יום שני, 13 באוגוסט 2012

זלזול מוסלמי בדרישת היהודים לתפילה בהר הבית

בכיר בתנועה האסלאמית מגיב בזלזול להצעת אלדד להסדרת תפילה יהודית בהר הבית. אלדד: כיפת הסלע אינה מסגד, כך שיהיה קל יותר להעתיקה.


מאת: שמעון כהן / ערוץ 7


בוררות לפני שביתות. אלדד
אריה אלדד (פלאש 90)
בעקבות החלטתו של חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק להסדרת שעות תפילה ליהודים בהר הבית מגיב סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, השיח' כמאל אלח'טיב, לדברים בלגלוג וקובע כי "מרחק כוכבי השמים מאיתנו קצר יותר מאשר המרחק של ישראל מתפיסת מקום במסגד אל אקצה". ביומן  ערוץ 7 שוחחנו עם פרופ' אלדד על תגובתו הלגלגנית של השייח' אלחאטיב.
בראשית דבריו הזכיר אלדד כי תקופת הזוהר של המוסלמים התאפיינה במומחיות באסטרונומיה, ואולי משום כך בחר השייח' דווקא במינוחים אלה כדי לבטא את עמדתו...
לדבריו השייח' אומר את הדברים מתוך היכרותו עם התנהלותם של מקבלי ההחלטות בישראל מזה שנים ומתוך היכרותו את הססנותן של ממשלות ישראל לדורותיהן, בין אם מימין ובין אם משמאל, "אבל השייח' התבלבל כי לא ביקשתי לבקר אצלו באל אקצה, אלא ביקור בהר הבית הגדול הרבה יותר מאל אקצה", אומר אלדד ומציין כי אל אקצה לא יעניין את העם היהודי גם כאשר יבנה את בית המקדש, שכן המבנה המשמעותי יותר הוא כיפת הסלע, המבנה שעל אבן השתייה, מבנה שכלל אינו מסגד.
בהקשר זה הוא מזכיר כי המבנה המצולע שעל אבן השתייה פונה לעבר מכה והמתפללים בו מפנים את גבם לאבן השתייה ואת כריעתם לעבר מכה, ובכך מבהירים את יחסם האמיתי למקום.
אלדד מוסיף ומעריך כי עובדה זו שהמבנה המשמעותי אינו מסגד מפחיתה במעט את הקשיים במהלך יישום לקחי תכנית ניסור בתי האולפנה על המבנה שבהר הבית.
ובאשר לאלדד עצמו, גם הוא מכיר היטב את הססנותן של ממשלות ישראל, ובכל זאת הוא מאמין שניתן יהיה לנצל שעת כושר פוליטית כדי להעביר את החוק. הוא מזכיר בדבריו שבעבר כבר "הצלחנו בשעות רצון, בין השמשות שבין ממשלות, להעביר חוקים גם כאלה שהממשלה לא רוצה בהם". הבחירות המתקרבות מעניקות לאלדד תחושה שניתן יהיה לקדם את ההצעה בהצבעה טרומית וראשונה ולאחר הבחירות להשלים את המהלך.
באשר לתמיכה שהוא מקבל או לא מבין חברי הכנסת של הליכוד, אומר אלדד כי הוא שומע עמדות דומות לשלו מכיוונו של ח"כ אלקין, אולם במידה ותהיה משמעת קואליציונית הרי שעמדות שכאלה לא יניבו הצבעה ו"הליכוד ישכח את הר הבית". לעומת זאת אם לא תהיה משמעת שכזו הרי שניתן יהיה לצפות לתמיכתם של ח"כים בליכוד.

למקור בערוץ 7 >> 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה