יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

"הגבלת חופש התנועה והפולחן בהר הבית אינו חוקי ואינו עומד במבחן בג"צ"

הר הבית || מרעיון למעשה

ביום ראשון האחרון (כ"ב בכסלו) התקיים בקרית מוצקין יום עיון בנושא: 'הר הבית- מרעיון למעשה'. כמאה אנשים, גדשו את בית הכנסת המרכזי בעיר, ביניהם סטודנטים, צעירים ותושבי המקום.

↓ כנס 'חזון לאומי' בענין הר הבית בקרית מוצקין
 
הערב, שאירגן וקידם ארגון הסטודנטים 'חזון לאומי' וקהילת 'סרוגי מוצקין' בעיר, נפתח בשאלה העקרונית בה יעסוק הערב- 'מה מקור הנפיצות בהר הבית?', על ידי דוברת הארגון, רויטל הרמן.

לאחר מכן נשא דברים הרב דוד דרוקמן, רבה הראשי של העיר אשר הציג את החיבור העמוק שקיים בקרבו של כל יהודי למקום זה. "על כל אחד מוטלת החובה לחבר עצמו למקום המקדש ברוח ובמעשה."

אחריו, נשא דברים מר ישראל שולדינר, מנכ"ל 'חזון לאומי' אשר הציג את המציאות בהר כהווייתה. "צריך להבין", הבהיר "כאשר העם היהודי מתנתק מן ההר, האומה הערבית מתחברת אליו. לא יכול להיות ריק במקום המורכב הזה. נוכחות יהודית בהר, מקרינה על ירושלים והארץ כולה."

בהמשך הציג שולדינר הקלטה שנערכה עם מי שאמור היה להיות אורח הכבוד בערב החגיגי- הרב יהודה גליק מנהל מיזם הליבה לחופש יהודי בהר, אך עקב מצבו הרפואי לאחר נסיון ההתנקשות שלא צלח- נבצר ממנו להגיע.

"אני מבקש לברך אתכם על העיסוק בנושא שהוא מרכז ליבו של העם היהודי". פתח גליק את דבריו, "דווקא בימים אלו של העדר בטחון ברחבי הארץ כולה, העיסוק בסוגיית הר הבית הוא המפתח להרגעת הרוחות ולבשורת השלום", המשיך, "אני קורא לכם להתחבר אל סלע קיומנו, לא להירתע, לקום ולעלות להר!" קרא גליק לנוכחים.

לאחר מכן נשא דברים עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר 'המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש,' על המציאות הקשה בהר. מחד, קיים איסור חד משמעי על חופש פולחן ותנועה בהר. מאידך, אין להגבלות הללו כל עיגון משפטי.

"מדינת ישראל מתייחסת אל הר הבית כאל שטח אקס טריטוריאלי. זכויות אדם בסיסיות נרמסות שם ברגל גסה." קבע. "הסיבה שאין לנו שוויון זכויות בהר הבית היא משום שאנו לא דורשים אותו", הבהיר עו"ד ויסולי.

אחריו עלה לדוכן הנואמים יו"ר 'חזון לאומי' ויו"ר נשיאות צעירי הליכוד מר אריאל קלנר.

קלנר כינה את המשטרה, גורמי הדת והממשל המסרבים לאפשר עליה מסודרת של ההר כ'קואליציית הפחדנים' . "המשטרה אינה מסוגלת לשמור על הסדר, המנהיגים מפחדים מהערבים, והדתיים מפחדים לצאת מבית הכנסת ולהתחבר אל המקום הקדוש באמת. ואולי בעצם כולם מפחדים להיות מה שאנחנו.." סיים קלנר.

.לקראת סיום נשא דברים ד"ר מרדכי קידר, מזרחן וחוקר, אוניברסיטת בר אילן.

קידר הבהיר את המניעים האסלמים לנפיצות ההר. "האתוס האיסלמי ניזון ובנוי מביטול היהדות, והצבת האיסלם כאתוס היחידי והבלעדי הקיים." הסביר קידר. "המאבק על ירושלים, הוא על קיומו של האסלם, וההתנגדות לאחיזת היהודים בהר טמונה עמוק בתוך סכסוך תיאולוגי עמוק". הבהיר קידר את שורש הבעיה.

את הערב חתם הרב אלבוים מזכיר התנועה לכינון המקדש, אשר דיבר על הצורך והחובה של כל יהודי (ויהודיה!) לעלות להר הבית. "הרבנים לא רוצים לדעת את גבולות ההר המותרים, ומתעטפים באצטלה הלכתית." קבע. "בכוחו של כל אחד ואחת להביא לשינוי המצב בהר.", סיכם אלבוים את הערב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה