יום שני, 23 בנובמבר 2015

ארדן: לא תהיה הגבלת מספר המבקרים בהר הבית. המשטרה: יש הגבלה על מספר המבקרים בהר הבית

תהיה הגבלה או לא תהיה? - זאת השאלה || תלוי את מי שואלים

הבוקר פורסם נוהל חדש של משטרת ישראל, המחייב יהודים להרשם מראש לפני עלייתם להר הבית (ראו: עכשיו זה רשמי, מכסת יהודים מרבית בהר הבית >>)  משמעות הנוהל החדש, הגבלה רשמית של מספר היהודים שיורשו לעלות להר הבית  השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע שלא תהיה הגבלה על מספר המבקרים בהר הבית  אז אחת מהשתיים: או שיהודים לא נחשבים בעיניו ל"מבקרים", או שהוא לא כל כך מעודכן בנעשה על ידי פיקודיו בהר הבית  או אולי מישהו עובד עלינו?  מה האפשרות הגרועה יותר? תחליטו אתם...

↓ האם יש קשר בין משטרת ישראל לשר הממונה עליה?

בעקבות הפרסומים על הנוהל המפלה החדש בהר הבית הודיע היום השר גלעד ארדן ש"לא תהיה שום הגבלה מראש על מספר המבקרים בהר הבית". ואף "אין חובה לתאם מראש את הביקור בהר הבית".

אלא שמשטרת הר הבית מודה שמגבלה מספרית כזו אכן קיימת. השוטרים בעמדת הרישום טוענים שמספר היהודים שהמשטרה תאפשר להם להירשם ליום עומד על 60 בלבד. ואף מאיימים שאם הרישום יהיה מלא, לא יינתן ליהודים נוספים להכנס. אם כי הם מודים שיש לקצינים סמכות לחרוג ממנה אם ירצו.

"לא תהיה הגבלה מראש על מספר המבקרים בהר הבית" צייץ השר ארדן בדף הטוויטר שלו. השר הוסיף כי "המשטרה תעשה כל שביכולתה כדי לאפשר כניסה ולאבטח כמה שיותר מבקרים במהלך שעות הפתיחה של ההר".

בציוץ נוסף שכתב הבהיר ארדן ש"למען הסר ספק - אין חובה לתאם מראש את הביקור בהר הבית. המשטרה המליצה לתאם את הביקור רק בכדי לחסוך זמן המתנה מיותר בתור לכניסה להר".

פעילי מקדש שהתקשרו לטלפון הרישום של משטרת הר הבית, הופתעו לגלות שבניגוד לדברי השר המשטרה מצהירה מפורשות על קבוצות בודדות שהיא מתכוונת לאפשר את כניסתם בכל יום. "רק 4 קבוצות ביום, ורק 15 יהודים בכל קבוצה" מסבירים השוטרים למתקשרים. (האזינו לשתי הקלטות בהמשך הכתבה).

בהקלטות מקוממות של השיחות, השוטרים מודים באפליה שהמשטרה מבצעת נגד יהודים בהר הבית. בדגש על יהודים שיש להם סממנים יהודיים, כמו כיפה וציצית. בניגוד לתיירים לא יתאפשר ליהודים לשהות בהר במשך כל שעות הפתיחה אלא 40 דקות בלבד, ולדברי השוטרים המשטרה החליטה על הנוהל החדש כדי לחסוך מהיהודים עמידה בקור ובגשם בחורף.

במטה ארגוני המקדש טוענים שהנוהל המשטרתי החדש בהר הבית מקבע אפלייה קשה של יהודים מול מוסלמים ואף מול תיירים מכל הדתות שמורשים לעלות להר הבית באופן חופשי ומיידי. רק יהודים מוקצבים מספרית, נאלצים להתקבץ לקבוצות, נדרשים להמתין שעות בתור מיוחד, וגם בהר מלווים על ידי אנשי וואקף ושוטרים העוקבים ומטרידים את היהודים במשך כל שהותם בהר.

הנוהל החדש יקשה עוד יותר על הגעת יהודים להר הבית, טוענים במטה ארגוני המקדש. יהודים ייאלצו להירשם מראש, מי שיגיע ללא הרשמה עלול להיתקל במכסה מלאה, ומי שיאחר את שעת התור שלו כפי שקורה במציאות הירושלמית ובפרט באיזור הר הבית, עלול למצוא את עצמו מסורב כניסה להר הבית.

במטה ארגוני המקדש ממליצים שלא לשתף פעולה עם הכרסום החדש בסטטוס קוו של היהודים בהר הבית. "גם אם זה יביא תועלת ליחידים, ייגרם מכך נזק לכלל העולים היהודים להר הבית" אומרים במטה ודורשים להשוות לגמרי את תנאי כניסת היהודים להר הבית, לפחות לתנאי כניסתם של תיירים ומבקרים.

↓ האזינו: מרתק! חיים מבקש לעלות עם קבוצה של יהודי אחד ו-9 נוצרים...



↓ האזינו: השר לביטחון פנים הודיע שאין הגבלה על מספר היהודים בהר הבית - במשטרה לא שמעו על כך

3 תגובות:

  1. אולי צריך להתחיל להיכנס כערבים מכל שאר הכניסות (כמו שעשה ח"כ באסל) ורק אח"כ אם רוצים לשנות חזות
    אמנם בהקלטה זו השוטר לא אמר שתהיה הגבלה על כמות היהודים הנכנסים אבל הגענו למצב שאנחנו פסיבים ואילו כל גחמה של כל משוגע שוטר או ערבוש מגיע לביצוע.

    השבמחק
    תשובות
    1. אינני יודע מספיק ערבית כדי לעשות זאת, אז בחג סוכות האחרון התחזיתי לחילוני שבקושי מדבר עברית (כמעט הצלחתי, אבל כעבור דקה וחצי אמיר כנעאן נזכר בי תוך שהוא זיהה אותי כשומר מצוות דובר עברית).
      כבר דיברתי מזמן בזכות הרעיון להתחזות לערבים כדי להכנס משערים אחרים, אך לפי שעה לא שמעתי בחדשות על אף אחד מכם שניסה את זה.
      הבעיה איתכם שאצלכם הכל פאקה-פאקה-פאקה והוצאת קיטור אבל אפס מעשים בכיוון שאתם מדברים עליו..

      מחק
    2. אני רוצה להזכיר. לפני כארבע מאות שנה הגיע פחה טורקי לירושלים וראה אשה ערביה הולכת
      עם פח זבל,לשאלת הפחה מניין את באה עם פח הזבל? ענתה הערביה: מבית לחם כי יש מצווה
      כזו לשפוך כאן זבל.הפחה נתן הוראה לחפור במקום הזה ואז נחשף הכותל המערבי. כדי להשתלט
      על שטח זה הפך למקום קדוש. גם אלאקצה נבנה למטרת שליטה.אני ממליץ לדפדף בקוראן כדי
      ללמוד מתי מותר וחובה לשקר ולמי,מתי לעשות הודנה, לא יותר מעשר שנים ועוד פרפראות
      למשל אסור לתרגם כדי שאחרים לא ידעו ויבינו

      מחק