יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

הטרור נבלם בהר הבית, המשטרה מאמצת את טענות העולים

שקט בהר - שקט בירושלים || נוכחות יהודית בהר - גורם מרגיע

הטרור בירושלים במגמת ירידה • במשטרת ישראל מאמינים שהשקט בהר הבית מהווה גורם מרכזי לרגיעה • תנועות המקדש הזהירו בעבר מפני התלקות צפויה בעקבות ההפקרות ששררה אז בהר הבית • כיום המשטרה חוזרת למעשה על אותן הנחות • המציאות הוכיחה שנוכחות יהודית בהר הבית מביאה שקט וביטחון

השר גלעד ארדן מקבל תעודת דורש ציון

↓ יש יהודים בהר הבית, יש ביטחון לתושבי ישראל


בהערכת מצב משטרתית, שנערכה בסוף השבוע שעבר ונחשפה היום בתקשורת, הוצגו נתונים המצביעים על ירידה בהיקף פעולות הטרור המוסלמי בירושלים.

הירידה העיקרית נרשמה במה שמכונה "טרור עממי", הבא לידי ביטוי בידויי אבנים ובקבוקי תבערה.

בהערכת המצב הוצגו כמה גורמים לירידה בארועים הרצחניים, כולל מעצרים רבים, אכיפה נחושה יותר של החוק, מלחמה בהסתה האינטרנטית, בפרט בפייסבוק ועוד.

את ההשפעה הגדולה ביותר לבלימת הטרור המוסלמי תולים הגורמים המשטרתיים בהרגעה משמעותית של אזור הר הבית. בפרט מציינים אותם גורמים בכירים את הצעדים שננקטו להוצאת גורמים מוסלמיים מסיתים מההר הבית. בין הגורמים ניתן למנות את חברי הארגונים מוראביטון ונשות מורביטאת שהוצאו מחוץ לחוק ואת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שעמד מאחורי ההסתה העוינת בהר הבית.

הפעילות המשטרתית כללה פעילות נמרצת נגד ארגונים אלו ופעילים איסלאמיים אחרים, שהיו מקבלים תשלום, כדי להגיע בעת עליית יהודים להר הבית, כדי ליצור הפרות סדר ואוירת טרור. הפרות סדר אלו שלהבו את היצרים לא רק בהר הבית אלא גם בשאר חלקי העיר ואף בגליל, במשולש ובנגב.

חלק מהפעילות להוצאת הגורמים המסיתים התאפשרה באמצעות עשרות מעצרים מנהליים והרחקות של גורמים איסלאמיים קיצוניים מאזור ירושלים לפני אירועים מיוחדים, כגון חגים יהודיים. בניגוד לשנים שעברו שרר השנה שקט בהר הבית בתשעה באב ובחגי תשרי ולא נרשמו אירועים עוינים בהר הבית עצמו ובכל הסביבה.

קציני המשטרה בירושלים והלוחמים זוכרים היטב את שעות הבוקר במהלך אותם מועדים בשנה שעברה, בהם נאלצו לפרוץ בכוח להר הבית בבוקר בזמן שהם מותקפים באבנים, ירי זיקוקים ואף מטעני צינור שנאגרו במהלך הלילה במסגד, תוך מגבלות קשות שהטיל עליהם שר המשטרה הקודם אהרונוביץ'.


תנועות המקדש צדקו

פעילי השטח היהודים בהר הבית ומנהיגי הציבור הזהירו השכם והערב מפני ההתלקחות הצפויה בעקבות ההפקרות הבטחונית בהר הבית. מתוך שיחות עם מפקדי המשטרה הבכירים דאז, הסיקו בתנועות המקדש שיש להטיל את מלוא האשמה על הדרגים המדיניים הבכירים, כלומר ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים דאז יצחק אהרונוביץ' וראש מפלגתו השר אביגדור ליברמן.

אהרונוביץ' נהג ללעוג לאזהרות ואף להשוות בין עולי הר הבית לפעילי החמאס ("קיצוניים משני הצדדים"), בעוד אלה מסיתים ורוצחים ואלו מבקשים להניע את שפתותיהם במלמולי תפילה בהר הקדוש.

הדחתו של השר הכושל אהרונוביץ' ומינויו של גלעד ארדן במקומו הוכיחו את עצמם, לפחות בנקודה זו. השר לביטחון פנים גלעד ארדן פעל להכניס כוחות משטרה למזרח ירושלים, לראשונה מאז תשכ"ז. הוא גרש, כאמור, את פעילי הטרור האיסלאמי מהר הבית, החזיר את השקט למקום והפך את הנוכחות היהודית בהר הבית לחלק טבעי מהנוף.

אין ספק שהמלאכה עוד רבה, אבל משטרת ישראל הוכיחה שנוכחות יהודית שקטה בהר הבית מביאה ביטחון למדינת ישראל ולא להיפך.



אמרנו לכם - תזכורות מהעבר הלא רחוק


תגובה 1:

  1. אז למה נתניהו ממשיך לאסור, בניגוד לחוק, על עליית הח"כים להר?

    השבמחק