יום חמישי, 21 במאי 2015

נשים למען המקדש מתכוננות לשבועות

הידע כבר קיים || הר הבית עוד חסר

הכנת שאור לשתי הלחם שיונף במקדש בשבועות
עשרות נשים התאספו אמש באלון שבות כדי להתכונן להכנת לחם שאור, ממנו יוכנו שתי הלחם שיונפו בשבועות בבית המקדש. הנשים תרגלו באופן מעשי הכנת לחם שאור ולמדו על המשמעות של הנפת שתי הלחם בבית המקדש דוקא בשבועות.

באסרו חג שבועות יתאספו מול מקום המקדש, מאות משוחרי המקדש לתרגול חי של הנפת שתי הלחם עם כשי העצרת והבאת הביכורים למקדש. הארוע מיועד לכל המשפחה (
לפרטים לחץ כאן >>).

↓ לקראת שבועות: מתכוננות לחידוש עבודת המקדש

מה הקשר לשבועות?

נשים רבות שהוזמנו לארוע, שאלו מה הקשר בין שבועות
לסדנת לחם שאור. את התשובה הן קיבלו בסדנא שהתקימה אמש באלון שבות שבגוש עציון.

אלון שבות: הכנת שאור לשתי הלחם שיונף במקדש בשבועות
שתי הלחם, שמוקרב על המזבח פעם אחת בשנה, הינו הקרבן היחיד שהינו חמץ - עשוי משאור. זהו בצק מיוחד שדורש הכנה מיוחדת, נטולת שמרים, עם מחמצת.

אמש נפגשו כארבעים נשים לסדנת שאור כהכנה לשבועות. בסדנא נפגשו הנשים, כדי ללמוד כיצד מכינים לחם מחמצת וכיצד הדבר יעשה במקדש. הנשים מאמינות שבקרוב נוכל לחקש את עבודת המקדש וחשוב לרכוש מיומנויות שונות שיהיו דרושות לבנין המקדש והעבודה בו.

החויה המעשית של לישה, ערבוב וניסיון טכני, חיברה את הנשים לפסוקים המדברים על שתי הלחם. נשים מספרות שהפסוקים שנראו קודם תלושים מהמציאות, מופשטים ותיאורטיים, הפכו להיות קרובים אליהם ומעשיים.

גם נשים מתכוננות לחידוש עבודת המקדש

רינה אריאל, ממארגנות הטקס מסבירה שמדובר בחלק קטן מסדרת קורסים וסדנאות שנועדו לקדם את תודעת המקדש ובמקביל ללמוד ולהתכונן לקראת חידוש העבודה.

רינה נשואה לכהן, שמתכונן בעצמו לחידוש העבודה ועולה להר הבית. היא מאמינה שיש חשיבות רבה ללימוד ענייני המקדש גם על ידי נשים. הדבר יגביר את התודעה של כל המשפחה לעניין.

עוד היא מוסיפה שמטבע הדברים לנשים יש גישה טובה יותר לעבודות שקשורות במנחות (סוגי קמח, לישה, שאור ועוד) וגם אם הן לא יוכלו לבצע את העבודות עצמן במקדש, הן יוכלו לסייע לכהנים ברכישה הידע והמיומניות השונות. רינה עצמה מבטיחה לתרגל עם בעלה עמיחי את הכנת שתי הלחם, כך שיזכה להיות ממוכן ולזכות בעבודה זו במקדש.

בני חורין - חמץ ומתן תורה

הסדנא המחישה עד כמה הכנת לחם היא תהליך ארוך ומורכב, הדורש התעסקות, סבלנות והרבה תפילה.

במעמד קבלת התורה- בו יהודי הופך בן חורין, אדם בעל חובות ואחראיות - יש צורך להקריב לחם ולא מצה.

אדם בן חורין לא יכול להסתפק במצה או במן, אשר לא מושפעים מתהליכים טבעיים בהם שותף האדם. לאחר תהליך הכנה של ארבעים ותשעה יום, העבד הופך בין חורין ויכול לעבוד ולהשקיע ולא לשמוך רק על האדון.

הנפת שתי לחם נעשית במקדש - מקום המסמל את לב עבודת האדם והחיבור עם העליונים.

האדם יכין את לחמו בנפשו, אך זקוק לברכה שתרד משמים ותברך אותו.

אסרו חג שבועות - ארוע הכנה לציבור ברחב

באסרו חג שבועות יתאספו מול מקום המקדש, מאות משוחרי המקדש לתרגול חי של הנפת שתי הלחם עם כשי העצרת והבאת הביכורים למקדש. הארוע מיועד לכל המשפחה (לפרטים לחץ כאן >>).





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה