יום שלישי, 14 באפריל 2015

השר אריאל לראש הממשלה: עצור החפירה הבלתי חוקית של הוואקף בהר הבית

נתניהו תתפקח || עצור את הרס מקום המקדש בהר הבית


בתמונות שצולמו ביממה האחרונה בהר הבית נראה טרקטור בעבודות בתוך מבנה כיפת הסלע, הכוללות הרמת ריצוף וחפירה באתר. התמונות מצביעות על פעילות בלתי חוקית שמבצע הוואקף המוסלמי בהר הבית וייתכן כי מתבצעת פעילות נוספת שאינה ידועה בינתיים.


↓ השר אריאל: לעצור את הרס שרידי המקדש!
 
נוסף על עצם ביצוע עבודות החפירה בצורה בלתי חוקית ובלי תיאום עם מדינת ישראל, מפעיל הוואקף גם כלי מכני בדמות טרקטורון, דבר שעלול לפגוע בעתיקות באתר הקדוש.
 
בעקבות המקרה החמור וחשיפת העבודות המתבצעות בהר הבית שלח שר הבינוי אורי אריאל מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דורש השר אריאל להורות למשטרת ישראל באופן מיידי לעצור את עבודות העפר עם הטרקטורון שמבצע הוואקף ולמנוע כל עבודה באתר עד לבירור ואישור כנדרש.
 
לדברי השר אריאל: "אלו הן עבודות חסרות תקדים המחייבות בדיקה ואישור של ועדת השרים לענייני חפירה ארכיאולוגית במקומות קדושים. העבודה בכלי מכני מחמירה ומעצימה את חומרת העניין".
 
במכתב, המופנה גם למפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, למזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, למזכיר הצבאי האלוף אייל זמיר, לחברי ועדת השרים לענייני חפירה ארכיאולוגית במקומות הקדושים ולמנהל רשות העתיקות ישראל חסון מתריע השר אריאל כי חפירה באתר בכלי חפירה מכני עלול "לגרום נזקים לא הפיכים ליסודות בית המקדש".
 
בנוסף, מתריע שר הבינוי אריאל בדבר "הפגיעה בחוק ובריבונות המדינה כאשר אנשי הוואקף עושים כבשלהם, משל אין המדינה קיימת שם".
 
יש לציין כי בעבר כבר התריע מבקר המדינה בדו"ח חריף על ביצוע עבודות ללא אישור מסודר ובניגוד לחוק, תוך הוראה לאסור הפעלת כלים מכניים בהר הבית, אלא שעתה מתברר כי על אף ההנחיות הפעילות הבלתי חוקית של הוואקף חוזרת על עצמה.

כתבות קשרות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה