יום ראשון, 28 בפברואר 2016

כניעה של נתניהו: התקנת מצלמות זרות בהר הבית

עוד כניעה של נתניהו || מצלמות ירדניות בהר הבית

צוות ירדני הגיע לישראל כדי להתקין מצלמות מעקב בהר הבית בימים הקרובים. כך מדווח שר הוואקף הירדני האהיל דאוד לכלי התקשורת בירדן.

↓ נתניהו: רפיסות מוחלטת

לדברי הטלויזייה הירדנית שהביאה את דברי דאוד, צוותים טכניים של ירדן כבר הגיעו להר הבית לבדיקות טכניות ומבצעיות היכן להציב את המצלמות, והשבוע יגיעו שוב כדי להתקין אותם בתוך ימים.

במהלך השבת גילה המומחה הירדני זאיד דח'יל בראיון לרשת הטלוויזיה הירדנית "אל רד", ש"משלחת ירדנית נוסעת לירושלים כדי לעמוד על השלבים הסופיים של הבדיקות הטכניות וההנדסיות של הצבת המצלמות ברחבות של אל-אקצא". מדובר בהתקפלות הדרישה הישראלית להציב את מצלמות גם בתוך המסגדים כדי לעקוב אחר פעילות הפח"ע העויינת במקום. את הדברים חשף יהודה עציון, תחקירן ורכז מעקב הר הבית בתקשורת הערבית.

לדבריו של דאוד "הרכבת המצלמות נעשית בהתאם לבקשה של ירדן, ולא של ישראל". ו"פרוייקט זה נמצא תחת פיקוח של משרד ההקדשים הירדני כדי להגן על המסגד מפני פגיעות הכיבוש".

לדברי הירדנים המצלמות יצלמו את הר הבית סביב השעון, וצילומיהם יהיו חשופים לציבור באינטרנט. אבל בניגוד לעמדת ישראל המצלמות לא יצלמו את מה שקורה בתוך המסגדים, ולא יוכלו לצפות בהתבצרותם של מתפרעים מוסלמים במקום.

ההכרעה על שליטת ירדן על פרוייקט הצילום בהר הבית מגיעה לאחר כחצי שנה של מחלוקת בין ישראל לירדן. על התקנת מצלמות בהר הבית הוכרז בפגישת קרי נתניהו ועבדאללה בירדן.

התקנת המצלמות נועדה לפייס את המוסלמים הזועמים ורוצחים יהודים ברחובות ישראל, באמתלה של פריצות משטרת ישראל להר הבית. זאת למרות שכניסת כוחות הבטחון נועדו לאבטח את שלומם של המתפללים ברחבת הכותל.

לטענת ישראל, המצלמות יוכיחו שמתפרעים מוסלמים מתבצרים בהר הבית עם נשק קר וחם, מתפרעים ומיידים אבנים זיקוקים ובקבוקי תבערה על שוטרים, יהודים ומבקרים. בהר הבית, ברחבת הכותל, ובכביש העופל.

שר החקלאות אורי אריאל פנה אל ראש הממשלה כבר לפני שלושה חודשים באזהרה ש"אי התקנת מצלמות בתוך מסגד אל אקצה, פירושו חיסיון (שלא לומר חסינות) לאוגרי האבנים ומשליכיהן מתוך המסגד. ליורי החזיזים, ולכל המסיתים" כתב השר אריאל בפנייתו אל ראש הממשלה והזכיר כי באיגרתו לראש הממשלה ערב נסיעתו להיפגש עם קרי בברלין , כבר הזהיר שמפלגת תקומה לא תוכל להיות שותפה בממשלה שמסגירה חלקי ריבונות מהר הבית. (הידיעה והמכתב המלא מצורפים).

במטה ארגוני המקדש פונים באופן בהול אל שרי הממשלה למנוע ברגע האחרון את קביעת העובדות בשטח שעל ידי הירדנים הזוממים להשתלט על הר הבית השתלטות הדרגתית.

תגובה 1:

  1. ובואתו הזמן, היום, מודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה ב"מתנחלים מסתערים על הר הבית. הנה:
    "Settlers storm Al-Aqsa Mosque
    Ramallah, Feb. 28 ( Petra)-- A group of extremist settlers on Sunday stormed the Al-Aqsa Mosque/Al-Haram al-Sharif compound, in the occupied holy city of Jerusalem via the Bab Al-Magharebah gate.
    The Al- Aqsa Foundation for Endowment and Heritage said in a statement that the settlers provocatively toured Al-Aqsa yards and performed their Talmudic rites under the protection of Israeli occupation forces.
    //Petra// WH
    28/2/2016 - 11:06:19 AM"

    שפה מתלהמת כזו מנוגדת לסעיף 9 של הסכם השלום ישראל-ירדן והיה על ראש הממשלה להעיר למלך על כך, לא פחות מהשעיר לראש ממשלת אנגליה.

    השבמחק