יום שני, 26 בדצמבר 2016

נר ראשון של חנוכה: אור מהר הבית

יהודים רבים בהר הבית || ברכת תודה עם אזהרה למשטרת ישראל

יותר ממאה יהודים עלו ביום הראשון של חנוכה להר הבית  סטודנטים מארה"ב מטעם 'תגלית'  שלוש לא יהודיות הצטרפו ליהודים  נאמני הר הבית  סטודנטים למען הר הבית  נשים למען המקדש  העולים מודים למשטרה על השינוי החיובי  מזהירים את המשטרה מניצנים חוזרים של מורביטאת בהר הבית

↓ לראות את האור חוזר למקום המקדש


יותר ממאה יהודים עלו אתמול, נר ראשון של חנוכה להר הבית, חלקם עלו לראשונה בחייהם להר. מהשוואה לשנה שעברה עולה שאתמול עלו פי שלושה יהודים מאשר בתאריך זה בשנה שעברה.

בבקור עלתה קבוצת סטודנטים יהודים מארצות הברית מטעם 'תגלית' להר הבית. הסטודנטים הצטרפו לקבוצת העולים וקיבלו הסברים מפורטים על המקום והזמן בעברית ובאנגלית.



שלוש נשים לא יהודיות הצטרפו לעולים היהודים בהר הבית, כדי להזדהות עם עם ישראל ובכדי לא להיכנס למקומות האסורים בכניסה לנוכרים. העולים היהודים האירו פנים לנוכריות וציינו בהתרגשות את הסמליות של מעשיהן דווקא בחנוכה.

כזכור פרצו היוונים שלוש עשרה פרצות בסורג מתוך התנגדות לציון של מעלת ישראל, המותרים להכנס בטהרה לפנים מן הסורג. כך מספרת המשנה במסכת מידות: "לפנים ממנו, סורג גבוה עשרה טפחים. ושלוש עשרה פרצות היו בו, שפרצום מלכי יוון; וחזרו וגדרום, וגזרו כנגדן שלוש עשרה השתחוויות."

עשרים חיילות מפיקוד מרכז עלו אתמול בבוקר להר הבית לכבוד חג חנוכה.


בצהריים עלו להר הבית משתתפי צעדת הר הבית שיזמו נאמני הר הבית, סטודנטים למען הר הבית ונשים למען המקדש. ארנון סגל הדריך את הקבוצה בטוב טעם.



משטרת ישראל זהירות, מדרון חלקלק לפניך!

העולים ציינו את היחס ההוגן והאדיב של השוטרים ואת המאמצים של קציני המשטרה ושוטריה למנוע המתנות ארוכות של הבאים בשערי הר הבית.

העולים התרשמו מאוד מהרגשת הביטחון האישי והשקט השורר בהר הבית, אודות למאמצי משטרת ישראל.

כמובן, אין בדברים אלו כדי להצדיק את מדיניות האפליה של יהודים בהר הבית המונהגת בהוראתו הישירה של ראש ממשלת ישראל, אשר לצד ציון טיהור המקדש על ידי החשמונאים, ממשיך להתנהג ליהודים בהר הבית כמנהג היוונים.


חלק מהעולים פנו לשוטרים והתלוננו על התופעה של קבוצת מוסלמיות צעקנית שמתמקמת בהר הבית בשעות הצהריים ומנסה להחזיר את הר הבית לימי המורביטאן והמורביטאת הזכורים לרע.

לדברי העולים, אמנם מדובר כרגע על קבוצה קטנה שלא מתקרבת ליהודים, אך הדבר עשוי להוות מדרון חלקלק של התפתחות של תופעה מסוכנת שעלולה לפגוע בשקט בהר בפרט ובירושלים ושאר הארץ בכלל.

השוטרים אמרו שאין בסמכותם לפעול נגד מוסלמיות אלו. העולים פנו למערכת האתר וביקשו, שלצד השבחים המוצדקים למשטרת ישראל, תובא תופעה זו לידיעת הציבור ולידיעת הגורמים המוסמכים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה