יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

מקפלים את הדגל

אפילו לחלום אסור || שוב נתניהו נכנע לטרור

המרב שנתניהו מסוגל לתת לירדנים ולפלשתינים בהר הבית אפילו לא מגרד את דרישות המינימום שלהם.

↓ מאת: ארנון סגל

ההתקפה ההיסטרית על סגנית השר ציפי חוטובלי השבוע מסבירה הכל. הבעת חלומה להניף דגל ישראלי בהר הבית – חלום הדורות ככלות הכל – הפכה אותה ברגע למחרחרת המהומות המרכזית כאן. ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני הציע בעזות מצח מסויימת לפטר את השרה לאלתר בגלל ההתבטאות הזו, ואכן השרה נאלצה להתנצל מיידית.
 
דגלי חמאס וחיזבאללה, סוריה, מצרים וחיזב אל תחריר הנישאים כבר שנים בהר בגאון ובניגוד גמור לחוק לא הוציאו מחבר הכנסת הזה קריאות שבר דומות – אבל לזכותו ייאמר שהוא בסך הכל ביטא בקול את רחשי הלב במשרד ראש הממשלה. את מי מעניין החוק כשיש סטטוס קוו?

מותר להניח שלו היו הירדנים מתנים את המשך קיום הסכם השלום בהסרת הדגל מעל בניין הכנסת היינו מסרבים, אבל הר הבית הוא לא הכנסת. בעיני נתניהו הר הבית הוא מטרד, ותיקן מטופש, מטען עודף ומעיק, נפיץ ומיותר שעדיף להתעלם מקיומו. תסבוכת דתית בלתי ניתנת להתרה. כאב ראש איום.

אולם יוותר ראש ממשלתנו על נכסינו בהר כמה שיוותר, יתכחש לחלום הדורות כמה שיתכחש, יפר חוקים מפורשים כגון חוק חסינות הח"כים וחוק המקומות הקדושים וחוק יסוד ירושלים בירת ישראל כמה שיפר – שקט לא יושג כאן. כבר היינו בסרט הזה. סיכומי פגישת נתניהו-עבדאללה בסתיו הקודם לא החזיקו מעמד אפילו שנה.
 
נאמר את האמת: המרב שנתניהו מסוגל לתת לירדנים ולפלשתינים בהר הבית אפילו לא מגרד את דרישות המינימום שלהם. הם הרי רוצים שם ריבונות מוחלטת ואת ההר ריק, בלי יהודים. ככה הם אוהבים את אל אקצה שלהם. גם מעצר יהודים בעוון מילמול פסוקים ודילול נוכחות יהודים חובשי כיפה בו בניחוח אנטישמי ובידי משטרה יהודית עושת-דבר הוואקף אינם מרצים את המוסלמים, אז מה כבר מסוגל לרצות אותם?
במקום לעשות את מה שצודק ודמוקרטי וחוקי וגם חכם – להעניק חופש פולחן מלא לכל הדתות בהר, מדינת ישראל מעדיפה לשחק שם בנדמה לי. הרי את הירדנים איש בהר איננו סופר. מוסלמים בעלי תעודת זהות כחולה מסיתים לרצח יהודים במתחם המקודש בלי בושה ובלי לתת את הדין כמו בימי חאג' אמין, ההוא ששיכנע את היטלר להרוג יהודים, אבל ממשלת ישראל ממשיכה להעניק סמכויות בהר דווקא לירדנים.
 
האחרונים, מבינים היטב כמה הם לא באמת שולטים בהר, מתאמצים בתמורה להוכיח לתנועה האיסלמית ולשאר ארגוני המופת שלה בהר – המוראביטון והמוראביטאת שאחרי גלות קצרצרה חזרו למלאכתם להתנכל ליהודים, שהירדנים אינם נופלים מהמוסלמים המקומיים בשנאת ישראל שלהם. שהם יותר צדיקים מהאפיפיור, יותר רשעים מעזאדין אל קסאם.

וכך נתניהו, שבכל שעה עגולה בממוצע מכריז שהסטטוס קוו בהר יישמר, רק מסלים את המצב בהר ומחוצה לו, את העוינות והשנאה. אחרי כל הכרזה כזו שלו עוד שני מחבלים יוצאים לבצע פיגוע. במאמצי ההרגעה שלו ושל קובעי כיוון הרוח כאן, מופנית כל הביקורת רק כלפי פנים, וכך משתכנעים המוסלמים הקיצוניים ביותר בסביבה, אלו שמרגישים היום בבית בהר הבית יותר מאשר אי פעם בעבר, שעוד קצת מאמץ ולא ייראו אף יהודי בחארם א-שריף. שכנעו אותם בבקשה למה הם טועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה