יום שלישי, 20 בדצמבר 2016

הנערים שיבנו את בית המקדש/ הרב שמואל אליהו

אשרי מי שילדיו היו בעמונה || תתפללו שילדכם יעלו להר הבית

הרב שמואל אליהו משבח את אלפי הנערים שהגיעו לעמונה ולא ויתרו על האמת: "אלה הילדים שיבנו את בית המקדש" • אחים שלי, תתפללו שיהיו לכם ילדים כאלה • תתפללו שיהיו לכם ילדים שיעלו על ההר.


↓ מאת: הרב שמואל אליהו/ ערוץ 7

בשעה שישבו תושבי עמונה לדון אם לקבל את ההצעה האחרונה של הממשלה, אנחנו ישבנו עם מאות והאלפים שבאו לחזק את ידיהם של מתיישבי עמונה, להיאבק, להיגרר על הקרקע ולהיעצר, אם צריך.

כשראיתי את האלפים הללו אמרתי בלבי: אשרי מי שהבנים שלו כאן. אשרי מי שזכה והבנים והבנות שלו יושבים על ההר בקור וברוח, מסתפקים בצלחת מרק ושני קרקרים. אשרי מי שהלב של התלמידים שלו נמצא במקום הנכון. אשרי מי שעיניו נשואות קדימה, וכאשר מדובר בעם ישראל הוא דווקא לא מסתפק במועט.

והנה מגיעה ההודעה מתוך הישיבה של תושבי עמונה: קיבלנו את ההסכם. אבל הנוער נוטש. הבנים והבנות שלנו עושים קריעה ואומרים לנו: בגדתם באמת. בגדתם בארץ ישראל. בגדתם בכל האלפים שבאו לחזק אותנו. שברתם את הרוח הגדולה של כל מי שבא להיאבק אתנו. המילים קשות וכואבות. גם אלי פנו בפנייה נרגשת: בבקשה, עזור לנו. הקושי שלנו, המבוגרים, היה גדול. יש לנו כוחות לעמוד מול הממשלה, אין לנו כוחות לשמוע את המילים הללו.

ידעתי שזה כמעט בלתי אפשרי. הייתי פעם במקום הזה. אבל מה לא עושים בשביל המתיישבים שהובילו את המאבק הזה לשיאים שלא ידענו מעולם? והם עשו זאת בחכמה ובתבונה, בנחישות. מתיישבים שהביאו את המדינה לחוקים שמזמן היו צריכים להיחקק. מתיישבים שוויתרו על כל פיצוי ופיתוי על מנת שלא לוותר על ארץ ישראל. מתיישבים שהאמת שלהם ניצחה ובסוף הם נשארים על ההר.


נפגשתי עם חלק מהנערים תושבי עמונה. ראיתי את החולצות הקרועות. ראיתי את הדמעות. ראיתי את האמת הזועקת. ניסיתי להסביר, להראות את התמונה הגדולה, להראות את הרווחים שעם ישראל השיג מהמאבק הזה. אמרתי להם: תסתכלו רגע מחוץ ליישוב ותראו את כל אוהבי ארץ ישראל שמחים. תקשיבו לאנחת הרווחה של כל אוהבי ההתיישבות. אבל הצעירים הללו ממש לא שמעו אותה. הם ראו את הבית שלהם הולך להיהרס, והגרוע ביותר, שהדבר ייעשה בהסכמתם. אם זה היה תלוי בהם, הם היו מוכנים לוותר על הבית ובלבד שלא לוותר על האמת.

אחים שלי, תתפללו שיהיו לכם ילדים כאלה. תתפללו שיהיו לכם ילדים שיעלו על ההר. תתפללו שיהיו לכם ילדים עם נשמה גדולה. עם שאיפה לאמת. תתפללו טוב, כי הילדים האלה ייקחו אותנו קדימה. אלה הילדים שיבנו את בית המקדש.

יכול להיות שלא נזכה, והם רק יקימו מאחז על הר הבית. יכול להיות שבהסכם פשרה עם הממשלה הם יקימו שם רק בית-כנסת גדול. גם שם יקומו הצעירים ויצעקו וישאלו: איפה האמת הגדולה? איפה בית המקדש? איך ויתרתם על האמת בשביל משהו שבדרך? גם שם יגידו להם: מכרתם את האמת תמורת בית-כנסת על ההר.

הורים יקרים, אם זכיתם והילדים שלכם היו בעמונה. אם זכיתם לראות דמעות זולגות מעיניהם. אם זכיתם לשמוע מהם את הכאב – תנו להם חיבוק גדול ונשיקה. זכיתם. הילדים שלכם הם אלה שיביאו את הגאולה.

התוועדות בעמונה צילום: אישי חזני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה