יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

"הפרעה לתפילה יהודית בהר הבית לא חוקית וגזענית"

עו"ד אביעד ויסולי         B.Sc.I.E.  MBA  LLB  Adv. Aviad Visoly
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                                  אימייל: aviad@mateh.org  Email:

בס"ד  

כ מרחשוון התשע"ג  5.11.12                                                                   מבלי לפגוע בזכויות
בתשובה נא לציין את הנדון
לכב'
ניצב יוסי פרינטי, ממ"ז ירושלים
משטרת ישראל
ירושלים

באמצעות פקס



הנדון: תפילות יהודים בהר הבית החל מראש חודש כסלו
                   סמך:    מכתבי מיום 23.10.12
                                    מכתבך מיום 31.10.12

1.                   מכתבך שבסמך התקבל במשרדי.

2.                   במכתבי מיום 23.10.12 נדרשה המשטרה לאכוף את החוק ופסקי הדין של בג"ץ בכל הנוגע לזכותם של יהודים להתפלל בהר הבית.  זוהי חובתה של המשטרה על פי החוק.  ממכתבך עולה ההיפך הגמור: המשטרה מסרבת לפעול על פי החוק ופסיקת בג"ץ. כפי שיפורט להלן, שוטרי ומפקדי מחוז ירושלים עוברים ביודעין ובזדון על חוקי מדינת ישראל בכל הקשור לתפילות יהודים בהר הבית. 

3.                   אתה כותב בסעיף 1 במכתבך כי "הגבלת תפילות יהודים על הר הבית מתבצעת על ידי משטרת ישראל בהתאם להחלטות הממשלה ומכוח תפקידה לשמירת הסדר הציבורי ובטחון הנפש והרכוש."  אתה מפנה למכתב קודמך, ניסו שחם (שסולק מתפקידו בגין עבירות פליליות חמורות) מיום 16.7.12.  במכתב הנ"ל מוזכרת החלטת ממשלה אחת בלבד (מס' 761 מיום 20.8.1967) מלפני 45 שנה!  נא הבהר לאילו "החלטות" (ברבים) אחרות מתייחס מכתבך.

4.                   החלטת הממשלה מיום 20.8.1967, מתוארת במכתב קודמך כדלקמן: "החלטה מס' 761 אשר אסרה על יהודים את התפילה בהר הבית מחשש להפרת הסדר הציבורי ופגיעה חמורה בשלום הציבור".  הנוסח המלא של החלטה 761 של הממשלה מיום 20.8.1967 הוא: "אם יעלו יהודים לתפילה בהר הבית, הם יופנו לכותל המערבי".  היכן מצאתם בהחלטה הנ"ל "איסור תפילה בהר הבית"?  היכן הובע בהחלטה 761 "חשש להפרת הסדר הציבורי ופגיעה חמורה בשלום הציבור"?  ביטויים אלה הם בפשטות לא אמת.  אין בהחלטת הממשלה משנת 1967 כל איסור ליהודים להתפלל בהר הבית, או הבעת חשש כלשהו להפרות סדר, קל וחומר שאין בה "חשש לפגיעה חמורה בשלום הציבור". 

5.                   החלטת הממשלה משנת 1967 התייחסה למקרה פרטני וזמני (נסיונותיו של הרב הצבאי הראשי דאז, כב' הרב שלמה גורן, לקיים תפילות בהר הבית בט' באב התשכ"ז).  אין ולא היה בה כל הוראה של הממשלה למשטרה למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית לדורות.  הוראה כזו, לו ניתנה, היתה בלתי חוקית בעליל.

6.                   יתרה מכך – החלטות מאוחרות יותר שקבלה ממשלת ישראל סותרות ומבטלות את ההחלטה הנ"ל, כדין "החלטה מאוחרת מבטלת החלטה קודמת".  לדוגמא – בשנת 1977 אישרה הממשלה את הצעת חוק העונשין אשר כללה את הסעיף הבא:  

"171. הפרעה לפולחן [תיקון: תש"ם]

המפריע במזיד אסיפת אנשים שנתאספו כדין לשם פולחן דתי, או תוקף במזיד אדם הממלא תפקיד באסיפה כאמור או את אחד מבאיה, ואין בידו להוכיח צידוק או הצדק כדין, דינו - מאסר שלוש שנים. "

בשנת 1980 קיבלה הממשלה החלטה המאשרת את הצעת חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, הכולל את הסעיף הבא:

" 3. שמירת המקומות הקדושים

המקומות הקדושים יהיו שמורים מפני חילול וכל פגיעה אחרת ומפני כל דבר העלול לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם או ברגשותיהם כלפי אותם המקומות."

החלטות ממשלה אלה, שהפכו בכנסת לחוקים ואף חוקי יסוד, מעגנים את זכותם החוקית של יהודים להתפלל בהר הבית.  כל משפטן מתחיל יודע כי החלטות ממשלה שעוגנו בחוק מבטלות החלטות ממשלה קודמות וסותרות, ככל שהיו כאלה. לפיכך טענתך בנוגע ל"החלטות הממשלה" ריקה מתוכן משפטי.

7.                   יתרה מכך – החלטת ממשלה אינה חוק, אינה מתפרסמת ברשומות, אינה מחייבת את תושבי המדינה (אם לא עוגנה בחוק)  והיא בטלה מעיקרה ככל שהיא סותרת חוק כלשהו.

8.                   זאת ועוד – בהתאם לפקודת המשטרה, אין זה מתפקידה או בסמכותה של משטרת ישראל לאכוף את החלטות הממשלה.  מה יקרה אם הממשלה תחליט שעל המשטרה להימנע מחקירת פוליטיקאים?

9.                   לא למותר לציין כי החלק הראשון בסעיף 1 במכתבך סותר את החלק השני – האם המשטרה פועלת על פי החלטת הממשלה או על סמך שיקולי ביטחון? אם לא היתה בעיה של שמירת הסדר והביטחון, האם המשטרה היתה מתירה את תפילת יהודים ללא הגבלה או אוסרת זאת על פי "החלטת הממשלה"?

10.               אתה כותב שהמשטרה "מגבילה" את "תפילות היהודים".  משמעות המילה "מגבילה" היא שהמשטרה אינה אוסרת תפילות יהודים בהר הבית.  מכאן שהינך מתבקש בזאת לבאר ולפרט מהן ההגבלות ולהורות לפקודיך מפורשות כי אין לאסור את התפילה אלא להגבילה בלבד, וגם זאת אך ורק ככל שהגבלות אלה הן חוקיות.

11.               לא זו אף זו: היהודים בהר הבית אינם מתפרעים אלא המוסלמים.  אם טענתך אמת והמשטרה מנסה לשמור על הסדר והביטחון, מדוע אינכם מגבילים את תפילות הצד המתפרע-המוסלמי? ממכתבך עולה לפיכך שהמשטרה נוקטת בהפליה גזענית נגד יהודים, שרק את תפילתם היא מגבילה, על אף שהם אינם הצד המתפרע, ואינה מגבילה את תפילות המוסלמים המתפרעים.  הפליה גזענית מכל סוג אסורה וסותרת מהותית את יסודות המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל, את שלטון החוק ואת זכויות האדם המובטחות בחוקי היסוד ובאמנות בינלאומיות שעליהן חתומה ומחויבת מדינת ישראל.  הפליה גזענית אנטי-יהודית זו גם אינה עולה בקנה אחד עם סעיף 1א בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו הקובע כי הערך היסודי של מדינת ישראל הוא "מדינה יהודית ודמוקרטית".

12.               בסעיף 2 במכתבך כתבת: "ממכתבך שבסימוכין משתמע, כי קיימת כוונה לפעול בניגוד להוראות המשטרה" - זהו מצג שיקרי וכוזב המהווה פרסום לשון הרע כנגד הח"מ.  אין במכתבי מיום 23.10.12 כל רמז, מילה או משפט שממנו משתמעת "כוונה לפעול בניגוד להוראות המשטרה".  ההיפך הגמור והמוחלט הוא הנכון – אנו דורשים נחרצות שהוראות המשטרה יינתנו על פי החוק ופסיקות בג"ץ הקובעות כי יש ליהודים זכות להתפלל בהר הבית.  זהו החוק!

13.               כידוע לך, פרסום לשון הרע הינו עוולה אזרחית. אם הפרסום נעשה בכוונה לפגוע הרי יש בכך גם משום עבירה פלילית. במידה ולא תחזור בך מההאשמה המופרכת והפרסום הכוזב הנ"ל תהיה בכך ראיה כי הפרסום נעשה בכוונה לפגוע בח"מ, על כל המשתמע מכך בחוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965.

14.               זאת ועוד: במכתבך כתבת כי קיימות "הוראות המשטרה" בהר הבית.  דברים אלה סותרים לחלוטין את עדותו תחת אזהרה של סנ"צ אבי ביטון, מפקד יחידת המקומות הקדושים בבית משפט השלום בירושלים ביום 15.12.2011 בת.א. 48397-10-10 גליק נ' משטרת ישראל.  בבית המשפט העיד סנ"צ ביטון כי אין נהלים כתובים כלל והנהלים היחידים הקיימים הם פקודות בעל-פה הנקבעות על ידו בכל יום בישיבת הבוקר בהתאם להערכת המצב באותו יום.  מדבריך כי קיימות הוראות משטרה לגבי תפילת יהודים בהר הבית ולא פקודות בעל-פה הנקבעות מידי יום ביומו בהתאם להערכת המצב, עולה כי סנ"צ ביטון שיקר בעדותו בבית המשפט ועבר על סעיף 237 בחוק העונשין (עבירה מסוג "פשע" שעונשה 7 שנות מאסר).  לפיכך הינך מתבקש בזאת להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד סנ"צ אבי ביטון בגין מתן עדות שקר בבית המשפט.

15.               הוראות המשטרה בנוגע לתפילות יהודים בהר הבית חייבות להיות כפופות לחוקי המדינה המחייבים גישה למקומות הקדושים למאמינים מכל הדתות ואוסרים פגיעה ברגשות של המאמינים במקומות הקדושים (דבר שמשטרת ישראל עושה מידי יום ביומו ליהודים בהר הבית).

16.               כמו כן, על הוראות המשטרה להתאים לסעיף 171 בחוק העונשין, לסעיף 3 בחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, לסעיפים 1 ו – 2 בחוק השמירה על המקומות הקדושים, לסעיף 3 בחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, ולעשרות פסקי דין של בג"ץ המאשרים מפורשות את זכותו של כל יהודי להתפלל בהר הבית תוך הגבלת כוחה של המשטרה לפגוע בזכות זו ואוסרים חד-משמעית כל אפליה גזענית.

17.               הינך מתבקש להעביר לח"מ את הוראות המשטרה אליהן התייחסת במכתבך שבסמך, לבדיקת חוקיותן לאור החוקים ופסקי הדין הנ"ל.

18.               ככל שהוראות המשטרה תימצאנה חוקיות, יש לפרסמן לכל אדם העולה להר הבית. נדרוש שכל עולה להר הבית יקבל את הוראות המשטרה בכתב, על מנת שלא תהיינה אי הבנות.

19.               הראיה לאי חוקיותן של הוראות המשטרה בנוגע לתפילת יהודים בהר הבית היא העובדה שבשנים האחרונות עצרה המשטרה במעצרי שווא עשרות יהודים שהתפללו על הר הבית, בגין הפרת אותן "הוראות" סודיות שמעולם לא התפרסמו.  ואולם, העצורים, רובם ככולם, לא הואשמו ולא הורשעו בכל עבירה פלילית בגין תפילתם בהר הבית.  מכאן שמדובר במעצרי שווא המעידים הן על אי-חוקיותן של ה"הוראות" הנ"ל והן על עבירות סדרתיות של שוטרי משטרת ישראל בהר הבית בביצוע מעצרי שווא.  בהקשר זה הינך מתבקש להורות על העמדתם לדין של כל השוטרים אשר היו מעורבים במעצרי השווא הנ"ל.

20.               נא עדכן את שוטריך בכל האמור לעיל.  משניתנה התראה בפועל, הרי שבכל מעשה או מחדל אשר יעשו שוטריך בנדון ואשר יגרום נזק למרשי, לא תעמוד לשוטרים החסינות הקבועה בסעיף 7א לפקודת הנזיקין.

21.               אנו חוזרים על דרישתנו כי משטרת ישראל תיערך בכוחות ובאמצעים הנדרשים כדי לאפשר ליהודים להתפלל כחוק בהר הבית החל מראש חודש כסלו (15.11.12) ואילך.

אין באמור במכתב זה כדי להוות כל הודאה, ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 

בכבוד רב,
אביעד ויסולי, עו"ד
העתק: מפכ"ל המשטרה
            ממ"ר דוד
            המטה המשותף לארגוני המקדש



לצפיה במכתב של מפקד המחוז
לצפיה במכתב של עו"ד ויסולי למפכ"ל המשטרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה