יום שלישי, 28 ביולי 2015

הרש"פ: מעולם לא היה מקדש יהודי בירושלים

"מורשת האסלאמית" בהר הבית || היסטריה והיסטוריה משוכתבת

המוסלמים לא מסוגלים לשמוע פגיעה באמונתיהם, טיפשיות ככל שיהיו. הקריאה "מוחמד חזיר" עלולה להוציא מוסלמי ממוצע מדעתו. אולם משום מה הם מתייחסים לכל הסובב אותם וכנראה גם לעצמם כחמורים. אחרת קשה להבין את הכחשת ההיסטוריה והשטויות היוצאות מפי גורמים רשמיים שלהם ללא בושה.



הרשות הפלסטינית: 
ישראל "מייהדת" את ירושלים, יוצרת לה היסטוריה יהודית מסולפת, 
והורסת את המורשת הערבית-אסלאמית-פלסטינית     

תת שר ברש"פ: 
 
הפלסטינים היו בירושלים "מאות שנים לפני היהדות," 
והישראלים "גונבים את ההיסטוריה ואת הגיאוגרפיה"    

הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: 
 
החפירות הישראליות הן "פרויקטים זדוניים" שנועדו להשיג "שאיפה נתעבת": 
"שליטה מלאה על מסגד אל-אקצא המבורך ובניית בית המקדש המדומה במקומו"   

"תמנון הייהוד פורס [זרועותיו] לבלוע את מה שנותר מהשרידים והאתרים ההיסטוריים [הפלסטינים]"
[אתר נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח, 13/07/2015] 

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק 
 
בט' באב היהודים מתאבלים על חורבן בית המקדש הראשון ובית המקדש השני (586 לפנה"ס ו-70 לספה"נ). בה בעת הרשות הפלסטינית מכחישה את העובדה שאי-פעם היה קיים בית מקדש יהודי בירושלים. הרש"פ מכנה באופן עקבי את מקדש שלמה בירושלים במילים "המקדש המדומה." יתר על כן, הרש"פ אף מספרת לבני עמה כי בירושלים לא הייתה מעולם היסטוריה יהודית.    

הרשות הפלסטינית טוענת בעקביות כי ישראל "מייהדת" את ירושלים, כפי שמכון "מבט לתקשורת פלסטינית" מתעד. הרש"פ טוענת שישראל: 
- מזייפת ממצאים היסטוריים על מנת להוכיח היסטוריה יהודית "מזויפת" בירושלים 
- הורסת שרידים פלסטינים ואסלאמיים וסימנים היסטוריים של הנוכחות הערבית בעיר 
- זוממת להשתלט ולהרוס את מסגד אל-אקצא כדי לבנות מחדש את "המקדש המדומה" במקומו   

הקריקטורה למעלה פורסמה על ידי פת"ח, והיא מסכמת את הנרטיב הפלסטיני: החיילים הישראלים יורים מנשקם ופורשים מגילת ספר תורה, תוך שהם מכסים את המילה "ירושלים" ("אל-קודס" בערבית) המוכתמת בדם. [13/07/2015] המסר הוא שישראל כופה על ירושלים את ההיסטוריה המומצאת שלה.   

חמש תכניות מהזמן האחרון בטלוויזיה הפלסטינית חזרו על שכתוב ההיסטוריה הזה:   

1. תת השר לענייני ירושלים, סלווא הדיב, אמרה בעת האחרונה כי "העם הפלסטיני היה קיים בה מזה אלפי שנים... מאות בשנים לפני היהדות." היא גם טענה כי הישראלים "גונבים את ההיסטוריה ואת הגיאוגרפיה":

  
  
סלווא הדיב, תת השר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית וחברת המועצה המהפכנית של פת"ח: "ירושלים איננה רק עיר דתית. ירושלים היא הציוויליזציה. היא עיר כנענית מזה אלפי שנים. העם הפלסטיני היה קיים בה מזה אלפי שנים, בין אם זה היה בבבל, באשור או בכנען, הם [הפלסטינים] התקבצו באזור הזה לפני כל דבר, מאות בשנים לפני היהדות... מהנדס וארכיאולוג ישראלים הביאו מטבעות ישראליים - שקלים ואגורות - וזרקו אותם על האדמה לפני שיקום [שכונת אל-כרמי במזרח ירושלים] כדי להוכיח, לאחר עשרות ומאות שנים, כי 'היינו קיימים כאן.' הם גונבים את ההיסטוריה ואת הגיאוגרפיה." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 24/5/2015]   

2. מנחה בטלוויזיה הפלסטינית הסכים עם חוקר של האסלאם הפוליטי שאמר בתוכנית כי החזון של הציונים הוא "להרוס את מסגד אל-אקצא" ו"למצוא את מקדש שלמה." החוקר טען כי הישראלים לא מצאו "אפילו שריד אחד" המוכיח את קיומו של המקדש:  

  
 
חוקר האסלאם הפוליטי מוחמד חג'אזי: "חזונם של הציונים והמתנחלים הקיצוניים לעיר הקדושה: הם מנסים להשתלט על מסגד אל-אקצא ולחלק אותו. הם רוצים להרוס את מסגד אל-אקצא בשעה שהם מדברים על מקדש שלמה. במשך 20 שנה ישראל עורכת עורכת חפירות מתחת ליסודות של מסגד אל-אקצא. הם ערכו עשרות אלפי מחקרים כדי למצוא את מקדש שלמה מתחת למסגד אל-אקצא, ולא מצאו אפילו שריד אחד שמאמת זאת. המטרה הפוליטית היא לייהד את העיר ירושלים כולה ולגרש את תושביה הפלסטינים..." 
מנחה הטלוויזיה הפלסטינית: "הם מקווים שמחר בבוקר יהרס מסגד אל-אקצא... וכפי שאמרתם, הם מנסים בפועל להרוס את מסגד אל-אקצא..." 
חבר באיגוד חכמי הדת של ארצות הלבנט, השייח׳ צאבר אל-פרא: "לא רק 20 שנה. הם מנסים להרוס את מסגד אל-אקצא כבר 60 שנה!" 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש״פ, 4/6/2015]   
3. הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ אמרה כי החפירות הישראליות הן "פרויקטים זדוניים" שנועדו להשיג "שאיפה נתעבת": "שליטה מלאה על מסגד אל-אקצא המבורך ובניית בית המקדש המדומה במקומו."  


קריין הטלוויזיה הפלסטינית: "היהודים כבשו אותה [את שכונת סילואן] ביחד עם ירושלים [ב-1967]. מאז ועד היום נמשכים מאמצי הייהוד ומחיקת העתיקות הערביות והמוסלמיות באמצעות חפירת מנהרות וגניבת עתיקות, ובאמצעות פיברוק שם יהודי מזויף, כמו 'עיר דוד.' זוהי שכונת סילואן... בפרויקטים הזדוניים האלה, הכיבוש הישראלי רוצה להשיב את מה שלטענתו היא ממלכת דוד, ולבנות שם את ארמונו, על מנת להשיג את שאיפתו הנתעבת: שליטה מלאה על מסגד אל-אקצא המבורך ובניית בית המקדש המדומה במקומו." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 9/5/2015]   
4. תוכנית בטלוויזיה הפלסטינית טענה בכתבה בשם "מצודת דוד: נחישות וגאווה כנגד הזיוף הישראלי" כי מוזיאון מגדל דוד בירושלים נהיה ל"מוזיאון מייהד" אשר "מתאר את סיפורו של בית המקדש המדומה":    
  

קריין הטלוויזיה הפלסטינית
: "בשנת 1980 הכיבוש הפך [את המצודה] למוזיאון מייהד בשם 'מוזיאון מצודת דוד', אשר מתאר את סיפורו של בית המקדש המדומה, ושמציג נרטיב תלמודי: שרידי אבנים שנטען שהם מתקופת בית המקדש - ציורים, מוצגים, דגמים, שלטים ומערכות קול מתקדמות - אשר מתארים היסטוריה עברית מדומיינת, במיוחד הפרטים התלמודיים על בית המקדש הראשון והשני המדומים."  
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/3/2015]  
 
5. קריין אחר בטלוויזיה הפלסטינית חזר על העלילה כי ישראל מוחקת את ציוני הנוף הפלסטיניים, ודיבר על "התמנון היהודי" אשר " פורס [זרועותיו] כדי לבלוע את מה שנותר מהשרידים ומהאתרים ההיסטוריים שהשאירו את חותמם על העיר במשך אלפי שנים."   


קריין הטלוויזיה הפלסטינית
: "שלטונות הכיבוש לא חדלים לפעול משינוי תווי פניה של ירושלים הכבושה. תמנון היהוד פורס [את זרועותיו] כדי לבלוע את מה שנותר מהשרידים ומהאתרים ההיסטוריים שהשאירו את חותמם על העיר במשך אלפי שנים. מבין האתרים הללו הוא מעיין סילואן (כלומר, מעיין הגיחון) שהכיבוש הפך אותו למסלולי הליכה תלמודיים..." 
כתב הטלוויזיה הפלסטינית: "אנחנו בברכת סילואן. זהו אתר היסטורי שלבטח יש לו שורשים ערביים-פלסטיניים-כנעניים." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/3/2015]  
   
הכחשת ההיסטוריה היהודית בירושלים ודחיית קיומו ההיסטורי של המקדש על ידי הרש"פ ופת"ח - שתיהן בראשותו של מחמוד עבאס - תועדה באופן מפורט על ידי מכון "מבט לתקשורת פלסטינית," המתעד גם את טענות הרש"פ שישראל מזייפת ממצאים וגונבת את המורשת
להלן קטעים ארוכים הכוללים את דברי הכחשת ההיסטוריה היהודית בירושלים:
   
הטלוויזיה הפלסטינית: מוזיאון מגד דוד הוא "מוזיאון מייהד" אשר מספר על "בית המקדש המדומה" 
תוכנית הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ "מירושלים" 
דיווח בשם "מצודת דוד, נחישות וגאווה כנגד הזיוף הישראלי" 
קריין הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "מצודת [דוד] נפלה בידי הכיבוש בשנת 67', והחלו שם חפירות נרחבות, שבמהלכן נחרב חלק ממנה [מהמצודה] לצד מספר שרידים אסלאמיים עתיקים. בשנת 1980 הכיבוש הפך [את המצודה] למוזיאון מייהד בשם 'מוזיאון מצודת דוד', אשר מתאר את סיפורו של בית המקדש המדומה, ושמציג נרטיב תלמודי: שרידי אבנים - שנטען שהם מתקופת בית המקדש -ציורים, מוצגים, דגמים, שלטים ומערכות קול מתקדמות - אשר מתארים היסטוריה עברית מדומיינת, במיוחד הפרטים התלמודיים על בית המקדש הראשון והשני המדומים." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/3/2015] 
 
קריין הטלוויזיה הפלסטינית: "שלטונות הכיבוש לא חדלים לפעול לשינוי תווי פניה של ירושלים הכבושה. תמנון הייהוד פורס [את זרועותיו] כדי לבלוע את מה שנותר מהשרידים ומהאתרים ההיסטוריים שהשאירו את חותמם על העיר במשך אלפי שנים. מבין האתרים הללו הוא מעיין סילואן (כלומר, מעיין הגיחון) שהכיבוש הפך אותו למסלולי הליכה תלמודיים..." 
כתב הטלוויזיה הפלסטינית: "אנחנו בבריכת סילואן. זהו אתר היסטורי שלבטח יש לו שורשים ערביים-פלסטיניים-כנעניים." 
פח'רי אבו דיאב, חבר הוועד להגנה על שכונת סילואן ואל-בוסתאן: "לפני 5,000 שנה, היבוסים והכנענים הערבים באו וייסדו את ירושלים... היהודים הבינו את ההיסטוריה ואת החשיבות של האתר ההיסטורי הזה,  ורצו להנחית נרטיב מקראי-תלמודי-יהודי על המקום הזה  כדי לזייף את העובדות ולהוכיח שיש להם עבר והיסטוריה באזור הזה." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/3/2015] 

הערות:  
מעיין השילוח (מעיין הגיחון) - מעיין טבעי ששימש בעת העתיקה כמקור מים של העיר ירושלים. המעיין נמצא בתחומי הגן הלאומי עיר דוד, באזור שבו נמצאת כיום השכונה סילואן במזרח ירושלים.    

בריכת השילוח - מאגר מים הנמצא בתחומי הגן הלאומי עיר דוד. באזור שבו נמצאת כיום השכונה סילואן במזרח ירושלים. ככל הנראה הברכה נחפרה ונעשה בה שימוש לראשונה בתקופת בית המקדש הראשון (כ-1000 - 586 לפנה"ס). הברכה הורחבה בתקופת בית שני (530 לפנה"ס - 70 לספה"נ) במסגרת מפעל המים של ירושלים, אך השימוש בה נפסק אחרי חורבן בית המקדש השני ב-70 לספה"נ. באתר נבנו כנסייה ביזנטית ובריכה נוספת במאה החמישית לספה"נ.   

המונח "ערבי-פלסטיני-כנעני" שהרש"פ משתמשת בו הוא אנכרוניזם. "כנען" היא שם תנ"כי של ארץ ישראל מהאלף השני לפנה"ס. השם "פלסטין" מאוחר הרבה יותר, מהמאה השנייה לספה"נ, והוא ניתן על ידי הרומאים ששינו את השם יהודה/ישראל ל-"פלשתינה" בתור עונש לעם היהודי בגלל המרד ברומאים. הכיבוש הערבי של האזור היה רק במאה השביעית לספירה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה