יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

שוב שואבים מים מהשילוח

ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה || ההיסטוריה חוזרת

תנועות המקדש יקיימו זו השנה השניה מעמד שאיבת מים ממעיין השילוח שבעיר דוד כפי שנהגו בזמן המקדש, מעמד שסביבו התפתחו חגיגות 'שמחת בית השואבה'. ניסוך המים מדי בוקר על גבי המזבח היה אחת המצוות שאפיינו את חג הסוכות בימי הבית, ומוקד לוויכוח עז בין צדוקים שלא הכירו בקיומה, לבין הפרושים – שראו בה הלכה מחייבת. גם כיום, מתברר, סבורים פוסקים רבים שיש לקיים את הטקס הזה.

↓ אירוע בלתי נשכח

מאז מלחמת ששת הימים נעשו כמה נסיונות פיראטיים לנסך את המים על גבי מקום המזבח בהר הבית – נקודה שמיקומה ידוע כיום ופנויה ממבנים מוסלמיים, ואולם הדבר איננו מתאפשר בשל הגבלות המשטרה במקום הקדוש, המונעות מיהודים שומרי מצוות לעמוד בכל הפרטים ההלכתיים הנדרשים בעניין. כעת, מכל מקום, הוחלט בארגוני המקדש להסתפק בינתיים בקיום חלקו הראשון של הטקס, זה המתבצע מחוץ לתחומי ההר ומתאפשר לכן גם כיום – במטרה להביע את השאיפה לקיים את המעמד בשלמותו.

האירוע יתקיים ביום חמישי י"ח בתשרי (1.10.14) במעמד הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים. התכנסות בכניסה לעיר דוד בשעה 16:00 ובשעה 16:30 ירד הקהל לבריכת השילוח, שם יתקיים מעמד שאיבת המים בידי כהנים הלבושים בבגדי כהונה. מהמקום תצא תהלוכה אל רחבת בית הכנסת 'החורבה' ברובע היהודי. בשעה 18:00 יתקיים ברחבת בית הכנסת 'החורבה' טקס תירגול של ניסוך המים על גבי המזבח והקפתו. 

הקהל מוזמן להביא עמו שופרות, חלילים וכלי נגינה נוספים. האירוע באבטחת משטרת ישראל. לפרטים: 0528045337, 0545720066.

תגובה 1:

  1. למען הדיוק ההיסטורי ראוי להבהיר: ניסוך המים היה חידוש פרושי והפרושים היו היהודים היחידים שראו בו הלכה מחייבת.

    השבמחק