יום חמישי, 5 במאי 2016

ספר חדש! בית המקדש בירושלים מבית מכון המקדש

יצירת פאר מבית מכון המקדש || עוד צעד בדרך לבניין המקדש

אחד המדדים של ההתקדמות למקדש הוא פריחת הספרים העוסקים בו ובהתעוררות אליו. כמעט מדי שבוע יוצא ספר, חיבור, או קונטרס חדש בענייני המקדש. חלק גדול מהספרים בוחנים את ענייני המקדש מהצד הריאלי, המעשי.

↓ בית המקדש בירושלים

מכון המקדש ללא ספק צועד בראש. היבול הספרותי של המכון גדל בקצב מסחרר. אין כמעט בית ובית מדרש שאינו מתהדר בכמה מספרי המכון. למן קבצים תורניים, הגדה ומחזורים, ועד אנציקלופדיות רבי כרכים וערכים.

הפעם הוציא המכון לאור את אחד מגולות הכותרת שלו. הספר שרבים המתינו לו כבר שנים. הספר בית המקדש בירושלים. ספר אנציקלופדי, מסווג לפרקים, ומכיל מאות תמונות המקדש והסברן.

"בית המקדש בירושלים", פרי עטו של ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל שליט"א, יצא בפורמט אלבומי מהודר, במידות מיוחדות כראוי לייחודיותו של המקדש, בהוצאת קורן והוא מכיל 410 עמודים צבעוניים ומלאי תוכן, רוח וגעגועים.

הספר סוקר בהידור רב, מעט מימיו ומהדרו של המקדש בירושלים, בעת שעמד על מכונו. הסקירה שבספר מוסיפה תפארת וכבוד למקדש ולעבודת הקודש שנערכה בו במהלך ימות השנה ובמועדים. המעיין בספר זה יחוש את המקדש כשהוא מהלך בחצרות המקדש וצופה בעבודת הקודש.

הספר הנוכחי מהווה למעשה מהדורה חדשה, מורחבת ומהודרת של ספר שיצא בעבר בעשרים אלף עותקים ואזל כליל מהשוק. אין ספק שגם מי שנהנה מהספר במהדורה הקודמת, יוכל להנות ממהדורה מורחבת זו.

ספר זה מצטרף למימד חדשני נוסף במסירת המקדש שהוחל בתערוכת המקדש החדשה, בחודשים האחרונים. הדרכת אור ושמע ברמה גבוהה בהפקת בכירי רבני הכולל באופן טכנולוגי חדיש - באמצעי מולטימדיה עם סרט מרגש בסופה. חידוש נוסף הינו האפשרות לצפות בהדרכה מספר פעמים בשעה.

כחלק מההכנות המעשיות לבניין המקדש שולב בסוף הספר פרק הסוקר את תירגולי המקדש. בפרק זה משולבות תמונות מתרגולי אירועי המקדש לאורך השנה, המתבצעים תחת הכותרת "מתקדמים למקדש".

לרגל ההשקה נמכר הספר בחנות המכון (צמוד לאולמי התערוכה של מכון המקדש) במחיר מבצע בסך 185 ₪ , או בהזמנה עם שליח עד הבית ב-245 ₪.

תגובה 1:

  1. אני אוהב ספרים של מכון המקדש וגם ספרים אחרים על המקדש,
    אבל כולם מתארים את המקדש שהיה,
    לדעתי חסרים ספרים על המקדש השלישי, על המקדש שמוביל את החיים המודרניים, על המציאות של עתיד ...

    השבמחק