יום רביעי, 20 במרץ 2013

תרגול הקרבת הפסח יתקיים מחר בשכונת נוף ציון בהשתתפות הרב שמואל אליהו שליט"א והרב שלמה ריסקין הכהן שליט"א

בעקבות הוראת בית המשפט לעירייה, לאתר מקום חלופי וסמוך לטיילת ארמון הנציב, יתקיים מחר (חמישי) תירגול קרבן הפסח בשכונת נוף ציון הסמוכה. כל זאת עקב התנגדות ראש עירית ירושלים לקיום האירוע בטיילת עצמה בגלל מעבר אובמה במקום.



הכהנים מתרגלים
תרגול הקרבת הפסח בשנה שעברה
בדיון שנמשך משעות הבוקר התברר שלמשטרה ולשירות הויטרינרי לא היתה שום התנגדות עניינית לקיום האירוע, אלא ראש העיר ניר ברקת הוא זה שהורה לאנשי המחלקה המשפטית להזיז את אירוע המחשת קרבן הפסח מטיילת ארמון הנציב, כי נשיא ארה"ב אמור לעבור ולבקר בקרבת מקום. בעקבות עתירת ארגוני המקדש לבית המשפט, הורה השופט דוד מינץ לעיריה לאתר מקום חלופי סמוך.

צוותים של המשטרה, השירות הוטרינרי, ונציגי המטה של אירגוני המקדש בראשות עו"ד אביעד ויסולי, יצאו לשטח ובתום סקירת המקומות החלופיים החליט בית המשפט בהסכמת הצדדים לקיים את האירוע בכיכר קוברסקי שבמרכז שכונת "נוף ציון" המשקיפה אל מקום המקדש והר הבית.

מטה תנועות המקדש מברך את השופט מינץ על התעקשותו לאפשר את קיום האירוע שנועד ללמוד וללמד ולהמחיש את מצוות קרבן הפסח שבזכותו יצאנו ממצרים, ולהעביר את המסר שאנחנו מוכנים לקיימה בזמנה בערב הפסח, וממתינים רק לאישורי הרשויות.

האירוע יתקיים במעמד הרב שמואל אליהו שליט"א רבה של צפת, והרב שלמה ריסקין הכהן שליט"א, הרב של אפרת, שיגיע לבוש בבגדי הכהונה שברשותו, בשעה 15:30 כפי שנקבע מראש.

באירוע יומחשו ויתורגלו בין היתר גם שירת הלויים כבמקדש. כהנים לבושי בגדי כהונה יזרקו את הדם על מזבח כשר וראוי להובלה למקום המקדש. קריאת ההלל החגיגית, הקטרת חלבים על אש התמיד בראש המזבח, וצליית הפסח שלם על קרבו וכרעיו. בתום האירוע יחולקו טעימות מן הבשר הצלוי לאכילה לכל הנוכחים.

דגש מיוחד יינתן השנה באירוע על מעמד שירת הלויים במקדש, עם הופעה מלאה של הלוויים אלדד ורואי לוי מלהקת "פיטום הקטורת". ההגעה אפשרית בקו 8 ו-12 של אגד עד טיילת שרובר, ומשם יקיים המטה הסעות עד למקום האירוע בנוף ציון.


באדיבות: המטה המשותף של תנועות המקדש

מפת הגעה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה