יום שלישי, 30 באפריל 2013

הרב ליאור: להחזיר את הר הבית לשליטה ישראלית מלאה

"בושה וחרפה שהשארנו את המקום המקודש ביותר לעם היהודי בידי אויבינו", קובע הרב דב ליאור, שטוען, לקראת יום ירושלים, כי "לדור שלנו יש ציווי אלוקי לגאול את המקום ולהחזירו לבעלותנו"
מאת: אורי פולק, כיפה
 הרב דוב ליאור שליט"א בהר הבית
”מקום המקדש חייב לחזור לשליטה ישראלית מלאה“ - כך קובע היום (ב‘) הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, בהתייחסות למצבה ומעמדה של ירושלים, לקראת יום ירושלים אשר יצויין בשבוע הבא. לדברי הרב ליאור, המציאות הקיימת בהר הבית היא ”בושה וחרפה“ שכן ”השארנו את המקום המקודש הזה בידי אויבינו“.
”לעם ישראל אין עוד מקומות קדושים, אלא רק מקום מקודש אחד ששלמה המלך קידש – הוא מקום המקדש בהר הבית. גם אם יש כרגע מניעה הלכתית לבנות את בית המקדש, הבעלות על המקום ושמירתו חייבות להיות בידי עם ישראל“, הסביר הרב ליאור.
לדבריו, לדור שלנו יש ”ציווי אלוקי לגאול את המקום ולהחזירו לבעלותנו“, שכן במציאות הפוליטית הקיימת ”אמנם ירושלים מאוחדת, אך המקום הקדוש שלנו נתון למרמס על ידי המחבלים שהורסים ומשחיתים כל זכר לעברו היהודי“.
”אין ספק שחולשה זו, שעדיין המקום לא נמצא בידינו, היא אחת הסיבות שאין שלום באזורנו והטרור משתולל במדינה“, קובע הרב ליאור, שטוען כי ”המפתח לשלום הוא בגאולת ארצנו בכלל והר הבית בפרט. אם רק נרצה לגאול אותו, אין ספק שתהיה גם סייעתא דשמיא לכך, ובזה נרומם את קרן עם ישראל וארץ ישראל כולה ונזכה לשלום אמת ובטחון בכל מרחבי ארצנו“.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה