יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

ח"כ זוהר בהלול – המחנה הציוני

מוכן לוותר לנו על הכותל || הר הבית מוסלמי

בעולם האוטופי שלי אכבד את הכותל המערבי ותכבדו אתם את הר הבית. כאדם לא דתי, אך מאמין, ייתכן ואתם צודקים. לעולם לא אשלוט בנבכי ההתקוטטות בסוגיית 'הר הבית, של מי?'. עבורי ועבור שאר המוסלמים הר הבית נחשב למקום הקדוש השני בחשיבותו. ירושלים הרי תחולק בסופו של דבר 

↓ מאת: ארנון סגל

בליבי עולם אוטופי. למי אין בעצם?

בעיני רוחי רואה אני עולם שגם אנשי דת, מאמינים וחסידיהם חוברים אליו למען השפיות, הפיוס והסובלנות. יותר ממאה שנות עימותים יובילו בסופו של דבר, אין מה לעשות, להסדר מדיני בזמן כלשהו. בטוח אני שלא מעט מכם חושבים עתה שנסחפתי, ייתכן, אך מי אתם שתגדעו ממני חלומות?

בעולם האוטופי שלי אכבד את הכותל המערבי ותכבדו אתם את הר הבית. ממילא, הרי, חברות וחברים, הסכמי הגומלין הסמליים האלה ולא רק הכבוד ההדדי שכיוונתי אליו, מתקיימים לרוב בניווטם ובהסכמתם של ראשי המדינה וכוחות הביטחון.

כאדם לא דתי אך מאמין, ייתכן שאתם צודקים. לעולם לא אשלוט בנבכי ההתקוטטות בסוגיית 'הר הבית של מי?'.

עבורי ועבור שאר המוסלמים הר הבית נחשב המקום הקדוש השני בחשיבותו. ירושלים הרי תחולק בסופו של דבר על אף העימותים והפסקנות, על אף הפלפולים, ההתעקשויות, הבנייה, הייהוד והעובדות בשטח.

כשירושלים תחולק, כל המקומות הקדושים יהיו נחלתם של המאמינים על פי דתם. חוץ מזה, בואו נהיה כנים. על אף כוחה ועוצמתה של ישראל, אין היא יכולה וגם אין היא רשאית לנכס לעצמה לנצח את המקומות הקדושים, לרבות הר הבית, כשברקע יותר ממיליארד וחצי מוסלמים, שאין זה חכם ובינתי או הגיוני ומוסרי להתגרות בהם.

מסגד אל אקצא שייך למוסלמים ומסמל את הקדוש שבקדושים מבחינתם. את ההיסטוריה אי אפשר לגלגל לאחור. והרי בעת שיכונן השלום וירושלים תחולק, ממילא כל מאמין וכל דתי יוכל לקיים את פולחנו מבלי להתגרות באחר.

אני מודע לעובדה שהדת לעיתים מחלוקתית, נפיצה והמונית ובכל זאת, שכל ישר, הגיון וריאליזם הם הפתרון אפילו בסוגיית הר הבית, מתוך ובהמשך לרצף בלתי נדלה של שנים שבהם היו כאן מוסלמים שהתפללו והתפלְחֵנו כשכיפת הסלע הייתה בליבת הפולחן. אם אינני טועה, הא-ל שלכם והא-ל שלי הוא אותו א-ל, ולכן אנא הפסיקו את הריב והתייצבו מולו כשתפילה אחת בפי שניכם: "שנחיה פה בשלום".

תגובה 1:

  1. אם כבר ההיפך שהם יתנו לנו את המקדש שלנו, אין כל קשר בין דת האיסלאם ההזוייה להר הבית מישהו החליט מאות שנה אחרי מוחמד המשוגע שמקום המקדש היהודי הוא המקום שהופיע בהזייות הקוראן שמשם מוחמד "עלה לשמים" בעוד שבאותם הימים המקום לא היה תפקד כמקום מקודש כלל, ואילולי תרבות הדוקא המוסלמית לא היה מוסלמי ריאלי שהיה מקבל את הפרשנות השקרית והטפשית כאילו אל אקצא נמצא על הר הבית.

    השבמחק