יום שלישי, 23 במאי 2017

תקדים! ס. שר החוץ קוראת ליהודים לעלות להר הבית

קריאה ראשונה מסוגה ממשרד החוץ || יהודים, עלו להר הבית!

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מצטרפת לקריאותיהם של רבנים ושרים לעלות ביום ירושלים להר הבית לרגל חגיגות היובל לשחרורו • מדובר בקריאה תקדימית מסוגה שיוצאת ממשרד החוץ


↓ עולים להר הבית ביום ירושלים

"תעלו להר הבית ביום ירושלים, התפקיד שלנו כיום הוא להראות שאכן "הר הבית בידינו", והעובדה שהר הבית פתוח ליהודים הוא זכות גדולה שנפלה בחלקנו". כך אמרה סגנית השר חוטובלי בדברים שנשאה במסגרת פרוייקט של ארגוני המקדש לקראת יום ירושלים.

"לפני חמישים שנה שמענו את הקריאה "הר הבית בידינו". עכשיו בשנת היובל, התפקיד שלנו להראות שאכן הר הבית בידינו". אמרה חוטובלי והוסיפה קריאה "תעלו להר הבית ביום ירושלים". "ההר פתוח ליהודים. הדבר הזה הוא זכות גדולה שנפלה בחלקנו". את דבריה סיימה חוטובלי בקריאה "בשנת היובל עולים להר הבית".

למרות שחוטובלי עצמה כבר עלתה בעבר להר הבית מציינים במטה ארגוני המקדש כי מדובר בהתקדמות חסרת תקדים במדיניות הרשמית של משרד החוץ. 

סגנית שר החוץ ציפי חוטבלי בהר הבית צילום: עזרא גבאי

העובדה שמישהו ממשרד החוץ קורא ליהודים לעלות להר הבית, קל וחומר סגנית השר, הוא חסר תקדים בתולדות מדינת ישראל. אומרים במטה. יש לכך משמעות עצומה ביחס לעמדה הרשמית הבינלאומית של ישראל בעניין מעמד היהודים בהר הבית.

הקריאה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי באה במסגרת קמפיין של תנועות המקדש לעידוד עלייה בטהרה להר הבית ביום ירושלים. במסגרת הקמפיין יצאו רבנים, אישי ציבור ופעילי הר הבית בקריאה לציבור לציין בהר הבית עצמו 50 שנה לשחרורו מעול זרים.

לקריאה של סגנית שר החוץ קדמו קראותיהם של שרת התרבות מירי רגב, ח"כ יהודה גליק, ח"כ בלצאל סמוטריץ', ח"כ שולי מועלם, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, ח"כ לשעבר משה פייגלין.

בהר הבית נערכים לקליטת שיא של יהודים ביום ירושלים. עשרות רבנים חברי כנסת ושרים קראו בימים האחרונים לחגוג את היובל לגאולת הר הבית בעלייה למקום. המשטרה נערכת אף היא והודיעה כי תעשה הכל כדי שכל יהודי שיגיע אל ההר בשעות הפתיחה ליהודים יזכה לעלות ולהיכנס.

תגובה 1: