יום שלישי, 10 בינואר 2017

עיתונאים מונעים מגדולי הרבנים לחוות דעתם בענין הר הבית

עיתונאים מנסים להכתיב לרבנים || הרב יצחק ברנד שליט"א

במאמר תגובה שהופץ השבת בבתי הכנסת, מאשים הגאון הרב יצחק ברנד שילט"א, כי עיתונאים מונעים מגדולי הרבנים לחוות דעתם בענין היתר העליה להר הבית.

הרב יצחק ברנד (מימין) עם הרב ישראל אריאל בהר הבית

↓ מתוך דברי הרב ברנד

הרב יצחק ברנד שילט"א, מגדולי התורה החרדים העולים להר הבית, כתב את המאמר בתגובה לכתבות שפרסמו עיתונאים בשם "רבנים ואישי ציבור" עלומים, נגד קבוצות החרדים שעלו להר הבית בימי חנוכה, והתפללו במקום לרפואת הרב שטיינמן והרב מוצפי.

במאמר הנושא את הכותרת "עליונים למעלה ותחתונים למטה" מעלה הרב ברנד 14 מטענותיהם של מתנגדי העליה להר הבית, ופותר אותם אחת לאחת. 

לדברי הרב ברנד, "ההתנגדות הזאת גורמת שגם גדולי רבנים בארץ ישראל שתומכים בעליה להר, נמנעים מלפרסם דעתם ברבים". ולמרות זאת, "יש שבצנעה כן פוסקים שאפשר לעלות, כמו הגאון ר' זלמן נחמיה גולדברג שליט"א. ויש עוד כמה גדולי רבנים בא"י שדעתם כך רק לא רוצים לפרסם דעתם מפני פחד הרדיפות מן העיתונים". "רק רבנים בחו"ל מפרסמים דעתם, וגם עולים בפועל, כמו הרב משה דוד טנדלר שליט"א, חתנו של הגאון ר' משה פיינשטיין זצ"ל.


בפתח המאמר תוקף הגר"י ברנד את טענת ה"התגרות באומות", הטענה המרכזית בפיהם של העיתונאים. 

"הנה הטענה של התגרות באומות, נאמר כאן בעיצומו של חג החנוכה בזמן שאנו מזכירים את המלחמות של החשמונאים נגד האימפריה של היוונים. ואני שואל את כותבי העיתון, למה לא חששו החשמונאים מ"החטא הנורא שהוזכר כאן של התגרות באומות". ולא רק שהם חידשו מחדש את עבודת בית המקדש שזה בוודאי גרם להתנגדות מצד היוונים [כידוע שאחרי נס חנוכה לא נגמרו המלחמות], אלא גם לחמו בפועל נגד היוונים מה שבוודאי גרם להרבה שפיכות דמים של יהודים, וגם המכבים בני מתתיהו נהרגו אחד אחר השני במלחמות, איך לא חששו לפיקוח נפש שדוחה כל התורה כולה?"

"אלא" מסביר הרב ברנד "בזמן שאנו צריכים להחזיק בא"י בכלל ובהר הבית בפרט כדי להכין השטח להקים מזבח חדש ולבנות בית המקדש ולהדליק את הנרות בבית המקדש, אין חשש של התגרות באומות". 

הרב ברנד מתייחס במאמרו גם להחלטת מועצת הבטחון, "שביום שבת שעבר החליטו כל אומות העולם שכל מה שנכבש במלחמת ששת הימים שייך לערבים, וזה כולל את כל העיר העתיקה עם הכותל והר הבית וכל יהודה ושומרון ורמת הגולן, ולכן בודאי אנו צריכים להראות לכל העולם שזה שייך לעם ישראל ולא לגוים, ומי שחושש להתגרות באומות, צריך לעזוב כל ארץ ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה