יום שלישי, 5 בינואר 2016

משרד הרווחה מנסה להפחיד נער שעולה להר הבית?

זימון לקצין מבחן כדי להפחיד? || לא יעזור

האם בצל פרשת דומא רדיפת הנוער הערכי מגיעה גם אל הנוער העולה להר הבית?  משרד הרווחה מיישר קו עם ההתנכלות המשטרתית  ההורים: אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה ולא נתייצב  לא מקרה ראשון  במקרים קודמים הושגה מטרה הפוכה.

↓ התנכלות מכוונת?

נער יהודי שנחקר במשטרה באחת מעליותיו להר הבית, זומן בעקבות כך לחקירת קצין מבחן של משרד הרווחה, עם הוריו, למה שנראה כמסע הפחדה.

הוריו של הנער, העולים גם הם להר הבית, מתרעמים על הזימון המתנכל כלשונם. לדבריהם, ללא צו בית משפט אין שום חובת התייצבות אצל קצין המבחן לא לנער ולא לכל מי שקרוב אליו, והם לא מתכוונים לשתף פעולה עם הרדיפה של בנם רק בגלל שערכיו לא תואמים עם שאיפות הנוחות של השלטונות.

מעבר להתנגדות העקרונית לשיתוף פעולה עם טרור שלטוני, הרי שבדיוק במועד שנקבע לפגישה יעלו ההורים עם בנם להר הבית, כך שישמחו לפגוש שם את קצין המבחן ואת חבריו - אחרי טבילה כמובן.

"שיתוף הפעולה והלשנות המשטרה לרשויות הרווחה על עלייה להר הבית מדיף ריח נורא של בולשביזם", אומרים בני משפחתו של הנער. כל המשפחה עולה להר הבית, הם מסבירים, ואין כאן שום חריגה של הנער.

כמה מבני המשפחה הם פעילים מוכרים נגד ההתנהלות הבלתי חוקית של המשטרה בהר הבית ומאתגרים אותה בתפילות ופעילות יהודית במקום. פעם אחר פעם הם התלוננו ועתרו נגד שוטרים שעברו על החוק והפריעו לתפילות במקום. "כעת המשטרה מנסה להתנקם בנו דרך רשויות שונות", הם משערים, "אולי מישהו במשטרה מנסה כך להסיט אותנו או להפחיד אותנו שלא לפעול להחזרת המשטרה בהר הבית לשפיות".

במטה ארגוני המקדש יש מי שתמהים האם רוח ההתנכלות לנוער הערכי מעפילה גם להר הבית. התנהלות הרשויות מעלה חששות גדולים. האם יש מישהו במערכת שמבקש לקומם את בני נוער העולים להר הבית, ולדחוק אותם לפעולות קיצוניות נגד המימסד, שואלים במטה.


לא מקרה ראשון - לא להלחץ, להמשיך לעלות

למערכת האתר ידועים מקרים נוספים של נערים שזומנו לקציני מבחן במסגרת ההתנכלות לנערים יהודים שעולים להר הבית.

במקרה שאירע לפני מספר חודשים, סיפר אבא על בנו שנעצר ב"חשד" של תפילה חרישית בהר הבית. הבן התבקש להתחייב במשטרה להרחקה של שבועיים מהר הבית, אך סירב ולכן זומן לבית משפט השלום, שם קיבלה השופטת את דרישת המשטרה. 

זמן קצר לאחר המקרה קיבל הבן זימון לדיון אצל קצינת מבחן. בעצת עו"ד מחננו התייצבו האב ובנו לפגישה עם קצינת המבחן. בינם לבין קצינת המבחן התפתחה שיחה מעניינת מאות על העליה להר הבית ועל האכיפה הגזענית במקום. קצינת המבחן לא היתה מודעת לחומרת המצב והביעה התדהות עם דבריהם ואף רצון לעלות בטהרה להר הבית.

קצינת המבחן לא הצליחה להבין את מטרת הזימון של הבן אליה ובאיזו עברה בדיוק הוא חשוד. הבן הבטיח לקצינת המבחן שהוא ימשיך לעלות להר הבית ולא יחדול מכך. 

לאחר בירור שערכה קצינת המבחן מול המשטרה, התבר שאין לנער תיק פלילי וכי למעשה היא שימשה, ללא ידיעתה, ככלי ביד המשטרה להפחדת הנער והוריו.

בסופו של דבר מטרת המשטרה לא רק שלא הושגה, אלא פעלה בכיוון ההפוך. הנער ממשיך לעלות עם משפחתו ובלעדיה להר הבית, הוא הפך להיות לגיבור בעיני חבריו לספסל הלימודים ואלו החלו לעלות איתו להר הבית כאות הזדהות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה