יום חמישי, 2 במאי 2013

הצנחנים היו הראשונים, הפעם המשטרה מרחיקה אותם משער האריות

צנחנים שביקשו לשחזר ביום ירושלים את מסלול הקרבות במלחמת ששת הימים, נתקלו בסירוב המשטרה למסלול המלא ולכניסתם להר הבית דרך שער השבטים.
 כניסת הצנחנים בששת הימים 
 לירושלים העתיקה דרך שער האריות
ביום ירושלים הקרוב מתכוונים גד מאיר, חיים שלם (צ'ילי), ואליעזר עינת (כצי), שלחמו במלחמת ששת הימים, לערוך סיור לילי מגבעת התחמושת אל הר הבית. במסגרת סיפור והנחלת מורשת קרבות הניצחון בשחרור ירושלים והר הבית.
במשך כל ימות השנה המשטרה אוכפת את הוראת הוואקף המתנגד לכניסה להר הבית של מי שאינו מוסלמי מכל עשרת השערים. לטענת הוואקף כניסת יהודים ונוצרים מטמא את השערים. לא פעם קורה שתייר או יהודי שעבר את השער מהר הבית החוצה, אינו מורשה לדרוך את המפתן חזרה. שער המוגרבים הוא השער היחיד הפתוח לכניסת יהודים להר הבית, מאז שכוחות משטרה כבשו אותו שוב לאחר אירועי הצתת אל אקצה.
לקראת יום ירושלים ביקשו הצנחנים מהמשטרה לאפשר להם לשחזר את מהלך הקרבות במסלול פריצת הכוחות, ולאפשר את כניסתם משער השבטים שבצפון מזרח הר הבית. זה השער שממנו פרצו הכוחות בדרכם לשחרור הר הבית והעיר העתיקה, בקרב שהסתיים בקריאת "הר הבית בידינו" שנחרטה בהיסטוריה הישראלית.
הצנחנים נדהמו לקבל את תשובת המשטרה שהיא לא תאפשר להם להכנס משער השבטים, גם לא ביום ירושלים, ואף לא לעצור ברחבתו להדרכה או לתפילה. המשטרה הודיעה לצנחנים, כי מחשש להתלהטות הרוחות היא לא תפר את הוראות הוואקף, והיא תתיר להם רק את מסלול הכניסה לעיר העתיקה משער האריות, משם היא תכוון אותם לעליה להר הבית דרך  שער המוגרבים.
אסף פריד המתאם את הסיור הלילי אומר שהסיור מגבעת התחמושת יתקיים בכל מקרה, גם אם המשטרה תטה את מסלולה. הצנחנים דורשים לקיים את המסלול המקורי, ואם המשטרה תעמוד בסירובה הם ישקלו לפנות לבג"צ. "לא יתכן שהמקום שהקיזו עליו את דמם, יסגר בפניהם בגלל איומי הוואקף ופורעים אלימים".
 שער השבטים אז...
 שער השבטים היום...

 הודעה על עליית הצנחנים להר הבית ביום ירושלים תשע"ג 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה