יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

חיים כץ – שר הרווחה והשירותים החברתיים

בית המקדש - סמל לליכוד העם || השר חיים כץ

למרות הביקורת, אסור לוותר על ירושלים שהיא לב לִבּנו ובירתנו המאוחדת או על הכניסה למקומות המקודשים לנו

↓ כך נבנה את בית המקדש

לא מזמן ציינו את חג החנוכה שמסמל בעיניי יותר מכל את להבת העד של העם היהודי, שעל אף הקשיים והסיכונים אינו מוותר על ערכיו וזיקתו לארץ המובטחת והמקומות הקדושים בה. לצערי, גם לאחר גלות ארוכה ושיבתנו לציון אנו נאלצים להצדיק בפני העולם את זכותנו ההיסטורית על ארצנו. למרות הביקורת, אסור לוותר על ירושלים שהיא לב לִבנו ובירתנו המאוחדת או על הכניסה למקומות המקודשים לנו.

בית המקדש היה הסמל לליכוד העם היהודי, כשכל אחד מילא את תפקידו למען מטרה אחת עליונה. אם בימי בית המקדש העם היהודי הקדיש את עצמו לעבודה רוחנית, בימינו משימתנו העיקרית היא להעצים בקרבנו את הנתינה לזולת. למען החוסן שלנו, אנו מוכרחים להרבות באהבת חינם ובלכידות פנימית כדי שנוכל לעמוד בצורה מיטבית אל מול האתגרים החברתיים והביטחוניים שניצבים לפתחנו.

מעל הכל עלינו לקדש את כבודו של הזולת כפי שאנו מקדשים את כבודנו, ולא לאפשר לחופש הביטוי להפוך לחופש השיסוי, שהרי לשון הרע ושנאת החינם הן שהחריבו את בית המקדש. עלינו ליצור ערבות הדדית אמיתית, לסייע לחלש ולגלות כלפיו רגישות כאילו היה בן ביתנו, להתחבר כאיש אחד בלב אחד למען המורשת שהנחילו לנו אבותינו ולמען המשך קיומנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה