יום שני, 22 ביוני 2015

ח"כ מיקי זוהר – ליכוד

מצב מחפיר, אפליה בוטה || יהודים צריכים להתפלל בהר הבית

הר הבית עבורי הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. מקום משכנו של ארון הקודש ובו לוחות הברית. ארון הברית הגיע למשכן הקבע שלו אחרי 369 שנים בשילה, טרם בניית בית המקדש. 

↓ ח"כ מיקי זוהר תומך בתפילה יהודית בהר הבית


המצב הנוכחי בהר הבית מקומם ומכעיס. כואב לי לראות שהמוסלמים, למרות הריבונות הישראלית על השטח, ניכסו לעצמם כמעט בלעדית את המקום הקדוש. בהתנהלותם אין הכרה ואין כבוד לבני הדת היהודית ולקדושה שאנו מייחסים למקום הזה. ויותר מזה, הוואקף המוסלמי מקפיד להרוס כל שריד ארכיאולוגי המעיד שהיו יהודים בהר הבית בזמן המקדש. אינני חושב שצריך למנוע ממוסלמים להתפלל בהר, אך מצד שני, צריכה להיות הדדיות ועל המוסלמים לכבד את זכותנו על המקום.


קשה לי לקבל את העובדה שיהודים אינם יכולים לבקר בהר על פי רצונם ושכל עלייה להר מחייבת תיאום וליווי משטרתי צמוד. תחושה דומה חשתי כאשר ביקרתי לאחרונה באזור בנימין, הרגשתי שאני מגיע למקום שאינו שלי כביכול, תחושה שהתעצמה כאשר ראיתי את ערביי יו"ש נוסעים בשטח באין מפריע ואילו אנו, הריבון, חוששים ומתמגנים יותר ויותר משנה לשנה.

אנחנו צריכים להפנים, העם היהודי נמצא פה בזכות ולא בחסד וחלק מהזכות הזו היא לשמור על המקומות הקדושים לנו. כמי שאומנם אינו חובש כיפה אך מקיים את המסורת וההלכה היהודית, החלטתי לערוך בירור מקיף בסוגיית העלייה להר הבית. שוחחתי עם שלושה רבנים מזרמים שונים וכמו אצל יהודים, קיבלתי שלוש תשובות שונות.

דעה הלכתית אחת סוברת שאסור לעלות להר בכלל, השנייה פוסקת שמותר במקומות מסויימים, ואילו הרב השלישי סבר שמסוכן לעלות, ולאו דווקא בגלל הסכנה הביטחונית. הרב הסביר לי שישנם מקומות מסוימים על ההר שאסור לנו, כטמאי מתים, לדרוך בהם. 

ולמרות המחלוקת ההלכתית, אני עדיין חושב שעלינו לשמור ולנצור את הר הבית כמקום הקדוש ביותר ולאפשר ליהודים להתפלל שם. לא יעלה על הדעת שהמקום הקדוש ביותר עבורנו יופקר על ידי המדינה ולא תהיה לנו אחיזה ושליטה מלאה עליו. כחבר כנסת, בכוונתי לפעול ככל יכולתי כדי לבסס את האחיזה שלנו במקום ולאפשר את זכות התפילה במקומות המותרים. זה לדעתי מה שהקדוש ברוך הוא מצפה מאיתנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה