tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post111636808167546962..comments2024-01-03T08:27:44.453+02:00Comments on הר הבית - בית המקדש: הלכה יומית בנושאי המקדש - כ"ט באייר תשע"ועורךhttp://www.blogger.com/profile/01879089569554456615noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-54726019982940056692016-06-08T21:19:29.779+03:002016-06-08T21:19:29.779+03:00נכון, נפלה כאן טעות. לדעת הרמב"ם עבודתו כשרה ...נכון, נפלה כאן טעות. לדעת הרמב"ם עבודתו כשרה מכאן ואילך, אבל הרבה אחרונים הקשו על הרמב"ם ונשארו בצ"ע ממכות יא: וכן בקידושין סו: שמשמע שמכאן ואילך הרי שעבודתו פסולה. אסףnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5556678915225641691.post-11502666990462313662016-06-06T23:01:48.144+03:002016-06-06T23:01:48.144+03:00זה ממש היפך דברי הרמב,ם שעבודתו כשרה גם מכאן ולהבא...זה ממש היפך דברי הרמב,ם שעבודתו כשרה גם מכאן ולהבא שאם עבד לא חיללס<br />רמב"ם הלכות ביאת המקדש פרק ו <br /><br />כהן שעבד ונבדק ונמצא חלל עבודתו כשירה לשעבר ואינו עובד להבא, ואם עבד לא חילל שנאמר ברך י"י חילו ופועל ידיו תרצה אף חולין שבו תרצה. <br />ושם בכסף משנה הלכות ביאת המקדש פרק ו הלכה י <br />דכיון דלא אשכחן בקרא דמחלל עבודתו אדרבה אשכחן בהדיא דלא מחלל מהי תיתי לן לומר שאם עבד לאחר שנודע חילל ותנא אורחא דמילתא נקט דאין דרך לעבוד אחר שנודע: <br />ויש שם מפרשים שכך מוכרח להרמב"ם מגמ' במסכת מכות יבמה הקשרhttps://www.blogger.com/profile/11724856225454406804noreply@blogger.com