יום שישי, 24 באפריל 2015

קצה הקרחון: מעצר 19 פעילי הר הבית במרכז ירושלים צריך להדליק נורה אדומה ומהר

19 עצורים זו רק ההתחלה || נתניהו, אל תגיד שלא הזהרנו!!!

המשטרה מונעת את צעדת 'חוזרים להר'
יום עצמאות עצוב במיוחד עבר על ירושלים. בשעות הבוקר נכשלה המשטרה בהשלטת החוק והסדר מול הפורעים הערבים בהר הבית ומנעה מרוב היהודים לעלות בצורה מכובדת להר. אחר הצהריים גייסה המשטרה מאות שוטרים כדי לעצור את הצעדה המסורתית של תנועת 'חוזרים להר'. כאן, בניגוד להר הבית, פעלה המשטרה בנחרצות ועצרה במרכז ירושלים, ללא כל סיבה 19 מפעילי התנועה.

↓ צעדת חוזרים להר מכיכר ציון להר הבית


יום העצמאות. המשטרה מונעת את צעדת 'חוזרים להר'
תשעה עשר איש נעצרו בצעדת "חוזרים להר" לכיוון הר הבית. עשרות פעילים החלו לצעוד מכיכר ציון לכיוון הר הבית בדרישה לעצמאות יהודית בהר. בשלב מסוים החלה המשטרה לבצע מעצרים. בין העצורים בנצי גופשטיין ורפאל מוריס מראשי התנועה.



תנועת 'חוזרים להר' מודיעה: "לא נרתע ונמשיך לפעול ולעשות למען הר הבית, שהופקר על ידי ממשלת ישראל."



יום העצמאות. המשטרה מונעת את צעדת 'חוזרים להר'
עורך הדין איתמר בן גביר המייצג חלק מהעצורים פועל לשחרורם וטוען כי מעצרם נעשה שלא כחוק
והמשטרה חשופה לתביעה אזרחית גדולה באם לא ישוחררו העצורים תוך מספר דקות.

למרות המצוד המשטרתי, הצליחו עשרות מפעילי 'חוזרים להר' להגיע לשער המוגרבים בכניסה להר הבית ולמחות נגד הפקרת ההר לאסלאם. ארבעה מהפעילים נעצרו במקום.


↓ בשולי הדברים


יום העצמאות. המשטרה מאפשרת השתוללות ערבית בהר הבית
ותיקי עולי הר הבית לא זוכרים ימים רעים להר הבית מימי שלטונו של בנימין נתניהו. לצד התמיכה הציבורית הגוברת בחזרה להר הבית, בולטת הרפיסות השלטונית בהר הבית. משטרת ישראל הפכה לסמרטוט של הפורעים הערבים, שאינם מפחדים לקלל שוטרים, להכותם, לאיים עליהם ולהשפילם.

השוטרים המתוסכלים נאלצים להרכין את ראשם. אסור להם לפגוע, חלילה, בפורעים. כשעולים יהודים להר הבית, נאלצים השוטרים לחצוץ בגופם בין הפורעים הערבים לבין העולים היהודים. לא פלא שאת תסכולה מוציאה המשטרה על יהודים, כי על כך הם לא יאלצו לתת דין וחשבון. כך קרה היום במרכז העיר ירושלים.

מפקד מרחב דוד נצ"מ אבי ביטון נאלץ לדווח לשליטי עבר הירדן המזרחי על כל פעולה בהר הבית. הוא מתקשר אליהם בגאווה לדווח על כל עצור יהודי, העיקר שהבדואי שם יחייך ולא יכעס. 

עצה טובה למשטרה: היינו מציעים למפקד המרחב או למי מטעמו, לא לספר לשליט ירדן או לאחד מנתיניו על המעצרים היום בירושלים. למה? כי המעצרים האלה אמורים להביך את המשטרה ולהלחיץ את הפריץ. 

המעצרים היום מבטאים שתי נקודות חשובות: 
1. משטרת ישראל נמצאת בהיסטריה ואיבדה את העשתונות לגמרי. המשטרה חסמה את מרכז העיר ירושלים ועצרה 19 אנשים, ביניהם כמה קטינים, שביקשו להפגין למען הר הבית.
2. 19 העצורים מהווים רק קצה הקרחון ומייצגים אלפי אחרים שדורשים שלטון יהודי בהר הבית.

ועוד עצה טובה לממשלת ישראל: רוב עולי הר הבית מגיעים ממרכז החברה הישראלית. מדובר ברבנים מכובדים ומקובלים בקהילות מגוונות בכל הארץ, מדובר על תושבי ירושלים והשפלה, יו"ש והגולן, הנגב והגליל ועוד, מדובר על סטודנטים ובני ישיבות, על פרופסורים ובעלי מלאכה, אמנים ופנסיונרים וכו' וכו'. 

עולי הר הבית נאלצים לחוות תסכולים רבים הן ביחס הגזעני המפלה של המשטרה והן בהשתוללות הערבית בחסות המשטרה. רוב העולים היוצאים מהר הבית או מהתור להר (אם המשטרה מנעה את כניסתם) מפנים את תסכולם ומרמורם לעשיה נוספת למען הר הבית, לעליות נוספות ולשיתוף ההרגשה הקשה עם חבריהם ומשפחתם.

ניסיון העבר בארץ ובחו"ל מוכיח שאזלת יד שלטונית, כפי שבאה לידי ביטוי בהר הבית, מול הכבדת יד בררנית על אזרחים רק בגלל דתם, מביאים לתוצאות הרסניות. על מנת להמנע ממתן רעיונות מן הסוג שאותם אנחנו מנסים למנוע, לא נביא דוגמאות למעשי יאוש, מצד אנשים בשולי המחנה.

לאחרונה ניכר לחץ גדול מצד גורמי השלטון ממעשים שעשויים להביך אותם מול הערבים והירדנים. רבים מעולי הר הבית מביעים חשש שדוקא ההתנהגות השלטונית, היא זו שעשויה חלילה להביא למצבים, מהם הממשלה כה חוששת. 

פעילי הר הבית קוראים לבנימין נתניהו להתעשת, להראות מנהיגות, לתפוס במושכות השלטון ולהשליט את שלטון החוק בצורה שוויונית בהר הבית לפני שיהיה מאוחר מדי.

הערבים משתוללים, השוטרים מגרשים את היהודים

תגובה 1:

  1. משטרת ישראל משחקת באש
    זאת רק שאלה של זמן מתי מישהו יחליט לשבור את הכלים

    השבמחק