יום שלישי, 27 בדצמבר 2016

מה עשו 50 חרדים בהר הבית? סיכום, תמונות וסרטון

חנוכה חרדית בהר הבית || גלריה מרהיבה ווידאו

עשרות חרדים עלו להר הבית  התפללו לרפואת הגראי"ל שטיינמן והרב בן ציון מוצפי  למדו בהר על הגבולות המותרים והלכות מורא מקדש  רבנים חיזקו את העולים בדברי התעוררות לעלייה להר הבית ובנין המקדש


↓ חוגגים את חנוכה בחרדת קודש בחצרות בית ה'

קבוצות גדולות של חרדים עלו היום להר הבית בראשותם של רבנים וגדולי תורה. העולים דיווחו כי המשטרה קיבלה אותם באדיבות ואבטחה אותם במשך כל שהייתם במקום. לצורך כך גיבשה אותם המשטרה לקבוצות קבוצות. בעת תיאום העליה אמרו המפקדים כי ישנה חשיבות בעליית יהודים להר הבית גם בשל התרומה של כך לביטחונם של מתפללי הכותל.


החרדים שעלו היום להר הבית נענו לקריאה להתפלל במקום לרפואתם של הגאון הרב אהרן לייב שטיינמן שליט"א והרב בן ציון מוצפי שליט"א.

תחת הכותרת "בניך לדביר ביתך" קרא ארגון בני עליה לעלות להר הבית ביום השני של חנוכה, ולהתפלל לשלומם של הרבנים, על פי הוראותיהם במקום של הרבנים יצחק ברנד שליט"א הרב צבי עידן שליט"א והרב אליהו וובר שליט"א.


לאחר התפילה בהר הבית הוקראו דבריו הוותיקים של הרב בן ציון מוצפי שליט"א מתוך כתב ידו, בהם עורר כי "מצוה גדולה להשתדל ולהציל כל מה שניתן משטח הר הבית המקודש", ו"להתפלל שם", "רק במקומות המותרים", "כפי שנהגו הקדמונים" על "הפדות והגאולה לשכינה ולישראל".

כמה מהאברכים הזכירו את דברי הרב שטיינמן שליט"א נגד הטוענים שהמוסלמים פוגעים ביהודים בגלל העליה להר הבית. וכן את התנגדותו של הרב להצעת חוק של אחד מחברי יהדות התורה לאסור עליית יהודים להר הבית.

העולים הקריאו את תפלת שלמה המלך שביקש משוכן המקום "לִהְיוֹת עֵינֶךָ פְתֻחֹת אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה לַיְלָה וָיוֹם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַרְתָּ יִהְיֶה שְׁמִי שָׁם לִשְׁמֹעַ אֶל הַתְּפִלָּה אֲשֶׁר יִתְפַּלֵּל עַבְדְּךָ אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה. וְשָׁמַעְתָּ אֶל תְּחִנַּת עַבְדְּךָ וְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִתְפַּלְלוּ אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה וְאַתָּה תִּשְׁמַע אֶל מְקוֹם שִׁבְתְּךָ אֶל הַשָּׁמַיִם וְשָׁמַעְתָּ וְסָלָחְתָּ:"


בנוכחות הגר"ע מוקוטובסקי שליט"א הוקראו דברי ההתעוררות על חשיבות העליה להר הבית שכתב הכלי יקר בפירושו על התורה. "כי מיד בבואו שמה כשם שהשכינה רואה אותו, כך הוא רואה פני השכינה. ומיד נעשה מושפע ומואצל, ודבק בזיו שכינתו יתברך מעין עוה"ב... אף בזמן שביהמ"ק אינו בבנינו... ומטעם זה שלמים וכן רבים נכספה נפשם לעמוד במקום הקדוש ההוא. (כלי יקר, בראשית יג,יז).

לשאלת איסור הכרת שהעלה אחד העוברים ושבים, הזכיר הרב משה פישר שליט"א את דבריו של האבני נזר כי "הדבר מביא לידי גיחוך לחייב על מחנה לויה כרת. ודבר ברור פ"ק דכלים ושלהי עירובין במשניות דאין חיוב כרת רק מעזרה ואילך. (שו"ת חלק יורה דעה, סימן תנב).

הרב פנחס אברמוביץ שליט"א בעמח"ס "המקום אשר בחר השם" פירט בפני העולים את הגבולות המותרים בכניסת טמאי מתים. במשא אודות הימים ההם בזמן הזה ביאר כי מלחמות החשמונאים נמשכו לאחר גאולת מקום המקדש ואף ביתר שאת, ובכל זאת קבעו חז"ל את הימים הללו להודות ולהלל על הנצחון.


לשאלת פונטציאל הסכנה שיש בעליה צוטטו במקום דברי הב"ח בתחילת הלכות חנוכה, שעיקר הגזירה של היוונים היתה על שהתרשלו בעבודת בית המקדש. וע"כ היתה הגזירה לבטל מהם העבודה. כדתניא בברייתא שגזר עליהן אותו הרשע לבטל התמיד. ועוד א"ל מצוה אחת יש בידם, אם אתה מבטל אותה מידם, כבר הם אבודין. ואיזו זו, הדלקת מנורה. שכתוב בה להעלות נר תמיד. כל זמן שמדליקין אותן, תמיד הם עומדין כו'. עמדו וטמאו כל השמנים. וכשחזרו בתשובה, למסור נפשם על העבודה, הושיעם ה' על ידי הכהנים עובדי העבודה בבית ה' ע"כ נעשה להם הנס גם כן בנרות, תחת אשר הערו נפשם, למות על קיום העבודה. (סי' תר"ע).

גם הכרוזים המפורסמים של גדולי ישראל נגד העליה להר הבית אשר נחתמו כאשר המוני ישראל פרצו למקום העזרה ולתוך קודש הקדשים זכו להתייחסות במקום. לדברי הרה"ג יצחק ברנד שליט"א, הדבר דומה למי שיוציא את חרמות גדולי ישראל נגד בתי ספר בכלל ונגד לימודי שפות בפרט כדי לתקוף בהם את מוסדות בית יעקב. או במשל שהוסיף אחד העולים מאיסורי גדולי ישראל על הטכנולוגיה או על ערבי סופי שבוע שיש המטיחים אותם נגד ארגוני התשובה או נגד עסקני הציבור. "כל בר דעת מבין שהוראות להרחקות נגד פרצות לא נועדו לפגוע חלילה בהתעוררות לדברים שבקדושה" אמר הרב.


2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תוספתא כלים א29 בדצמבר 2016 בשעה 16:41

    לפני עלייה חיבים להטביל גם הבגדים (שישבה או נשענה עליהם אישה נידה).

    השבמחק