יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

תלונה ליועץ המשפטי לממשלה - דגלי אויב בהר הבית

דגלי אויב בהר הבית || האם היועץ המשפטי לממשלה יפעל?

הר הבית מוצף מידי שבוע במאות תומכי טרור בגלוי. לא ייתכן שהר הבית - לב בירת ישראל - ישמש מקום למפגני עידוד טרור. 

מצורף מכתב חשוב ששלחו סטודנטים למען הר הבית ליועץ המשפטי לממשלה.

↓ המכתב המלא


י"ח אלול תשע"ה
2/9/15

לכבוד
היועץ המשפטי לממשלה

הנדון: הנפת דגלי אויב בהר הבית

  1. ע"פ סעיף 4 (ז)  לפקודת מניעת טרור, יחשב כתומך בארגון טרור "העושה מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו, בהנפת דגל... או כל מעשה גלוי דומה המגלה בבירור הזדהות או אהדה כאמור". ע"פ סעיף 6 לחוק זה, " המפקח הכללי של משטרת ישראל רשאי להחליט בכתב לסגור כל מקום המשמש לארגון טרוריסטי או לחבריו, בקביעות או בהזדמנות מסויימת, מקום של פעולה, פגישה, תעמולה או מחסן; משניתנה החלטה כאמור, רשאי כל מפקח משטרה לבצעה".
  2. במכתב ששלח אשתקד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), עו"ד רז נזרי, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, ליו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, ח"כ מירי רגב, נאמר כי "הארגון לשחרור פלשתין (אש"ף) הוכרז לפני שנים רבות כארגון טרור, והכרזתו ככזה מעולם לא בוטלה... וההנחיה לגורמי האכיפה הינה כי בכל מקרה שבו מתעורר חשד ממשי, שלפיו הנפת הדגל מהווה עבירה של הזדהות עם ארגון טרור או גילוי אהדה אליו, או כאשר ישנו חשש ברמת הסתברות גבוהה שהנפת הדגל תוביל להפרה חמורה של שלום הציבור - בנסיבות אלה על המשטרה לפעול להסרת הדגל. במקרים המתאימים, תישקל גם העמדה לדין של מניפי הדגלים".
  3. עם זאת, מדגיש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי "המצב שונה ביחס להנפת דגלים של ארגונים אחרים המוכרזים כארגוני טרור (חמאס, חיזבאללה וכיוצ"ב). מקרים אלו אינם מאופיינים במורכבות המדינית שביסוד ההנחיה בעניין הנפת דגלי אש"ף, ועל כן המדיניות במקרים אלה היא כי ככלל יש לפעול להסרתם של הדגלים, ובמקרים המתאימים גם לפעול להעמדה לדין.
  4. בהר הבית מונפים מידי שבוע דגלי אויב וארגוני טרור. תהלוכות ומפגני ראווה של מאות אנשים עם דגלי חמאס, דאע"ש, אש"ף, וכמו כן דגלי מדינות אויב. האירועים הללו נעשים בידיעת משטרת ישראל ותחת השגחתה. משטרת ישראל לא פועלת ע"מ לאכוף את החוק ולמנוע את מפגני הטרור הללו בלב בירת ישראל. במפגנים אלו סימנים רבים לעידוד טרור. תמונות של מחבלים מונפות שם ושל סופר-טרוריסטים כיאסר ערפאת ועוד. סימנים אלו מעידים כי לא מדובר באירועים תמימים אלא באירועים המעודדים טרור באופן גלוי.
  5. אביא כדוגמא את יום שישי האחרון 28/8/15. במפגן המוני הונפו (תמונות מצורפות כנספח למכתב זה) דגלי אש"ף, תוניסיה, אלג'ריה, מרוקו ועוד. ההמונים צעקו צעקות נגד יהודים.
  6. הפגנות דומות מתקיימות על בסיס שבועי. (מפגני תמיכה בטרור התקיימו בהר הבית ב- 15/5/15, 5/6/15, 3/7/15, 10/7/15, 19/7/15, 23/7/15, 13/8/15, 14/8/15) נשמח להעביר תיעוד מצולם לכל מאן דבעי.
  7. אנו מבקשים ליידע את היועמ"ש על המצב הנוכחי. אי אכיפת החוק במקרה זה, בנוסף על הפגיעה בשלטון החוק,  עלולה להסתיים באסון. נראה כי אין צורך להזכיר את ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק. מקום בו מתרחשים עידוד והסתה לטרור – סופו להביא טרור.
  8. אנו מבקשים בכל תוקף, לעשות ככל הניתן ע"מ לאכוף את החוק ולמנוע את המשך ההסלמה.
  9. תוכלו ליצור איתנו קשר: 052-5953152 (איתי), templemount.students@gmail.com, או בדואר לכתובת: העלייה השניה 17א, כניסה 3, דירה 10, חיפה.

בברכה,

איתי זנזורי

צוות משפטי

סטודנטים למען הר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה