יום רביעי, 31 ביולי 2013

היום שלושה ימים לסגירת הר הבית ליהודים על ידי המשטרה החצופה

יהודים דתיים ממתינים הבוקר (רביעי) בכניסה להר הבית
המשטרה אפילו לא טרחה להודיע שההר סגור
המשטרה הניפה דגל לבן: קצין הר הבית אבי ביטון הודיע כי ההר לא יפתח ליהודים עד סיום הרעמדן, סרב להגיד מה יהיה לאחר מכן. | משמרות מחאה מתקיימיות בכניסה להר הבית מידי בוקר בשעה 7:30 ומידי צהריים בשעה 12:30 | המוחים מתבקשים להגיע לשער השלשלת עם שלטים ולהישמע להוראות המשטרה | בשבוע הבא ביום רביעי בבוקר תתקיים הפגנה גדולה בהשתתפות חברי כנסת רבים

התקדים: המשטרה הוכרעה ע"י האלימות המוסלמית בהר הבית

הר הבית נסגר לכניסת יהודים גם היום, זה היום השלישי ברציפות. מפקד יחידת המקומות הקדושים במשטרה, אבי ביטון, הודיע כי ההר יהיה סגור לכניסת יהודים במשך שבועיים לפחות. כי המוסלמים המתפרעים החלו ללון במקום. (?)


החל מתחילת החודש ניסו קבוצות של מוסלמים למנוע באלימות את כניסתם של יהודים להר הבית. המשטרה לא הצליחה להתמודד עם המתפרעים המוסלמים, ופעם אחר פעם עמדה מולם חסרת אונים. כעת מתברר שהמשטרה קרסה לגמרי במשימתה, וכשלה במאמציה לשמור על הסדר בהר הבית. 

בעקבות התפרעויות אותם מוסלמים במקום, סגרה המשטרה את ההר ליהודים מספר פעמים. גם כאשר שערי ההר נפתחו לתיירים, הפלתה המשטרה את היהודים במשך ימים רבים, מנעה מהם לבקר בכל מתחם ההר, והוציאה את היהודים מן ההר מיד עם כניסתם, דרך השער הסמוך לשער הכניסה. אפילו בתשעה-באב עצמו סגרה המשטרה את ההר לכניסת יהודים. בכל הפעולות הללו נקטה המשטרה למרות שהן מנוגדות לחוק חופש הגישה למקומות הקדושים, ולחוק האוסר פגיעה ברגשי דת. ח"כים שהגיעו לעליה בהר נחסמו אף הם בניגוד לחוק חופש התנועה לח"כים. פמליית סגן שר החוץ זאב אלקין גורשה על ידי המשטרה מן ההר בעיצומו של הביקור, עקב התפרעות מוסלמים נגדו.

בסוף השבוע שעבר הודיעה המשטרה כי החל מיום ראשון השבוע, הסדר בהר הבית יחזור לתיקונו. ואולם, המוסלמים שראו את המשטרה שאינה מטפלת במפרי הסדר שבהם אלא מגרשת מהמתחם את היהודים, למדו את השיטה. בסוף השבוע הזמינה קרן אל אקצה של התנועה האיסלמית את הצעירים לבוא בהמוניהם ללון בהר הבית במשך עשרת הימים האחרונים של חודש הראמאדן, ועל ידי כך למנוע בגופם את כניסת היהודים למקום הקדוש. המשטרה התקפלה.

האתר החשוב והמרכזי ביותר במדינה, והקדוש ביותר לעם היהודי, נסגר בפני אלפי תיירים ומבקרים. הוא נסגר בפניהם בעיצומם של ימי החופש, בדממת אלחוט של מתקפלים תבוסתניים. הבושה של המשטרה בתבוסתה, היא זו שככל הנראה גרמה לכך שהמשטרה לא הודיעה רשמית על סגירת ההר לביקורי יהודים ותיירים.


המקדימים למקום נתקלים בשלט של אתמול. גם בהמשך היום תולה המשטרה הודעה כאילו ההר סגור רק ליום אחד. המבקרים באים שוב למחרת, ומתאכזבים שוב לראות את ההר סגור.
באופן אבסורדי, ההר נסגר בפני יהודים בדיוק ביום השנה העשירי לפתיחתו מחדש על ידי השר צחי הנגבי. הנגבי ששימש כשר לבטחון הפנים פתח את הר הבית ליהודים לאחר שלוש שנות סגירה והסגרה למוסלמים. בניגוד להתקפלות בימים אלו, הנגבי לא נרתע אז, לא מאיומי המשטרה ולא מהמוסלמים שהתריעו על אלימות שתגרור פתיחת הר הבית לכניסת יהודים.

האם המשטרה אינה מסוגלת לשמור על הסדר בהר הבית? האם צריך להפקיד את הבטחון בהר הבית בידי משמר מיוחד בדומה למשמר הכנסת? מדוע לא הרחיקה המשטרה מהר הבית את אותם עשרות מתפרעים מוסלמים, כפי שהיא עושה ליהודים שמתפללים במקום ומרחיקה אותם מן ההר לצמיתות? מדוע לא ביצעה מעצרים בקרב המתפרעים המוסלמים? מדוע לא תפתח המשטרה את ההר בשעות הביקור ליהודים בלבד? האם בחגי ומועדי ישראל המשטרה תפריד את המוסלמים מההר כדי לאפשר כניסה חופשית ליהודים? האם המוסלמים ינצלו את הימים הללו לקביעת עובדות חדשות וחפירות בשטח? אלו הם מקצת מן השאלות המטרידות שהמשטרה צריכה לתת עליהם את תשובתה.


תגובת מטה ארגוני המקדש
בושה גדולה עולה מהתנהלות ממשלת ישראל והמשטרה ואפסית ידם בחודש האחרון בהר הבית. למרות אזהרותינו ומחאותינו, חולשה גוררת חולשה, והמוסלמים הפעילו יותר ויותר אלימות, עד שניצחו וקיבלו פרס על הטרור שהפעילו בהר הבית בהתנפלותם על כל יהודי שעלה לבקר במקום הקדוש.

האחריות לתבוסתניות הנוכחית בהר הבית, מוטלת לפתחה של הממשלה ושל היהודים אשר כפות רגליהם לא דורכות במקום הקדוש. אנו קוראים לשרי הממשלה להתעשת ולפתוח מיידית את הר הבית לביקורי יהודים בכל שעות היממה. ולאותם יהודים להצטרף לעלייה בהר ה' ולעמידה יהודית במקום קדשו.

במטה ארגוני המקדש קוראים לכל יהודי להצטרף למשמרת מחאה יומיומית שיתקיים בפתח הר הבית עד לפתיחתו חזרה לכניסת יהודים.

בבוקר יום רביעי הבא, בשעה 7:30, יקיים המטה במקום עצרת מחאה גדולה, בהשתתפות רבנים ח"כים ואישי ציבור.

תגובה 1: