יום שני, 1 באוגוסט 2016

'חוזרים להר' לא שותקים, יוצאים לרחוב ושואלים: מה אתכם?

יוצאים לרחוב, לבנות בית לה' || חוזרים להר

מחאת האוהלים יוצאת תתקיים זו השנה הרביעית ברציפות  תנועת חוזרים להר טרם פרסמה לו"ז סופי, אבל מבטיחים שם שיהיה מעניין  שוחחנו עם יושבת הראש של התנועה ועם אחד הפעילים המרכזיים  הם מבטיחים לא לשקוט על השמרים, עד אשר יבנו בית לה'  מצטרפים?

הרב דוב ליאור (יושב) והרב ישראל אריאל במחאת האוהלים בשנה שעברה

↓ יוצאים לרחוב, מרגישים את החורבן, מתכוננים לבניין

תנועת חוזרים להר הינה תנועה המורכבת מבני נוער תוססים ובוערים למען הר הבית ובית המקדש.

אחת המסורות הותיקות של התנועה היא המאהל בתשעת הימים שיתקיים זו השנה הרביעית ברצף. בימים בהם כולנו מתאבלים על חורבן בית המקדש, יוצאים בני הנוער ללון באוהלים ברחובה של עיר בדרישה וקריאה לבנות את בית המקדש ועכשיו.

פנינו לפעילים בתנועה כדי להבין מה מניע אותם לצאת לרחוב בדרישה כה הזויה למראה, לבנות את בית הבחירה.

הראשונה אליה פנינו היא מקימת התנועה ויושבת הראש שלה - אביה מוריס.

אביה מספרת "ברוך השם בניסים מרובים זכינו ובשנת תשכ"ח הקב"ה החזיר לידינו את הר הבית. מאז אנו המשכנו שוב ושוב להתאבל ולבכות במשך השנה ובפרט בימי בין המצרים.

אנו חשנו שמשהו כאן מתפספס. כיום אין גויים שמונעים אותנו מלקום ולבנות, ועל כן להתאבל ולבכות בלי לקדם בצורה מעשית זה כבר לא רלוונטי. רצינו לצאת החוצה ולעורר את העם לכך שלבכות זה לא מספיק.

המאהל הראשון הוקם בסמיכות ל"מחאת הדיור" ומשם לקחנו את הקונספט של מאהל מחאה וזה התחבר טוב לכך שאנו נאבקים למען ביתו של השם יתברך".

פעיל מרכזי נוסף אתו שוחחנו הוא דוב מורל, אשר מספר לנו על התחושות שלו בימי האבל על חורבן המקדש:

"בשנה שעברה כתבתי הודעה בפורום כל שהוא של פעילי המקדש. יהודה גליק העלה את ההודעה לפייסבוק שלו וגרם לאנשים רבים זעזוע ברמות כאלה ואחרות.

כתבתי שם על כך שאני חש שאיני צריך לצום. אני עושה מה שאני יכול.

הקב"ה לא נתן לנו להתאבל כי רצה שנבכה כל הזמן. הוא רצה שנעשה. ואני עושה מה שאני יוכל"

דוב ממשיך ומספר איך תחושות האלה הם בין השאר מה שהובילו אותו לתמיכה במאהל.

"הבנתי שאולי אני עושה מספיק כי אני זכיתי וה' חנן אותי בחיבור רגשי לעניין. אך לצערנו לא כולם זכו וצריך לעורר את המודעות לכך בעם. כאשר אנו יוצאים החוצה לרחובה של עיר מקיימים שיעורים והרצאות בנושאים שונים בקשר להר זו דרך מעולה לעורר את המודעות של העם לכך".

ציטוט הדברים של דב מורל בפוסט של יהודה גליק

זה חשוב וגם יהיה מעניין

אמנם הלו"ז לימי המאהל עדיין לא התפרסם, אך משנים קודמות אנחנו יכולים להבטיח לכם שמשעמם לא יהיה שם.

רבנים שונים כגון הרב דוב ליאור והרב יהודה קרויזר, אנשי ציבור כגון ארנון סגל ופרופ' הלל וייס ועוד.

עקבו אחר העדכונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה