יום ראשון, 14 באפריל 2013

הגאון הרב יעקב יוסף זצ"ל / בבנין ירושלים ננוחם

 הרב יעקב יוסף זצ"ל עם הרב דוב ליאור שליט"א

קשה לעכל את האבידה הגדולה של גדול בתורה, גדול במידות, גדול באהבת ארץ ישראל, אדם העשוי ללא חת, השוקד יומם ולילה על התורה ובקיא בכל ענייני העולם הזה ומשעבדם לעבודת ה'.

רבים התרשמו שרבנו לא קשור לענייני הר הבית והמקדש ואף מתנגד לעליה להר הבית, אך מעדויות של כמה מפעילי הר הבית והמקדש מתקבל רושם שונה. 

 

הרב אביגדור אלבום זצ"ל, שהיה מראשוני הפועלים לחידוש העבודה בימינו ועלה פעמים רבות להר הבית, הציג בפני הרב זצ"ל את ספרו "תורת הבית". הרב התלהב מהספר וכתב המלצה חמה על כותב הספר ובניו, העמלים בתורת הבית ועל הספר עצמו, תוך המלצה לרכוש את הספר ולהגות בו.


מפי הרב הלל בן שלמה שליט"א, מבכירי החוקרים במכון המקדש ומהעולים בטהרה להר הבית, שמעתי שפגש את הרב יעקב יוסף זצ"ל באוטובוס וניצל את ההזדמנות (בטרם הספיק הרב לעיין בספר שנשא) כדי לשוחח עמו על ענייני ארץ ישראל והמקדש. הרב גילה בקיאות עצומה, למרות שנטה להחמיר בעניין העליה להר הבית.

 

הרב יוסף אלבום שליט"א, מזכיר התנועה לכינון המקדש ומותיקי עולי הר הבית, מספר שפעמים רבות היה פוגש ברב זצ"ל ליד הר הבית בעת שהרב אלבום המתין בכניסה לשער המוגרבים והרב זצ"ל חזר מתפילה ליד הכותל המערבי. הרב זצ"ל היה מתענין בנעשה בהר הבית ובהתקדמות המאבק לשחרורו ובהתפתחויות שונות בעניין. הרב זצ"ל היה מעודד את הרב אלבום ותומך בו.

הרב זצ"ל לא הסתפק בכך ואף הזמין את הרב אלבום לתת שיעור בענייני המקדש ועליה להר הבית בבית מדרשו "חזון יעקב".

 

הרב ישראל אפל שליט"א, שתקופה ארוכה ניהל מערכות בציבור החרדי להחדרת תודעת הר הבית והמקדש, היה אצל הרב זצ"ל וקיבל ממנו המלצה בכתב על פעילותו (מצ"ב).

 

המקום ינחם את האבלים על מותו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. 

בבניין ירושלים ננוחם.


 הסכמה של הרב יעקב יוסף זצ"ל על הספר תורת הבית 
 שעוסק בענייני חידוש עבודת בית המקדש בזמן הזה



 המלצה של הרב יעקב יוסף זצ"ל לרב ישראל אפל
שפועל למען תודעת המקדש ועליה להר הבית בציבור החרדי 

תגובה 1: