יום שני, 28 בדצמבר 2015

ידיים פרושות למעלה הן הילה למעצר? היום ההחלטה

מעצר טורדני או ניסיון הצתת המזה"ת? || ביהמ"ש המחוזי יכריע

היום בשעה 14:00 יתקיים בפני השופט רם וינוגרד בבית משפט המחוזי בירושלים דיון בערעורם של שני יהודים המערערים על החלטת בית משפט השלום בעיר, לעצור אותם לחמישה עשר יום, בגין הליכה בהר הבית בידיים פרושות.

↓ וַיַּעֲמֹד, לִפְנֵי מִזְבַּח ה'... וַיִּפְרֹשׂ, כַּפָּיו

יהודה עציון ואחרים עלו להר הבית ביום שלישי שעבר בתענית עשרה בטבת. השניים הלכו בהר כמנהגם כאשר ידיהם פרושות לפניהם. מספר אנשי וואקף הנצמדים לכל יהודי העולה להר, דרשו מהשוטרים לשמוט לשניים את הידיים. אך השוטרים הודיעו לאנשי הוואקף, שרק תפילה בפה נאסרה ליהודים, ומותר להם ללכת בידיים פרושות.

אלא שלפתע הגיח מולם קצין המשטרה רפי איטח, תפס בחוזקה ביהודה עציון, ואיים לגרשו מההר אם לא ישמוט את ידיו. עציון דרש לקבל הסבר מדוע ובתגובה איטח הורה לו לצאת את ההר. בקשתו של עציון להמשיך לשהות בהר בידיים מושמטות התקבל בסירוב זועם מצד הקצין, עציון סירב לצאת מן ההר בכוחות עצמו, וארבעה שוטרים נשאוהו החוצה והעבירוהו לתחנה לחקירה.

בחקירה דרשה המשטרה מהשניים לחתום על הסכמה להרחקה מהר הבית למשך 15 יום, השניים סירבו להודות בשום אשמה, ומשכך לא הסכימו לחתום. המשטרה החליטה להביא אותם לבית המשפט שיגזור על הרחקתם מההר.

יומיים לאחר מכן, קיבלה השופטת ג'ויה סקפה שפירא את טענת המשטרה שהתנהגותם של השניים מהווה סכנה לשלום הציבור, ומשכך הורתה להם לחתום שהם מסכימים שלא לעלות להר הבית במשך שבועיים, ואם לא יעשו כן תוך שבע שעות, הם ייעצרו מייד.

השניים ערערו לבית המשפט המחוזי, לאחר שהשופטת סירבה לצפות בסרטון המלא של האירוע בהר, ואף סירבה לדון אם יש בעצם פרישת הכפיים משום עבירה או לא, ואם היה בסמכותו של קצין המשטרה לעוצרם על כך. 

לאחר שהמשטרה ביקשה לדחות את הדיון בערעור עד להיום, דרש בית המשפט מהמשטרה להקפיא את ההליכים נגד השניים עד לקיומו של הדיון בעניינם היום בבית המשפט המחוזי בפני השופט רם וינוגרד.

ארגון חוננו המלווה את השניים מבהיר כי התנהלות הוואקף ומשטרת ישראל בעקבותיו, היתה לא לגיטימית, ולכן הדרישה להתפנות מהמקום היתה לא מוצדקת בעליל, והיא אשר הביאה אותנו לבית המשפט תוך דרישה שלא לפגוע בזכויות היהודים ללא הצדקה, כאשר לצד זאת לא ננקטה כל אכיפה כנגד אנשי הוואקף שקיללו והתפרעו במקום".


↓ באים לדיון, תומכים ומחזקים



פעילי מקדש מתכוננים להגיע לדיון ולתמוך ביהודה עציון ובחברו. 

להלן הודעה שהופצה בימים האחרונים ברשת:

היום, יתקיים דיון במהלכו יכריע השופט רם וינוגרד האם הליכה בהר הבית בידיים פרושות מהווה עבירה על החוק, והאם היא מצדיקה מעצר ל-15 יום.

⬅ היום (ב') ⬅ בשעה 14:00 ⬅ בבית המשפט המחוזי בירושלים ⬅⬅ ב ו א ו ל ת מ ו ך ! !

לפרטים נוספים: 054-572-0066

חזקו ויאמץ לבבכם, כל המיחלים לה'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה