יום ראשון, 9 בפברואר 2014

הדגל: "עלול לגרום לפגיעה בנפש"

חזותו החיצונית של הבחור העדין והנחמד איתן קלימן מסתירה  טיפוס מסוכן ביותר, אשר עלול לגרום לפגיעה בנפש - כך לפחות חושבים עליו במשטרת ישראל ולכן הוא הורחק מהר הבית.

כיצד איתן עלול לגרום לפגיעה בנפש? באמצעות הנפת דגל ישראל! 

צו הרחקה מהר הבית לאיתן קלימן
בעקבות נסיון להניף דגל ישראל בהר הבית
משטרת ישראל, כך מתברר, רואה בחומרה רבה את הנסיונות להגניב להר דגלי ישראל ולנופף בהם. איתן קלימן הוא אחד משני הצעירים שהופשטו בשבוע שעבר בפתח הר הבית ונתפסו כשהם נושאים עליהם דגלי ישראל שאותם ביקשו להניף בהר. השניים נעצרו, וקלימן אף זומן לשתי חקירות נוספות שהתקיימו בשבוע האחרון. הראשונה נערכה ביום ראשון השבוע בידי אנשי שב"כ. במהלך החקירה המליץ איש השב"כ לקלימן להרפות מעט מהמאמץ להגניב דגלים לשטח ההר – צעד שלדבריו פוגע בסופו של דבר בפעילי הר הבית עצמם, מכיוון שהוא מלחיץ את המשטרה וגורם לה להקשיח עוד את הנהלים בכניסה. הוא הביע דעתו שלעת עתה עדיף לפעילי הר הבית למקד את מאבקם בהגברת הפעילות הפרלמנטרית בעניין המקום הקדוש בעולם וכן בהגדלת מספר העולים היהודים להר. "מה שיכריע בסופו של דבר", אמר החוקר, "הוא מספר העולים ותדירות העליות".

ביום שלישי זומן קלימן שוב לתחנת הקישלה שבעיר העתיקה בירושלים, שם נמסר לו צו הרחקה מהר הבית למשך 15 יום. בצו נכתב שקלימן "הסליק מתחת לחולצתו דגל ישראל עליו היה כיתוב בצבע כתום 'הר הבית בידינו', שאותו התכוון להניף בשטח הר הבית בניגוד להנחיות המשטרה. במידה שהיה מתממש הדבר, יכול היה לגרום להפרות סדר חמורות בשטח הר הבית... לאחר שקראתי את הדו"חות בעניינו המעידים באופן ברור וחד משמעי על כוונה להתגרות מצדו של הנדון... תימנע כניסתו של הנידון להר הבית. לא למותר לציין כי התנהגותו של הנידון בימים רגישים ונפיצים אלו עשויה היתה להוביל לאירוע סדר בשטח הר הבית ולגרום נפגעים בנפש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה