יום ראשון, 17 ביולי 2016

דעה: הר הבית הוא בהחלט (גם) שלנו!

הר הבית - נכס משותף לכל הישראלים ולכל היהודים || רות גביזון

ראשי הממלכה ההאשמית בעבר הירדן והרש"פ פנו שוב לאונסק"ו במטרה לקעקע את מעמדה של מדינת ישראל בירושלים וכדי לנסות להתכחש לקשר היהודי להר הבית • ר': הצעת החלטה באונסק"ו: לישראל אין זיקה להר הבית >> • כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לקשר היהודי להר הבית


↓ מאת: פרופ' רות גביזון

גם מי שמעדיף איפוק ישראלי בכל הנוגע להר הבית, ומצדיק הגבלות חמורות על עליית יהודים להר כדי למנוע פרובוקציות, צריך לזכור שהמאבק אינו רק על שאלת הגישה של יהודים להר הבית, ותפילה שלהם בהר הבית, אלא על עצם הזיקה ההיסטורית שלהם לירושלים בכלל ולהר הבית בפרט, כולל הכותל המערבי.

כרגיל, ההיסטוריה כאן חשובה מאוד וצובעת גם את ההווה. 

וכך ממשיך ומתנהל המאבק בין ישראל והערבים, לא רק הפלסטינים אלא גם ירדן שעמה יש לנו יחסי שלום ויחסים מדיניים אמיצים למדיי, בזירה של אונסק"ו. זו שהגדירה בעבר את ירושלים העתיקה כולה - על פי בקשת ירדן - כאתר מורשת עולמית. ועכשיו מתבקש שוב ושוב להכריז כי ישראל פוגעת באתר מקודש למוסלמים, תוך כדי שלילת הזיקה הדתית וההיסטורית של יהודים לירושלים ולהר הבית.

למזלנו, הפלסטינים נאלצו למשוך את היזמה הזאת מחשש שלא יהיה לה רוב. עוד סימן לאפשרות שהשינויים במזרח התיכון מתחילים לפעול גם בכיוון שמחזק את המורכבות של נוכחותנו כאן לאורך זמן.

אני מקווה שבנושא הזה הר הבית הוא אכן נכס משותף לכל הישראלים ולכל היהודים. ושנשכיל לבדל את עמדותינו למרות המחלוקות הפוליטיות החשובות והעמוקות בינינו כך שלא ניתן יד למהלכים ולהכרזות שבאמת חותרים תחת הטעמים העמוקים לזכותנו להקים ולקיים מדינה יהודית בארץ ישראל שבירתה ירושלים.

ההסדרים בהר הבית יכולים להיות נושא למשא ולמתן. הזיקה ההיסטורית, הדתית והתרבותית של יהודים להר הבית הוא עניין שעליו אסור לוותר בשום פנים ואופן! צריך לזכור את זה כדי שמי שרוצה לפעול בעניין זה בחו"ל נגד מדינת ישראל לא יוכל להסתמך על קולות של יהודים ישראלים.

2 תגובות:

  1. מי שלא מבין שזכות התפילה ליהודה בהר היא נגזרת אולטימטיבית של העובדה שההר הזה שלנו, שלא יתפלא שאומרים לו שלא.

    השבמחק
  2. גב' גביזון היקרה, טעות בידך, הר הבית הוא ר ק שלנו! אין לי ספק שאת מכירה היטב את ההיסטוריה היהודית. קרוב לוודאי גם את האיסלם. . עלינו להיות כנים אחת ולמיד ולומר לערבים, א י ן לכם חזקה על המקום הזה! אינו קדוש ובטח לא משמעותי אצלכם. כל הסיפורים אודות מוחמד הינם סיפורי "אלף לילה ולילה". השקרים שמתחילים בעת הזו לצאת ולהיחשף הם רק בראשיתם. צריך לזעוק בקול רם, הערבים שקרנים, קנאים, שונאים אותנו בשל הצלחותינו. מי ייתן והאמת תיחשף ותצא לאור ובקרוב ממש!!!

    השבמחק