יום שישי, 20 בנובמבר 2015

האישום: נכחו באתר התפרעות אסלמי

כתב אישום נגד קורבנות האלימות || "כתב האישום נכתב בסדום"

שתי קטינות יהודיות נעצרו והואשמו ב'הפרעה לשוטר במילוי תפקידו' כאשר סובבו את שערי הר הבית בדיוק בעת שהתקיימה שם לוויה מוסלמית אלימה * אגב, איש מקרב המתפרעים הערבים לא נעצר

↓ מאת: ארנון סגל

הפגנה איסלמית אלימה במיוחד התקיימה בליל חורף אחד לפני קרוב לשנתיים, פברואר 2014, ביציאה מהר הבית בואכה שער האריות. ההתפרעות ההמונית כללה יידוי אבנים בידי רעולי פנים, שריפת דגלי ישראל וקריאות בנוסח "לאל-אקצה צועדים מיליון שאהידים". זו החלה בעקבות דרישה של עשרות מוסלמים להצטרף ללווייתו של ג'יהאד טוויל, פלשתיני מזרח ירושלמי שמת יומיים קודם לכן בעודו מרצה שלושה חודשי מאסר על עבירות תנועה בכלא דקל שבבאר שבע. האסיר, שהיה גם חולה סרטן, אושפז לאחר שלקה בהתקף לב ונפטר כעבור שבועיים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם בני משפחתו טענו שמת כתוצאה מאלימות הסוהרים.

כוח המשטרה שמאבטח את מתחם הר הבית מנע מהמתקהלים להיכנס למתחם המקודש וליטול את גופת האסיר וכתוצאה מכך פרצה המהומה. הפורעים אף ניסו להצית את דלת הכניסה של שער האריות. השוטרים השיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות, ובסופו של דבר התפזרה ההתפרעות ההמונית ללא שנעצר איש מקרב משתתפיה.

מי שדווקא כן נעצר אלו שתי קטינות יהודיות – תלמידות תיכון הנוהגות לסובב את שערי הר הבית, לאחר שהתעקשו להמשיך לשהות שעה קלה קודם לכן באזור שער השבטים – שער כניסה להר הבית הניצב בסמוך לשער האריות. זאת, למרות ששוטר הורה לשתיים לעזוב את המקום. כעת, למעלה משנה וחצי אחרי המקרה, הוגש נגד שתי הקטינות כתב אישום שבו נכתב שהן "הפריעו לשוטר למלא תפקידו כחוק בכך שלא שעו להוראתו לעזוב את אזור שער האריות, לאחר שהשוטר סבר כי נוכחותן באזור באותה עת מסכנת את בטחונן ועלולה להפר את השלום. באותה שעה היתה אמורה להתקיים הלוויה רגישה ועשרות אנשים כבר הגיעו לשם השתתפות בלוויה".

עו"ד יצחק בם, המייצג את אחת הנערות מטעם הסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "מדובר בכתב אישום שכאילו נכתב בסדום. במקום להאשים את הערבים בהתפרעות, תקיפת שוטרים והצתה מאשימים את הנערות שלא ברחו מפני הערבים מספיק מהר. לא ברור מה תפקידה של המשטרה – להגן על האזרחים מפני הפורעים, או 'להכיל' את ההתפרעויות של הערבים. מכל מקום, מי שצריך לעמוד כאן לדין אלו המתפרעים הערבים שהשתוללו ותקפו והשוטרים שלא ריסנו אותם, לא הנערות שהקיפו את שערי הר הבית".

2 תגובות:

  1. אוי לנו אם אלה שוטרייך ישראל. שנזכה לישועה משמים ווהיו לנו שופטים ושוטרים יראי שמים ופועלים על פי דין תורה. אמן ואמן במהרה.

    השבמחק
  2. אוי לנו אם אלה שוטרייך ישראל. שנזכה לישועה משמים ווהיו לנו שופטים ושוטרים יראי שמים ופועלים על פי דין תורה. אמן ואמן במהרה.

    השבמחק