יום חמישי, 24 בדצמבר 2015

הר הבית נסגר ליהודים לרגל איומים

קנאים מוסלמים מכתיבים, המשטרה מבצעת || ההר נסגר ליהודים

שוב ניצחון לטרור האיסלאמי בהר הבית. הסתה של שייחים מוסלמים בהר הבית הכניעו את המשטרה לסגור את המקום הקדוש בפני יהודים.

↓ ה"חג" הנעלם

לאחר היסוסים והתלבטויות החליטה המשטרה לסגור את הר הבית לכניסת יהודים מאתמול בצהריים עד ליום ראשון. בגלל יום אזכור איסלמי שלא מוכר אפילו למרבית המוסלמים

בשעת הפתיחה הקבועה של הר הבית אתמול בצהריים המתינו מאות תיירים ויהודים לכניסה למתחם. במקביל התאספו במתחם מוסלמים רבים לקריאותיו של השייח' המסית אכראמה סברי מתחילת השבוע, שקרא למוסלמים לעלות ולהציל את הר הבית מידי ישראל ולמנוע עליית יהודים למתחם.

מפקדי משטרת הר הבית והעיר העתיקה שנכחו בהר באותה שעה התלבטו אם להיכנע לאיומי המוסלמים, או להגן על שלטון החוק ולאפשר ליהודים לממש את הזכות להיות במקום הקדוש. לאחר התייעצות החליטה המשטרה לנסות פיילוט של הכנסת תיירים למתחם.

כמה דקות לאחר כניסת קבוצת התיירים הראשונה להר הבית, הודיעה המשטרה על סגירתו הפתאומית של ההר.

באופן חריג הוציאה המשטרה את התיירים הללו משער המוגרבים. בניגוד לנוהלי המשטרה שאינה מאפשרת יציאה מהר הבית דרך השער הזה.

מפקדי המשטרה ירדו מההר להתנצל בפני מאות התיירים והיהודים שהמתינו בכניסה, על שהמשטרה נאלצת לסגור את ההר. מסתבר שהמשטרה העדיפה שלא לעצבן את המוסלמים, ולהרגיע אותם על ידי היענות לדרישותיהם.

כעשר דקות לאחר ההתקפלות בהר, התרחש אירוע הטרור בשער יפו בה נרצחו 2 יהודים ונפצעו נוספים מהתנפלות טרוריסטים איסלמיים. מפקד העיר העתיקה שסיים באותה עת להתנצל בפני התיירים הרבים בשערי ההר, נראה רץ לזירה.

לאחר מכן תלתה המשטרה מודעה לא רשמית, שהר הבית ימשיך להיות סגור בפני יהודים גם היום. לטענתה בגלל חג מוסלמי. 

בירור עם מוסלמים אדוקים ומומחים לאסלאם העלה שאין למוסלמים היום שום חג אמיתי. מדובר בעוד אחד מימי האזכור שאינם מוכרים כלל לרוב המוסלמים ומשמעותם המעשית היא לצורך יום בחירה לעובדי מדינה מצד אחד ולצורך הסתה אנטישמית מצד שני.

התנועה האיסלמית בארץ, אשר הוצאה מחוץ לחוק,  החליטה להפוך כל יום סמלי ליום חג לאומי פלסטיני. כך בימי עליית מוחמד לשמים מאל אקצה, יום לידתו, וראש השנה לאיסלם. 

באופן אירוני המוסלמים גם חלוקים אם יום הולדתו היה אתמול או היום. בעוד שאתמול התקיימה פעילות הסתה איסלמית בהר הבית, היום המקום ריק כמעט לחלוטין. בכל זאת, אחר כשלונה אמש החליטה המשטרה לאמץ את שני הימים.

מנהל מסגד אל אקצה השייח עומר כיסוואני טען בפני המוסלמים, שהר הבית איננו אתר של הפלסטינים בלבד, אלא על כל המוסלמים בעולם להתייחס להר הבית כאתר איסלאמי, ועליהם לתמוך במאבק עליו. הוא העלה על נס את הרוצחים של מאורעות החודשים האחרונים, וגינה את היהודים "המטמאים" את הר הבית.

השיח' ד"ר מוחמד סלים הסית לעליות מוסלמים להר הבית כדי להשתתף ברבאט של המוראביטון והמוראביטת הפעילים במקום.

במטה ארגוני המקדש מגנים את התקפלות המשטרה לאיומים. אסור לחזור לימי אהרונוביץ' האלימים, שבהם המשטרה פעלה בהר הבית לקול צלילי האיומים האיסלמיים, אומרים במטה. מדובר בכירסום חמור בסטטוס קוו של השנים האחרונות, לרעת היהודים. המשטרה מאפשרת למוסלמים להכריז על כל יום סמלי כחג איסלמי, וכך לסגור את ההר בפני כניסת יהודים ותיירים שאינם מוסלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה