יום שלישי, 4 בנובמבר 2014

סגנית השר ציפי חוטובלי עלתה הבוקר להר הבית

עלית הח"כים נמשכת || ציפי חוטובלי עלתה היום להר הבית

ניסיון הרצח של הרב יהודה גליק, על רקע פעילותו להשבת עם ישראל להר הבית, ממשיך להסעיר גם את המערכת הפוליטית. ניסיון הרצח הוא השיא של התדרדרות הדרגתית במצב במצב הביטחון ובמקביל, במצב זכויות האדם בהר הבית.
ביום ראשון, שלשום, נפתח הר הבית ליהודים, לראשונה לאחר ניסיון ההתנקשות. באותו יום עלה להר הבת ח"כ משה פייגלין, אתמול עלתה ח"כ שולי מועלם והיום סגנית השר ציפי חוטובלי. מחר אמורים להגיע מאות יהודים להר הבית בראשות רבנים, ח"כים ואישי ציבור.

↓ סגנית השר חוטובלי בהר הבית

סגנית השר ציפי חוטובלי בהר הבית
סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי (הליכוד) עלתה היום (שלישי) להר הבית, בעקבות ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק והתגברות האלימות הערבית בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט.

עלית סגנית השר באה למרות בקשתו של ראש הממשלה להרגיע את הרוחות סביב סוגיית ההר, כשכוונתו היתה להרגיע את רוחות היהודים הכוספי לבית ה' ולא לרוחות המרצחים הערבים.

"חייבים לשנות את הסטטוס קוו, הר הבית חייב לחזור להיות בית תפילה ליהודים", קראה חוטובלי, ''ניסיון ההתנקשות בגליק נועד להרחיק אותנו מההר. התגובה חייבת להיות חיזוק נוכחות יהודית בהר הבית''.
 
אתמול בבוקר עלתה להר הבית חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), ועשרות נשים מוסלמיות התגודדו סביבה והחלו לקלל ולצעוק לעברה ''אללה אכבר''. אחת הנשים הערביות תקפה את ח"כ מועלם, נעצרה על ידי שוטרי מרחב דוד ונלקחה לחקירה.

נזכיר כי בישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה למצב הביטחוני המתוח בבירה ואמר כי ישראל עומדת מול ניסיונות התססה שיטתיים ומתמשכים, כהגדרתו, של גורמי האסלאם הקיצוני. "הם מבקשים להצית בירושלים אש דתית ועל ידי כך להבעיר את המזרח התיכון כולו. המקום שהם מכוונים אליו יותר מכל הוא הר הבית.

"הם מפיצים טענות שווא כאילו אנחנו מתכוונים להרוס או לפגוע במסגד אל-אקצא וכאילו אנחנו מתכוונים למנוע ממוסלמים להתפלל בהר. הם משתמשים באמצעים של אלימות מילולית ואלימות פיזית בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית.

"אנחנו לא ניתן לזה לקרות ובאותה מידה לא נשנה את סידורי הפולחן ואת הנגישות שנהוגים בהר הבית זה עשרות שנים. אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו ליהודים, למוסלמים ולנוצרים", הבהיר נתניהו.

לאור התנהגותו של בנימין נתניהו עד כה, מתייחסות תנועות המקדש לדבריו של נתניהו בספקנות רבה, תוך הבעת חשש שנתניהו יכנע לטרור הערבי וירע עוד יותר את מצב היהודים בהר הבית.

תנועות המקדש קוראות לנתניהו לא להתכחש לערש מולדתנו ולדאוג לפחות לזכויות המינימליות לש החהודים במקום אליו כספו כל הדורות - הר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה