יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

הרב ליאור הקדים ועלה היום להר הבית

המצב בהר הבית זמני וישתנה בקרוב || הרב ליאור בהר הבית

בעקבות הודעה שהתקבלה מלשכת הרב דוב ליאור שליט"א, הוזמן הציבור להצטרף מחר לרב ליאור בהר הבית (ר' מצטרפים מחר (ה) לרב ליאור בהר הבית >>). מסיבות שונות, הקדים הרב ועלה היום עם משפחתו להר הבית.

↓ גדול הדור בהר הבית

יהודים שעלו כעת להר הבית הופתעו לגלות לצידם את הגאון הרב דב ליאור שליט"א, רבה של קרית ארבע.

הרב דב ליאור היה אמור לעלות להר הבית מחר יום חמישי, יום פטירתו של הרב יעקב משה חרל"פ, ובאופן מפתיע הקדים ועלה להר הבית כעת. לצידו של הרב ליאור עלה להר הבית גם הרב צבי עידן שליט"א מרבני ירושלים.

הרב ליאור הגיע להר הבית עם קרע בחולצתו לאות אבל על החורבן במקום. שוטר השער הודיע לו שלא יאפשר לו להכנס
כך להר הבית. הרב אמר שאם לא נותנים לו לעלות ככה הוא לא עולה, ובעקבות כך כל משפחתו לא הסכימה לעלות. לאחר כמה דקות טען השוטר שהוא השיג אישור והרב ליאור עלה להר הבית.

בתוך ההר אמר הרב כי "אנחנו משתדלים שלא להתקרב לכל מקום שישנו חשש שזה מקום  העזרה, משום שבזמננו אין לנו יכולת הלכתית להיטהר כדי לעלות שמה, אבל אנחנו קרובים מאוד למקום הזה"

"חז"ל דרשו "ציון דורש אין לה" מכלל, דבעיה דרישה. כלומר, שיש ענין שאנשים יגלו ערגה נפשית ורצון לעלות למקום הזה, עד שנזכה שנוכל כאן להתפלל, ולעשות כאן את כל מה שאנחנו צריכים"

"בינתיים אנו נמצאים עדיין בשיירי החורבן, רואים כאן את אותות החורבן, ואנחנו מאמינים שאלו הן תופעות זמניות. יבוא זמן שהדברים הללו ישתנו, עד שנזכה למה שאנחנו מתפללים עליו כל יום, שהקדוש ברוך הוא יחזיר את שכינתו לציון, נקווה שזה יהיה בקרוב, בימינו ובמידת הרחמים". אמר הרב.
 
הגרי"מ חרל"פ שיום פטירתו חל מחר היה תלמידו של הרב קוק שיזם את הפנייה לחדש את זבח הפסח בהר הבית. בעקבות רבו הרב קוק שגישש אף הוא בקרב הפקידות הבריטית בנסיונות לחדש את הקרבת הקרבנות בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה