יום שני, 3 באפריל 2017

תרגול קרבן הפסח יתקיים ברחבת החורבה

תרגול הפסח ברוב עם || ברחבת העיר העתיקה

ארגוני המקדש יקיימו השנה את תרגול קרבן הפסח ברחבה המרכזית של העיר העתיקה בירושלים  המעמד יתקיים ליד בית כנסת החורבה  החל מהשעה 16:00 ינתנו שיעורי תורה בענייני הקרבת הפסח  בשעה 17:30 יתקיים התרגול המסורתי בליווי מוסיקלי, הלל ושירה


↓ מתאמנים, מתרגלים ומתכוננים להקרבת הפסח במקומו

לאחר שקיום האירוע בכותל הדרומי לא אושר על ידי המשטרה, החליטו במטה ארגוני המקדש לקיימו במקום חלופי בירושלים המקודשת שבין החומות. המשטרה אישרה את החלופה.

דובר המטה אסף פריד אומר כי לעומת השנים הקודמות זוהי התקדמות ועליית מדרגה בקיומו של האירוע סמוך וקרוב כל כך למקום האמיתי המיועד למצוות קרבן הפסח.

באירוע שהפך למסורת בשנים האחרונות משתתפים מדי שנה רבנים ראשיים, חברי כנסת, וקהל אלפים.

במטה ארגוני המקדש מדווחים כי הציבור ממשיך להיענות בחיוב לאירוע. רבים התקשרו לחזק ולבקש לקיימו בכל מקרה וגם מיזם ההדסטארט של התירגול ממשיך להתקדם בקצב מעודד. אומרים במטה.

320 מנות כזית מקרבן הפסח האמיתי כאשר יישחט כבר נרכשו במיזם ההדסטארט, שכמעט מאה וחמישים איש כבר נטלו בו חלק. בין התשורות האופייניות נמצאות שם גם מנת בשר מכבש התירגול, עורו של הכבש, הגדות עם נוסח מקורי לליל הסדר שיתקיים עם קרבן פסח, מטבעות מדליוניות הנושאות תבליטים של הסנהדרין הגדולה, וחיבורים של דיני מצוות הקרבת הפסח בימינו ללא שהמקדש בנוי. 

במטה ארגוני המקדש מקווים כי בעקבות ההיענות הציבורית לתירגול, השלטונות יאפשרו בקרוב בימינו לקיים את הפסח כהלכתו במקומו המיועד. 


קישור להדסטארט תירגול קרבן הפסח תשע"ז: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22629

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה