יום רביעי, 29 במאי 2013

בת עשר איתרה ראש חץ צלבני בתוך ערימת עפר שהוצאה מהר הבית

לפני כמה שנים השליך הוואקף בנחל קדרון כמות עפר גדולה ובה שרידים מ"אורוות שלמה". מאז מצליחים תלמידים המגיעים למקום לסייע באיתור עתיקות ששרדו



מאת: כרמית ספיר ויץ / מעריב
עמית חן עם ראש החץ הצלבני שמצאה צילום: יחצ

אתמול נשמעו קריאות שמחה באתר הארכיאולוגי גן לאומי עמק צורים בעיר דוד. "מצאתי" הודיעה עמית חן, ילדה בת עשר, שביקרה במקום במסגרת פעילות בית-ספרית, ואחזה בידה ממצא: ראש חץ צלבני.
 
מנהל האתר, הראל אברהמי, סיפר כי מדובר בראש חץ צלבני מיוחד, שלם וברור. "היופי הגדול הוא שהוא נשמר לאורך כל כך הרבה שנים. במאות ה-12-11 השתכנו בהר הבית האבירים הצלבנים של מסדר הטמפלרים, שראו בשלמה המלך את האב המייסד שלהם. מכאן הגיע השם 'אורוות שלמה' לחלל התת-קרקעי. בנוסף לכך,  מסגד אל-אקצא זוהה על ידם כמקדש שלמה ושימש כמטה הראשי של מסדר האבירים". לדבריו, "ראשי החץ הם שריד לפעילות המלחמתית של האבירים ולחיי היום-יום שלהם".
 
החפירות בעמק צורים, בניהולו של הארכיאולוג ד"ר גבי ברקאי, החלו כאשר לפני מספר שנים הוציא הוואקף המוסלמי כמות גדולה של עפר עתיר שרידים מ"אורוות שלמה" שבהר הבית. עפר זה הושלך לנחל קדרון, ואתר עיר דוד ועמותת אלע"ד לקחו אחריות על השלל. 

 
"הגעתי לאתר עמק צורים במסגרת פעילות בית הספר 'קשת' בירושלים", מספרת עמית חן. "מאוד נהניתי לחפש עתיקות ולא האמנתי שאני אמצא משהו. תוך כדי החיפוש ראיתי משהו שחור ושונה. פניתי לארכיאולוג שהסביר שזה ראש חץ. הייתי מופתעת. כל הילדים שמחו איתי, וזה היה רגע מאוד מרגש עבורי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה