יום שישי, 6 בפברואר 2015

8 ההרוגות בתאונה: 'שהידיות שנהרגו למען אל אקצא'

נהרגו בתאונה בחזרה מפעילות טרור || ראאד סאלח מבכה את מותן

8 הרוגות באוטובוס התנועה האיסלמית בחזרה מפעילות טרור בהר הבית
ניחוח פוליטי ולאומני משתרבב לתוך פרשת מותן הטרגי השבוע של שמונה הנשים הבדוויות בתאונה בדרום. ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, רא'אד סלאח, הכריז בביקור בבתי ההרוגות כי "מקומן וערכן של השהידות שהקריבו את חייהן למען מסגד אלאקצא גדול ורב". 

↓ מאת: ארנון סגל/ מקור ראשון

סלאח עצמו הוא האיש שמושך בחוטי הפעילות הלאומנית של נשים מוסלמיות בהר הבית, פעילות שממנה שבו שמונה הנשים שנהרגו בתאונה. הן היו חברות באחד המפעלים המרכזיים של התנועה האיסלמית – המוראביטאת. מדובר במיזם שתכליתו להציף את הר הבית במוסלמים בשעות המצומצמות שבהן מתאפשר ביקור יהודים בהר, ולהתקהל סביב הקבוצות היהודיות באופן מאיים הכולל צעקות רמות ובלתי פוסקים, גידופים ואף דחיפות. הקבוצה הבדואית מחורה פקדה את ההר מדי יום שלישי בשבוע כחלק מתוכנית המוראביטאת.

יש לציין שהתוכנית הנשית הזו, יחד עם מקבילתה הגברית – ה'מוראביטון', הצטיירה בקרב רשויות הביטחון בישראל ככאב ראש של ממש ואף כסוג של טרור. בסתיו האחרון ביקש השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק בשל מעשי המוראביטון והמוראביטאת הפועלות מטעמה בהר. לפי שעה התוכנית הזו לא התממשה. 

לפני כשלושה שבועות פשטה יחידת להב 433 במשטרה, בשיתוף השב"כ על משרדיהן של שתי עמותות, "אלפג'ר" בנצרת ועמותת "מוסלמיות למען אלאקצא" בירושלים, מכיוון ש"על פי החשד מימנו הגעת פעילים בשכר למתחם הר הבית, על מנת לנקוט באלימות מילולית ופיזית כלפי המבקרים בו – תוך פגיעה חמורה בחופש הדת שלהם ובביטחונם האישי". הפשיטה הזו באה להמשך מעצרו בקיץ שעבר של פעיל חמאס מחו"ל שלדברי השב"כ היווה דמות מפתח בהעברת כספים מהחמאס לידי התנועה האסלאמית, לצורך מימון מיזם שבמסגרתו במעטה של לימודי דת נשארים על הר הבית יום וליל צעירים אשר תפקידם האמיתי הוא הפגנת נוכחות מוסלמית מתמדת במקום ומניעת עליית יהודים להר.

בשבועות האחרונים הורע מאוד היחס ליהודים בהר הבית בעקבות הפעילות המקצינה והולכת של הגופים הללו. ביום ראשון השבוע נעצרו שישה נערים יהודים, חמישה מתוכם קטינים, בשל ויכוח שניהלו עם השוטרים על רקע התנכלות של נשות ה'מוראביטאת'. יש לציין שפעמים רבות מדובר בנשים מבוגרות, על סף גיל העמידה או מעבר לו. רק אתמול בבוקר נעצר בהר הבית הרב פרופסור יואל אליצור מעפרה לאחר שהשיב בקריאת "ה' הוא האלוקים" לעבר קבוצת מוסלמים שהקיפו את הרב וקבוצת היהודים עימה עלה, וקראו "אללה אכבר". כעבור זמן מה הוא שוחרר ללא שנחקר. הוא סיפר כי קציני המשטרה הודיעו לו כי ידאגו להרחיקו מהר הבית באמצעות סעיף מיוחד הנמצא בסמכות המשטרה, אותו הסעיף באמצעותו הורחק בזמנו יהודה גליק מהר הבית.


עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו מסר בתגובה: "אנחנו מציעים למשטרה לטפל במעשיהם הפסולים של חלק ניכר מבכיריה, במקום להתנכל ליהודים העולים להר הבית"

בראיון שקיים כתב ערוץ 2 אהד חמו עם כמה מנשות המוראביטאת לאחר ההתנקשות ביהודה גליק התבטאה אחת מהן: "כולנו נמות, אנחנו, הילדים והגברים שלנו, ולא ניתן לאף יהודי להיכנס לאל אקצה. כולנו נקריב את עצמנו למענו. כשאני רואה אותם [את היהודים - א"ס] שם אני רוצה לשחוט את כולם עם סכין במו ידיי". (מתוך כתבה על התאונה בדרום ב'יומן')

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה