יום שלישי, 11 במרץ 2014

עדכון: על ארועי הר הבית בשבועות האחרונים

חדשות הר הבית: מיזם הליב"ה מציג דו"ח מצב בהר הבית בשבועיים האחרונים

הישג לליב"ה: וועדת משנה לעליית יהודים להר הבית 
בדו"ח נרחב שהגיש מנהל הליב"ה לח"כ רגב, נחשפו עשרות מקרים, כמעט יומיומיים, שהמשטרה מתנכרת אל היהודים העולים להר, מזלזלת, ופוגעת בזכויות האדם שלהם. (הדוח המלא מצורף). בעקבות המימצאים הקשים שבדו"ח שנכתב על ידי מנהל הליב"ה יהודה גליק, החליטה יו"ר וועדת הפנים, למנות וועדת משנה מיוחדת,בראשות ח"כ דוד צור, שתעלה להר, תשמע את העולים ותבחן את פעילות המשטרה ואמות המידה שהיא אמורה לפעול על פיהם, תוך כיבוד זכויותיהם של העולים להר במסגרת זכויות האדם וזכויות האזרח.
ארגון הליב"ה מברך את יו"ר וועדת הפנים שנענתה לבקשתו להקים ועדת משנה לנושא עליית יהודים להר הבית. את היו"ר הוועדה החדשה ח"כ צור ואת חברי הכנסת נחמן שי ממפלגת העבודה, וזבולון כלפה מהבית היהודי לרגל מינויים לחברים בוועדה, ומאחלים להם שיצליחו בתפקידם להסדיר עליית יהודים חופשית להר הבית. ומזמינים את חברי הוועדה לעלות להר הבית בהקדם, כדי להתרשם מקרוב ביחס הקשה שמקבלים היהודים העולים להר.
ההתעוררות להר הבית מקיפה גם קבוצות חילונים
עשרות חילונים עלו אמש להר הבית בהדרכתו של מנהל הליב"ה יהודה גליק. מדובר בתאים של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, חברי תא "אם תרצו" וחברי תא "לביא". תום ניסני שריכז את מבצע העליה סורב עליה להר הבית על ידי מפקד המקומות הקדושים במשטרה, ועל כך בידיעה הבאה. גליק מספר שבחודש הקרוב אמורים מדריכי הליב"ה ללוות קבוצות שונות של חילונים בהר הבית, שלח ערב העליה להר הודעה לעולים לראשונה למקום, בה הוא מתריע כי "בביקור בהר ישנם ללא כל ספק גורמים רבים היכולים להפריע,להרגיז ולעצבן. ערבים, שוטרים, המצב עצמו וכו'.. ואז אנחנו יכולים לבלות שעה שלמה בהתעצבנות וחבל! אני ממליץ לבוא עם הרבה מאוד עור פיל עבה. להתעלם מכל המנסים להסיט את תשומת ליבנו והמנסים להסית את המקום למקום של שנאה וטרור. נעשה הכל על מנת שהביקור יהיה משמעותי עבורנו ומשמעותי עבור עם ישראל!".
המשטרה ממשיכה להחתים על מסמך התנכרות לייהודו של הר הבית
תום ניסני, סטודנט באוניברסיטה העברית מסורב כבר כמה שבועות מלעלות להר הבית. מפקדי משטרת הר הבית כועסים על ניסני שאינו חובש כיפה ביום-יום, אבל בהר הבית הוא חובש כיפה לכבוד המקום. לאחר שאנשי וואקף התפרעו נגדו, החליטה המשטרה לחייב אותו לחתום על טופס ההתנכרות לייהוד הר הבית. בטופס דורשת ממנו המשטרה לחתום שלא יתפלל ולא יקרא לאחרים להתפלל בהר הבית תפילות פומביות. שלא יקרא לעליית יהודים ביום כיפור. ושלא להיכנס להר הבית עם דפים או צילומים. ניסני סירב לחתום על "המסמך הדרקוני" כלשונו. המשטרה ממשיכה להתעמר בו ולאסור את כניסתו להר, וניסני ממשיך להגיע להר הבית לדרוש את זכותו לעלות להר הבית. נמשיך ונעקוב.
מהפך: הרב מאזוז מצטרף לרבנים המתירים לעלות להר הבית
הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, וחבר מועצת החכמים של ש"ס. מתיר את העליה להר הבית בפסיקה תקדימית ומפתיעה בקרב היהדות החרדית. את הדברים כתב הרב באתר האינטרנט של ישיבת כסא רחמים. היתר העליה להר הבית של הרב מאזוז מפתיעה במיוחד כיוון שהרב מאזוז נמנה על רבני השורה הראשונה בציבור החרדי, והוא גם חבר במועצת החכמים של תנועת ש"ס אשר מספר חברי כנסת במפלגה תקפו את העולים להר הבית, בשבוע האחרון, על רקע הקרע עם הציונות הדתית בגין חוק הגיוס. הרב מאזוז כותב שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית, לדעת את המידות המדוייקות של התחומים המותרים בכניסה לפי פסיקת רב. כדי שלא ייכשל בכניסה לחלקים בהר הבית האסורים בכניסה.
ביום שלישי: אזכרה ודיון "החלת הריבונות היהודית בהר הבית"
במלאות 11 שנה לנפילת יהודה בן יוסף הי"ד בעמדו על משמר הישוב היהודי בהר חברון, ייתקיימו שיעורי תורה ודיון ציבורי לזכרו, בנושא "החלת הריבונות היהודית על הר הבית - משמעותה, חשיבותה, ודרכים ליישומה". עם רבנים ופעילים מרכזיים במאבק הריבונות היהודית בהר הבית, הרב ישראל אריאל, הרב יוסף אלבום, הרב יהודה גליק, ח"כ משה פייגלין, העיתונאי ארנון סגל ואחרים. - הציבור מוזמן להשתתף. הערב כולל תפילת ערבית וכיבוד קל. האירוע יתקיים ביום היום, ט' אדר ב' (11/3 למניינם) בשעה 19:00, באולם הכינוסים של מנהיגות יהודית, רחוב שטנר 7, גבעת שאול, ירושלים. הכניסה חופשית. (לפרטים המלאים >>)

מוגש על ידי 
הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation
ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה