יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

תפילת יהודים בהר הבית מדאיגה את שליטי עבר הירדן

פרפורי גסיסה? || הירדנים מנסים להצטייר כמגיני האיסלאם

מלך ירדן עבדאללה אמר כי יפעל יחד עם מדינות ערב כדי למנוע תפילת יהודים בהר.

מאת: עוזי ברוך / ערוץ 7

ממשלת ירדן פנתה לישראל השבוע וביקשה הבהרות לגבי האפשרות שבמושב הקרוב של הכנסת תעלה להצבעה הצעת החוק של ח''כ מירי רגב, המבקשת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית ולאפשר ליהודים להתפלל בו. כך דיווח אתר "הארץ".

על פי הדיווח, פקיד ישראלי בכיר ציין כי שגריר ירדן בישראל, וואליד עובידאת, פנה למשרד החוץ בנושא אחרי שבתקשורת הפלסטינית והערבית דווח כי היא תעלה להצבעה בחודש הקרוב.

השגריר הירדני אמר שממלכתו מודאגת מאוד מהדיווחים וביקש לקבל הבהרות בעניין מממשלת ישראל.

הפקיד הבכיר הוסיף כי לאחר קבלת הפניה הירדנית הועבר דיווח בעניין למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, וליועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה, יוסי כהן, כדי שיבדקו את הסוגיה ויעבירו תשובה לירדנים.

עוד נאמר בדיווח כי המלך עבדאללה פועל בזירה הערבית והבינלאומית כדי למנוע את אישור הצעת החוק. שגריר ירדן ברשות הפלסטינית, חאלד שוואבקה, אמר היום (שלישי) בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, כי "ישראל מנסה לרוקן את החסות הירדנית על מסגד אל-אקצא מתוכנה ולהעביר חוקים ותוכניות להשתלטות על המסגד. אך בשל מערכת היחסים בין שתי המדינות, כולל הסכם השלום, לירדן יש יותר אמצעים להפעיל לחץ על ישראל והקהילה הבינלאומית כדי לעצור ולהפסיק את ההפרות".

לדבריו ירדן הוכיחה בעבר שישראל נענית ללחצים הירדנים, והדבר הוכח בפירוק הגשר הארעי שהוקם בשער המוגרבים. הוא הוסיף כי" מסגד אל אקצא מהווה קו אדום והמדיניות הישראלית הנוכחית בירושלים לא יכולה להתקבל על ידי הירדנים".

שוואבקה ציין כי המלך עבדאללה השני הנחה את הממשלה הירדנית לפעול בכל המישורים המשפטיים והמדיניים כדי להפסיק לאלתר את "התוקפנות במסגד אל אקצא" כהגדרתו, וכי שר החוץ הירדני העביר מסרים דחופים לחברי מועצת הביטחון ושרי חוץ ברחבי העולם בהם הוא קורא להפסיק את הפגיעה במסגד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה