יום שלישי, 16 באפריל 2013

חוגגים עצמאות בהר הבית / דיווחים ותמונות

מאות יהודים מכל הארץ פקדו ביום העצמאות את הר הבית. הערבים מחו. המשטרה דאגה שהעליות יעברו ללא תקלות.  גם היום התמיד לא הוקרב ואפילו דגל עדין ישראל לא הונף בהר הבית.
מאות יהודים עלו ביום העצמאות להר הבית. המקהלות הרעשניות של הערבים לא הצליחו להשבית את השמחה. נתמקד הפעם בעולים שהגיעו מהר חברון.
 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 
כמדי שנה עלו  להר הבית היום - יום העצמאות עשרות מתושבי קרית ארבע חברון וישובי הסביבה. העולים באו כדי להודות למי ששיכן שמו בבית הגדול והקדוש על כל הטוב שגמלנו, על שקיבצנו מבין הגויים והביאנו למקום הזה ונתן לנו הארץ הזאת, ארץ זבת חלב ודבש ונתן לנו בה שלטון יהודי והצילנו מיד כל מבקשי רעתנו.
עוד באו העולים כדי לסמן את היעד הבא של עם ישראל - מימוש הריבונות היהודית בהר הבית ובנין בית המקדש וכדי להתפלל שנזכה לממש לטובה את כל הטוב שהרעיף עלינו ה' ממרומים.
העולים שמעו הסברים ודברי תורה מפי הרב יוסף אלבום שליט"א - ראש וראשון לעולים בטהרה להר הבית, הרב חיים ריצ'מן ממכון המקדש והרב חברון שילה מישיבת עתניאל.
 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 
כל אחד מהרבנים דיבר בסגנונו על המקום ועל הזמן.


הרב אלבום סיפר בין היתר על שיחה שהיתה לו עם יצחק רבין לפני שנבחר לראשות הממשלה. הרב ביקש מרבין שאם יבחר, יאפשר כניסה יהודית חופשית להר הבית ותפילה במקום. רבין אמר שישמח לעשות זאת לאחר שהרב אלבום ימציא לו מכתב מהרבנות הראשית. הרב שאל את רבין למה הוא וחבריו עלו ארצה ללא הסכמת הרבנים ואילו לענין הר הבית הוא זקוק להסכמתם. רבין ענה שארץ ישראל זה חול והר הבית זה קודש ובכך תמה השיחה עם רבין.
הרב אלבום אמר שאינו מקבל את הדברים וכי ארץ ישראל היא הראשונה מבין עשר קדושות ששיאן בקודש הקודשים והגיע הזמן להתקדם ולדאוג גם לשלבים הבאים, כלומר יהוד הר הבית ובנין המקדש. הרב ציין בצער, שללא עליה המונית של יהודים להר הבית המצב הקשה וחילול ה' הנורא במקום לא ישתנו.

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 
הרב ריצ'מן דיבר על המשמעות של יום העצמאות ועל הצורך להתקדם הלאה בדרך לבנין המקדש.
הרב שילה דרש בענייני פרשת השבוע על הקטורת ועל גילוי שכינה במקום המקדש לעיני כל ישראל.

העולים הזכירו את מייסד העליות מקרית ארבע יצחק אימס הי"ד ואשתו טליה הי"ד שמסרו את נפשם על קידוש ה' ושחייהם הפרטיים היוו מעין תמצית של הקורות את עם ישראל בדור הגאולה.
את העולים קידמה קבלת פנים רועשת של פרובוקטוריות ערביות בתשלום, אך המשטרה מנעה מהן להפריע לעולים ואף דאגה שלא יפריעו להסברים ודברי התורה.

גם אתרים ערביים מדווחים עלית היהודים היום להר הבית ומוסרים על מאה ועשרים יהודים שעלו הבוקר להר הבית למורת רוחם של הערבים.
 
 יהודים בהר הבית ביום העצמאות  - הרב חברון שילה 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות - הרב יוסף אלבום 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות  - הרב חיים ריצ'מן 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 
 יהודים בהר הבית ביום העצמאות 

 יהודים בהר הבית ביום העצמאות  - כך זה נראה אצל הערבים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה