יום חמישי, 23 בינואר 2014

צביעות || משרד המשפטים גזעני כלפי העולים להר הבית - צפו בוידאו

הצביעות של ציפי לבני שרת המשפטים || אסף פריד, מפעילי המקדש, ערך סרטון קצר במענה לסרטון משרד המשפטים העוסק ב"גזענות". "משום מה משרד המשפטים בוחר לעצום את עיניו כנגד אותה אפליה וגזענות כאשר היא מתרחשת כנגד יהודים בהר הבית", הוא אומר

סרטון אפליית היהודים בהר הבית - משרד המשפטים מתעלם

אלחנן גרונר | כ״ב בשבט ה׳תשע״ד (23/01/2014)

לאחרונה יצא משרד המשפטים בקמפיין נגד "אפליה וגזענות". תחילה נראים ילדים ממוצא רוסי אשר ילדים ישראלים אינם משחקים עמם במגרש. בהמשך נראית אמא המרחיקה את בנה מילד אתיופי או מסתנן, ולאחר מכן אישה שאינה מניחה לערביה להתיישב לידה באוטובוס.


אבדה תקוותנו
אסף פריד, תושב הר חברון העולה בקביעות להר הבית, ראה את הסרטון, וכמו רבים אחרים הרגיש כי משום מה שכחו במשרד המשפטים להכניס כמה סיטואציות בהן מפלה המדינה עצמה את אזרחיה היהודים.
פריד החליט לערוך סרטון קצר המבוסס על צורת הסרטון שהפיץ משרד המשפטים.

אחד המקומות בהם מופגנת הגזענות של מדינת ישראל באופן בולט, הוא הר הבית. דווקא במקום הקדוש ביותר, מופלים במשך שנים היהודים לרעה. בעוד ערבים נכנסים להר באין מפריע לאורך כל שעות היממה, מתפללים באופן חופשי ועושים בהם ככל העולה על רוחם, החל מעבודות בלתי חוקיות וכלה בזריקת אבנים, הרי שהיהודים מגיעים אל ההר לאחר יגיעה רבה.

חיפושים משפילים, תור ארוך, כניסה משער אחד בלבד במשך שעות ספורות ביום, ואיסור תפילה בהר הקדוש. מוטי גבאי, השוטר המוצב שנים ארוכות בכניסה להר, נוהג לקרוא "תיירים ימינה, יהודים שמאלה", לעכב את היהודים זמן רב ולהציק להם בכל דרך אפשרית. כך לדוגמא הוחרמו מתיקי נשים שעלו להר בט"ו בשבט, פירות יבשים. פירות רגילים דווקא הושארו בידיהם, ככל הנראה בשל בורותו של השוטר, שלמד בגן כי בט"ו בשבט נוהגים לאכול דווקא פירות יבשים.

"משום מה משרד המשפטים בוחר לעצום את עיניו כנגד אותה אפליה וגזענות כאשר היא מתרחשת כנגד יהודים בהר הבית", אומר פריד. "הסרטון הזה, בא להשלים את החסר בקמפיין של משרד המשפטים".

הסרטון המקורי של ציפי לבני ממשרד המשפטים - צביעות במיטבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה