יום חמישי, 17 ביולי 2014

המשטרה חזרה לסורה?

הם צועקים וצורחים || אנחנו עולים, עולים וכובשים
עולים להר הבית. מצפון לבית המקדש

הבוקר עלו להר הבית יהודים שהגיעו ממקומות שונים בארץ (מכל החזיתות). הר הבית שרץ מאות ערבים שבאו כדי להציק ליהודים ולהתגרות במשטרה. להלן תיאור חי של העליה הבוקר להר הבית.
רינה אריאל מקרית ארבע עלתה הבוקר להר הבית. היא עולה מדי חודש עם בעלה הרב עמיחי אריאל הכהן להר הבית. הם אף פעם לא לבד, היא מעלה את הנשים בקודש והוא את הגברים.

↓ רינה אריאל מתארת את העליה הבוקר להר הבית

כניסה קרקעית. כובשים את הר הבית ברגליים
עמדנו בשער, בחום, נשים וגברים מכל הארץ. ממתינים. עברה רבע שעה, חצי שעה, שעה... מוטי זורק לנו מדי פעם הערות שנמתין... סמסים נשלחו למפקד ההר.. עדיין ההר רחוק מאיתנו.

אסור לעלות...

התיירים עוברים חולפים ואנו ממתינים. מדברים על ההר, הבית, והמצב הכללי. מרגישים לאט לאט שנוצר חיבור בין הנשים השונות. הגיעו מהשומרון, הר חברון, שדרות. רווקות, סטודנטיות, נשים נשואות. עולות וותיקות וחדשות.

אחרי מעל שעה קבלנו היתר לעלות.

בהר המצב היה מוטרף. מיד בכניסה, אספסוף גדול של ערבים וערביות פצחו בצרחות לעברינו- אללה אכבר... הם התקהלו, ממתינים רק לתנועה שלנו. הגיעו עוד ועוד.. כותרנו.. היה מחניק.. צעקות גוברות. לפתע הגיעו מאות שוטרים, יוצרים חיץ אנושי. רבים פנו אלינו ועודדו אותנו. "כל הכבוד לכם!" תעלו עוד! עודדו אותם בחזרה.

אי-אפשר היה לדבר, להסביר, אפשר היה רק להרגיש. הנוכחות שלנו עשתה הכול. דין כיבוש ממש. כל אחת ואחד היו חיוניים. בשבילנו ההמון התעורר והגולם קם..

חשבתי על רבי עקיבא ובת השחוק שלו, עומד ומביט מבעד לשועלים ורואה את האור.

התבוננתי מעל לאספסוף הקולני, מדמיינת את המוני בית ישראל שעיניהם לי-ה, לטוב ולא לשנאה. ידעתי שאנו חלק ממהלך ענק של גאולה.

יהודים ממתינים לעלות להר הבית

יהודים ממתינים לעלות להר הבית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה