופת ר"ת שחי לא הרבה שנים לפניו),כפי שידוע שמתקופת שריפת התלמוד בצרפת בכל דבר שהגויים היו רגישים אליו כתבו הראשונים והאחרונים עד ימינו אנו כאילו הוא לא שייך לימינו (אפילו בח"ח הל' רכ' ז:ד בהע').<br /><br />3. שאר דבריו מבולבלים פתח בכד וסיים בחבית צריך לבנות לא צריך לבנות ובסוף שצריך את אישור שאר הרבנים והוא לא יכול לאשר, יתכן שהוא חשש בכל דבר שיאמר שיהיו לכך מתנגדים ולכן ענה תשובה כזו מבולבלת (היה הראשל"צ הראשון שהוחלף בחייו [ע"י הגר"ע יוסף] בעידוד הרבה רבנים שהתנגדו לו ודאגו שיוחלף)Anonymousnoreply@blogger.com