יום שני, 9 ביוני 2014

קריאתו של ערבי: הניחו ליהודים להתפלל בהר הקודש

יש שם את כיפת הסלע וגם את מסגד אל אקצה, ששניהם קדושים לאיסלם, אך המקום הקדוש יותר למוסלמים הוא מכה שבערב הסעודית. כמוסלמי אני אוהב את היהודים. הרי חצי מהקוראן שלנו מדבר על בני ישראל. בקוראן שלנו כתוב שא-לוהים אמר שבני ישראל זכו לחוכמה והם הטובים באנושות והעם הנבחר מכל העמים

אני בחור מוסלמי-ישראלי וציוני גאה, אזרח מדינת ישראל האהובה, ארץ ציון וירושלים. בחג העצמאות האחרון לא יצאתי אמנם לחגוג, אבל שמחתי בכל לבי על הקמת מדינת ישראל, המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה במזרח התיכון.
מה שקורה בהר הבית בימים אלו, כשהערבים מתפרעים שם, הוא לגמרי לא טוב. היכן החוקים? היכן החופש? אני תומך בעליית יהודים להר ויודע היטב שיהודים באים רק לסייר, לראות ולשהות בחצר הר הבית ולא במסגד פנימה. מדוע ערבים מתפרעים במקום הקדוש? לפי הקוראן, הספר הקדוש למוסלמים, אסור למוסלמי להתפרע במסגד אל אקצה וסביבתו הרחבה, כי זהו מקום קדוש. אסור לתקוף ומותר רק 'להחזיר' במקרה שמותקפים. יש שם את כיפת הסלע וגם את מסגד אל אקצה, ששניהם קדושים לאיסלם, אך המקום הקדוש יותר למוסלמים הוא מכה שבערב הסעודית.
אני מאמין ויודע שיהודים באים להר הבית בכדי להתפלל במקום. כמוסלמי אני אוהב את היהודים ורואה בהם אנשים טובים, ומסכים לרצון שלהם לעלות להר ולהתפלל בחצרותיו. לצערי הרב, המוסלמים בהר אינם מסכימים שיהודים יתפללו במתחם המקודש. הערבים טוענים שיהודים עולים ההרה כדי להרוס את המסגד, ומשוכנעים שהם מנסים להתפלל בתוך המסגדים, אבל זה לא נכון.
כל יהודי שעולה להר סופג צעקות וקללות מערבים, והמצב הזה איננו יכול להימשך. ירושלים היא בירת מדינת ישראל. ישראל היא מדינה השייכת לכולנו. לערבים וליהודים, כל אזרחי ישראל, מותר להיות בכל מקום שירצו.

כשאני מספר לאמא שלי על הר הבית, היא חושבת את מה שבדרך כלל חושבים ערבים על יהודים – שהם מעוניינים להפריע למוסלמים, ואני מסביר לה שזה איננו כך. העם היהודי סבור שבהר הבית ניצב בעבר בית המקדש שלו, ולכן זו זכותם המלאה של יהודים לבקר במקום הזה. יצא לי כבר לריב עם אמא שלי, לעתים בצעקות, על העניין הזה או על עניין שתי המדינות לשני עמים. אני נוהג תמיד להצדיק את ישראל ואת היהודים. אני רוצה דו קיום, אבל קרוב יותר לעמדה היהודית בעניין. הרי חצי מהקוראן שלנו מדבר על בני ישראל. בקוראן שלנו כתוב שא-לוהים אמר שבני ישראל זכו לחוכמה והם הטובים באנושות והעם הנבחר מכל העמים. ולא פחות מכך, א-לוהים רוצה שנתקרב זה לזה ונחיה יחד, מוסלמים לצד יהודים.

2 תגובות:

  1. למה לא מופיעים כל פרטים של הערבי הנ"ל? גם אם לא שמו המלא, לפחות כמה פרטים אחרים שיחזקו את אמינות הדיוח.

    השבמחק
    תשובות
    1. איך אתה אתה מצפה שהוא ייתן פרטים? אם הוא ייתן פרטים סביר להניח שערבי יתנקש בו.

      מחק