יום ראשון, 11 ביוני 2017

תקדים! הר הבית נסגר למוסלמים עד להסגרת הפורעים

משוואה חדשה בהר הבית || מוסלמים מתפרעים - מוסלמים נענשים

הבוקר התפרעו קבוצת מוסלמים בהר הבית והשליכו אבנים לעבר קבוצת יהודים שעלתה ההרה  בעבר הייתה המשטרה שומרת על ביטחון היהודים על ידי הוצאתם מהר הבית  הפעם המשטרה סגרה את הר הבית לכניסת מוסלמים עד הסגרת משליכי האבנים


↓ חינוך מחדש למוסלמים?

הבוקר התפרעו מוסלמים בהר הבית. מחבלים ערבים השליכו אבנים לעבר קבוצת יהודים. אחת האבנים פגעה ביהודי ופצעה אותו קל.

במסגרת הרוח החדשה שנושבת במשטרה, הביקורים של היהודים המשיכו כסדרם, והר הבית נסגר דווקא לכניסת מוסלמים, עד ללכידת החשודים.

הודעת משטרת ירושלים: 

"במהלך הביקורים בהר הבית הושלכה לפני זמן קצר אבן לעבר קבוצת מבקרים שפגעה באחד מהם באורח קל. הביקורים נמשכים כבשגרה.  

במקביל ועפ"י הוראת מפקד מחוז ירושלים,  כחלק מהפעילות המבצעית לאיתור החשודים, נסגר הר הבית לכניסת מתפללים מוסלמים."

מאוחר יותר מסרה המשטרה, כי עצרה שני ערבים תושבי יו"ש החשודים בידוי האבן לעבר קבוצת מבקרים יהודים בהר הבית. המחבלים אותרו בסיוע שומרי הוואקף. "החשודים הובאו לחקירה במרחב דוד. בהוראת מפקד מחוז ירושלים הוחזרה השיגרה בהר הבית."

הוואקף המוסלמי הוציא הכחשה, כאילו סייע בלכידת המחבלים. לטענת הוואקף הודעת משטרת ישראל על סיוע הוואקף ללכידת המחבלים נועדה לסכסך בין המוסלמים לבין עצמם.

ח"כ שולי מועלם: צעד נכון

יו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית ח"כ שולי מועלם רפאלי בתגובה להחלטה לסגור את הר הבית למוסלמים בעקבות התפרעות: "ההחלטה לסגור את הר הבית לכניסת מוסלמים בשל אלימות של מוסלמים היא צעד נכון כלפי מי שמנסה ללבות את האש. עד היום אלימות מצד ערבים הייתה גוררת סגירת ההר ליהודים, דבר שתמרץ מוסלמים קיצוניים להמשיך ולנקוט באלימות.

כאשר הערבים מבינים שמי שייענש בגין התנהגות אלימה שאינה מכבדת את המקום הקדוש יהיו הם עצמם, יעדיפו לשמור על השקט. אני מחזקת את מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי על ההחלטה משנת המציאות שהיא חלק מהשינוי הברור בהר הבית שמובל על ידו בגיבוי של המפכ"ל רוני אלשייך והשר ארדן.

המטה המשותף לארגוני המקדש הוציא הודעת ברכה למשטרת ישראל על גילוי הריבונות בהר הבית.

תגובה 1:

  1. תגובה קטנונית מה מפריע לך שמוקירים את ראש הממשלה

    השבמחק