יום ראשון, 10 במרץ 2013

התפרעויות בהר הבית: מי מרוצה ומי מוחה?

הערבים מתפרעים בהר הבית, והמשטרה סוגרת את ההר דווקא בפני יהודים. בארגוני המקדש מאשימים את המשטרה בכך שהיא מעודדת טרור, אבל יש מי שמרוצה מהתנהגות המשטרה.  

מאת: דביר נוה, סרוגים

ערבים תוקפים שוטרים בהר הבית בבקבוקי תבערה
בשבוע שעבר ארעו כמה מקרי התפרעות של ערבים בהר הבית. באחד מהם אף הושלך בקבוק תבערה. הערבים תקפו שוטרים. בעקבות כל האירועים האלה נסגר הר הבית דווקא בפני יהודים. הערבים המתפרעים הוסיפו להפטיר כדאשתקד, ואיש לא מנע מהם את הכניסה להר.
ההתפרעויות לא היו ספונטניות. עיון באתרי האינטרנט הערביים מלמד שהערבים הוזמנו מראש להתפרע.
המטה המשותף לארגוני המקדש הוציא הודעה האומרת: "ההסלמה החמורה בהתפרעויות המוסלמים בהר הבית, שלראשונה יידו בקבוקי תבערה באתר הקדוש, מחייבת את המשטרה לערוך חשבון נפש על מדיניות ההבלגה שלה בהר הבית נוכח תוקפנות המוסלמים שם. מתברר שהמדיניות המשטרתית בהר הבית, אשר פעם אחר פעם מרחיקה מהמקום את היהודים שלא עושים שום פעולה אסורה, ולעומת זאת משאירה את המקום פתוח חופשי למוסלמים המתפרעים במקום, מזמינה עוד טרור ועוד עלייה ברמת הפשיעה בו.
בימים האחרונים סגרה המשטרה את הר הבית בפני יהודים ארבע פעמים, בגלל התפרעויות מוסלמים ומוסלמיות באתר הקדוש… למרות שהמהומות היו צפויות מראש, והכתובת היתה רשומה על כל קירות הפייסבוק, אתרי האינטרנט והתקשורת האיסלמית, המשטרה לא סגרה בפניהם את הר הבית, ואפילו לא הגבילה את גיל המוסלמים בכניסה להר, שהיתה מונעת כניסת מתפרעים צעירים, כפי שנהגה בעבר… מטה ארגוני המקדש מאשים, שהבלגת המשטרה וטיפולה הכושל בגילויי התוקפנות המתמשכים בהר הבית, (למרות העלייה החמורה יום יום באירועי הפשיעה המאורגנת של הגופים המוסלמים במקום), היוותה פרס לאלימות, חיזקו את התוקפנות, והיוו תמריץ להגברת הטרור בהר הבית נגד המדינה, נגד השוטרים ונגד היהודים".
גם ח"כ משה פייגלין (הליכוד) מתייחס בדף הפייסבוק שלו שהאשמות שבהן האשימו אותו בכך שהמהומות פרצו בגללו, ואומר שע"פ אותו הגיון אפשר להאשים את הרשל גרינשפן במהומות ליל הבדולח.
לעומת זאת, רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, הוציא הודעה המשבחת את המשטרה: "משטרת ישראל ראויה להערכה גדולה של כולנו על פעילותה למנוע פגיעה במתפללי הכותל המערבי, שאף לרגע אחד לא נתבקשו המתפללים לעזוב את הרחבה". דברי הרב רבינוביץ. עם זאת, הרב רבינוביץ מגנה את ההתפרעות ביום שישי בהר הבית ע"י פורעים אשר ביקשו לפגוע במתפללי הכותל ובשוטרי משטרת ישראל: "תופעה זו של השלכת בקבוקי תבערה ואבנים במקום קדוש מהווה חילול מקום הקודש בצורה הקיצונית ביותר, ושבעתיים היא קשה כאשר היא נעשית על ידי המאמינים במקום ובחסות מנהיגים דתיים. מעולם לא נשמע כי מתפללים מחללים בעצמם את המקום הקדוש להם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה